Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Bil Oslo - Kiel

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei godtfolk!

Vi kjører til Oslo og skal ta Oslo - Kiel ferja med 4 timer i land i Tyskland. Hva gjør vi med bilen? Hva er lurest? Ta den med på ferja, la den stå parkert på kaien (hvis det er mulig) eller har dere andre parkeringsforslag?

Anonymkode: 70262...2be

AnonymBruker
Skrevet

Color Line tilbyr parkering på kaia i Oslo, de har eget parkeringshus der bilen står trygt innelåst. Bør forhåndsbestilles, da det kan bli fullbooket. Forhåndsbestilling gjør du på "Min side" på colorline.no.

Om dere skal reise med Color Fantasy er det mulig å bestille parkering ombord, det koster det samme som å stå i P-huset på kaia. Forhåndsbestilles på samme måte som parkering på kaia.

https://www.colorline.no/oslo-kiel/havnen-og-terminalen-i-oslo

Det er også parkeringsplasser utenfor P-huset som ikke kan forhåndsbestilles, der er det som regel ledige plasser. Sist jeg reiste, i fjor sommer, var det kun mulig å betale med mynt eller EasyPark appen der, P-automaten tok ikke kort. 

Billigste parkeringsalternativ i nærheten er på Frognerstranda Marina, rett ved siden av kaia, men i sommermånedene er det vanskelig å få plass der pga at båtfolket fyller opp plassene, så ville ikke satset på det. 

Ellers er det jo P-husene på Aker Brygge og Tjuvholmen som blir nærmeste alternativ, men det blir dyrere enn Color Lines parkeringstilbudet tror jeg.

Anonymkode: 4f71d...419

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi var nettopp på samme tur og valgte å ta med oss bilen ombord. Vi synes det er utrolig deilig å kjøre ombord og sette seg i bilen igjen når vi skal hjem, uten å måtte gå igjennnom terminalen osv. I dag satt vi i bilen over 3 timer fra start til vi var ferdig testet, så du får avgjøre om det er verdt det hvis du ikke er fullvaksinert! Vet ikke hvor lenge de til fots måtte vente. 

Anonymkode: cec8f...390

Skrevet

Dette er godt forklart på hjemmesiden til colorline

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...