Gå til innhold

Har du hatt korona?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du hatt korona? Hvordan var sykdomsforløpet ditt og hvor lenge varte det? Har du noen langtidvirkninger?

Videoannonse
Annonse
Gjest Linny111
Skrevet

Fikk det i mars 2020. Først hadde jeg litt vondt i halsen og brystet før jeg begynte å hoste. Var litt tungpustet en stund og hostet om jeg trakk pusten dypt. Etter ca. en uke forsvant alt av smak- og luktesans. Den kom tilbake etter enda en uke og jeg ble helt frisk. Ikke hatt noen problemer siden.

Skrevet

Ja, for 3 mnd.siden. Litt vondt i hodet, mistet smaks og luktesans i to dager. Med andre ord veldig få symptomer, og var ikke syk. Merker ingenting til nå.

• Liker 5
Skrevet

Vet ikke. Tror det gjelder mange at man ikke vet sikkert. Hadde tre dager med delvis frysninger, kaldsvette, konsentrasjonsproblemer, uforklarlig trøtthet og luktesans av og på i etterkant i den første toppen i april i fjor. Men kan så klart ha vært noe helt annet også.

• Liker 1
Skrevet

Det vet jeg ikke. Jeg hadde en forkjølelse før første registrerte tilfellet i Norge, så det er vanskelig å si hva slags type forkjølelse det var. I januar 2020 ble jeg veldig forkjølet og hadde et lett trykk over brystet, litt tungt å puste, mye hoste og halsvondt. Måtte holde sengen noen dager. Den forkjølelsen var så spesiell i forhold til tidligere forkjølelser. Smittet også andre med den type forkjølelse, og de ble også sengeliggende. 

• Liker 1
Skrevet

Kanskje, vet ikke. Forkjølelser kan være vanskelig å merke.

Men jeg fikk det sterke influensaviruset som florerte i fjor vinter. Er kanskje der mange av de "alvorlige koronatilfellene" egentlig kommer fra.

• Liker 2
Skrevet

Kjenner flere i nær familie og slekt, pluss venner som har hatt. 

For noen var det som en forkjølelse eller ikke det engang, for andre var det som en mild influensa. 

Mange mistet eller fikk redusert lukt- og smak en kort periode men det kom tilbake. Ingen langtidsvirkninger på noen. 

• Liker 4
Skrevet

Ikke som jeg vet om men hadde noen lettere luftveissymptomer tidlig i mars 2020 som involverte noe smerte ved pust. Jeg røyket mer på den tiden enn jeg har pleid, så tenker at det kan ha vært derfor. Varte et par uker og ikke hatt det slik hverken før eller etter - så man VET jo ikke. Hadde vært interessant å vite. Er slike tester tilgjengelige nå? 

Skrevet

Kjenner 4 stykker som hadde corona i fjor. Samtlige beskrev det som en mild forkjølelse. Ingen av dem har fått noen ettervirkninger.

• Liker 1
  • Opprett ny...