Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mannen min snuser. Jeg har forsøkt å finne ut om det påvirker sædkvaliteten hans, og om det i så fall gjør det vanskeligere for oss å bli gravide, men syns det er vanskelig å vite hva av det som står på nett stemmer og ikke. Han har to barn fra før, men gjorde eksen sin gravid 5 ganger, så det har i alle fall ikke vært noe problem for han tidligere. Han snuset da også. Jeg har lest noen artikler som sier at det ikke har noen innvirkning på sædkvaliteten, mens andre steder står det at nikotin uansett er negativt. Hva tenker dere?

Anonymkode: 9ff78...79a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tenker at snus ikke skal ha noe å si om en ellers er frisk😊

Anonymkode: 666a8...9d9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på det samme. Også om mor snuser sval snus 🤔

Har vekt også noe å si på mannen?

Anonymkode: 53cad...a67

AnonymBruker
Skrevet

Min mann har snust i snart 20 år, og her blir jeg gravid om han ser amorøst på meg(uten prevensjon altså 😂)

Anonymkode: c4a19...8e4

AnonymBruker
Skrevet

Tviler. Min mann snuser som en hest. Hater det, men sånn er det nå bare. 

Har blitt gravid på første forsøk 6 ganger.

Han har snust i 15 år.

Anonymkode: c4e73...3b9

Skrevet

Høres ut som det ligger hos deg.

AnonymBruker
Skrevet
OlsenHansen skrev (46 minutter siden):

Høres ut som det ligger hos deg.

Hva ligger hos meg? Jeg har ikke sagt noe om at vi i det hele tatt har begynt å prøve, stilte bare et spørsmål jeg lurer på. Hva vil du oppnå med et slikt svar?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva ligger hos meg? Jeg har ikke sagt noe om at vi i det hele tatt har begynt å prøve, stilte bare et spørsmål jeg lurer på. Hva vil du oppnå med et slikt svar?

Når du drar en så søkt slutning så er det naturlig å tro at det har vært prøving som ikke har gått veien.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
OlsenHansen skrev (13 minutter siden):

Når du drar en så søkt slutning så er det naturlig å tro at det har vært prøving som ikke har gått veien.

Søkt slutning? Hvor har jeg dratt noen slutning? Jeg har stilt et spørsmål, that’s it. Og jeg spør igjen, hva vil du oppnå med svaret ditt? Skulle det i så fall hjelpe, på noen måte? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Søkt slutning? Hvor har jeg dratt noen slutning? Jeg har stilt et spørsmål, that’s it. Og jeg spør igjen, hva vil du oppnå med svaret ditt? Skulle det i så fall hjelpe, på noen måte? 

Halve landet snuser. Åpenbart ikke en kilde til sterilitet. Hvis jeg har rett ønsker jeg å oppnå at du setter fokus på riktig plass hvis du vil ha barn.

Skrevet
1 minutt siden, OlsenHansen said:

Halve landet snuser. Åpenbart ikke en kilde til sterilitet. Hvis jeg har rett ønsker jeg å oppnå at du setter fokus på riktig plass hvis du vil ha barn.

Halve landet? 😮

"Rundt 13 prosent av befolkningen 16–74 år sier at de bruker snus daglig i 2020 (ssb.no), noe som tilsvarer om lag 600 000 personer. Om lag 4 prosent sier de snuser av og til"

Skrevet
proghodet skrev (3 minutter siden):

Halve landet? 😮

"Rundt 13 prosent av befolkningen 16–74 år sier at de bruker snus daglig i 2020 (ssb.no), noe som tilsvarer om lag 600 000 personer. Om lag 4 prosent sier de snuser av og til"

Prøv 12-40 heller. Er ikke lenge siden nesten 40% røykte her i landet så denne hypotesen holder ikke vann.

Skrevet
1 minutt siden, OlsenHansen said:

Prøv 12-40 heller. Er ikke lenge siden nesten 40% røykte her i landet så denne hypotesen holder ikke holder vann

Nærmeste jeg kommer er:

"18 prosent av unge i alderen 16–24 år sier at de bruker snus daglig (ssb.no), noe som tilsvarer om lag 110 000 personer. I tillegg sier 8 prosent at de bruker snus av og til."

Ikke helt uventet høyere prosent enn befolkningen for øvrig, men fortsatt ikke halvparten :)

Ts, dette er relevant:

"Når det gjelder snusing og sædkvalitet så har vi ikke nok forskning til å  komme med klare svar. Derimot har vi mye forskning på røyking og sædkvalitet. 

Forskning viser at røyking kan redusere sædkvaliteten. I nevnte artikkel antar også forskerne at dette kan føre til økt sykdom hos fosteret. Du kan lese mer om dette her: http://helsenorge.no/Helseogsunnhet/Sider/Royking-kan-skade-sedceller.aspx

Når man snuser vil man få i seg mange av de samme stoffene som en som røyker. I hvilken grad dette påvirker sædkvaliteten har vi ikke nok dokumentasjon til å si noe sikkert om.

Det er ingen grunn til å tro at sæd inneholder nok nikotin til å utgjøre noen helsefare for mor og barn"

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
OlsenHansen skrev (15 minutter siden):

Så det vil du altså oppnå ved å svare «Høres ut som problemet ligger hos deg». Javel. Takk for i dag!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
proghodet skrev (4 minutter siden):

Nærmeste jeg kommer er:

"18 prosent av unge i alderen 16–24 år sier at de bruker snus daglig (ssb.no), noe som tilsvarer om lag 110 000 personer. I tillegg sier 8 prosent at de bruker snus av og til."

Ikke helt uventet høyere prosent enn befolkningen for øvrig, men fortsatt ikke halvparten :)

Ts, dette er relevant:

"Når det gjelder snusing og sædkvalitet så har vi ikke nok forskning til å  komme med klare svar. Derimot har vi mye forskning på røyking og sædkvalitet. 

Forskning viser at røyking kan redusere sædkvaliteten. I nevnte artikkel antar også forskerne at dette kan føre til økt sykdom hos fosteret. Du kan lese mer om dette her: http://helsenorge.no/Helseogsunnhet/Sider/Royking-kan-skade-sedceller.aspx

Når man snuser vil man få i seg mange av de samme stoffene som en som røyker. I hvilken grad dette påvirker sædkvaliteten har vi ikke nok dokumentasjon til å si noe sikkert om.

Det er ingen grunn til å tro at sæd inneholder nok nikotin til å utgjøre noen helsefare for mor og barn"

Takk for seriøst og godt svar!! Hilsen TS.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...