Gå til innhold

Er det innafor å la være å invitere familiemedlemmer som ikke er vaksinert?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som overskriften sier; er det greit å la være å invitere uvaksinerte familiemedlemmer i barnedåp? Er snakk om nær familie. Bør nevnes at det er et frivillig valg som er tatt. Vedkommende har fått tilbud om vaksine. 

Anonymkode: bf6a5...f95

Videoannonse
Annonse
Gjest 123 eller noe
Skrevet

Ekskluderende og ufint. Hva med gravide i familien som ikke er vaksinerte da, det anbefales jo ikke. Skulle de og bare holdt seg hjemme?

Skrevet

Hvis du har en reell frykt fordi personen er uvaksinert, må det være helt greit. Da er det jo samme begrunnelse som personen har for ikke å vaksinere seg, så vedkommende bør være den første til å forstå.

Hvis det er av mer hevngjerrige grunner, tenker jeg nei. Ikke senk deg ned til samme nivå som de som burde ha tatt vaksinen, men ønsker at den skal prøves ut på andre mennesker for å vite om den er trygg.

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Hvis vedkommende ikke har tatt vaksine fordi h*n tror den inneholder en chip, eller vedkommende synes at korona er tull: ja, da er det innafor - slike folk bør uansett fases ut av eget liv.

hvis ikke: nei, det er selvfølgelig ikke innafor

Anonymkode: 01859...08f

• Liker 33
Gjest theTitanic
Skrevet

Det ville vært utrolig frekt. Da er veien kort til å diskriminere alle som ikke passer inn og lage et apartheidsamfunn. Hvorfor folk vaksinerer seg eller ikke er en personlig sak du ikke har noe med. Eller skal du bare kutte  de som ikke er vaksinert av gode nok grunner, mens de med valid grunn får komme? Kanskje dele ut et spørreskjema med invitasjonen? 🙄

AnonymBruker
Skrevet

Ser ikke helt poenget. Dere er jo vaksinerte. Det er den uvaksinerte som bærer risikoen her. Ikke dere 

Anonymkode: 2c88f...d16

• Liker 46
Skrevet

Herregud… hvis dere andre er vaksinert så er det jo ikke noe stress🤣 synes det er helt patetisk å ikke invitere alle 

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er tilbudt vaksine, men takket nei fordi jeg er gravid. Hadde blitt lei meg om folk ekskluderte meg fra familieselskap pga det. Er jo jeg som er utsatt.. 

Anonymkode: 26d00...097

• Liker 34
Skrevet

Hvorfor er vaksinerte folk redd for uvaksinerte?

Hmmm..... Kan det ha noe med at vaksinene ikke  engang fungerer, og at dete hele er et stort medisink og psykologisk eksperiment med uante intensjoner?

• Liker 22
Skrevet

Dåpsbarnet er vel neppe vaksinert, så ser problematikken!

• Liker 41
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg ville latt være å invitere personer som mener at korona er tull, munnbind er teit, vask av hender er for pyser og/eller at koronavaksine er myndighetenes forsøk på å kontrollere oss (altså vaksinekonspirasjonsteori tilhenger).

En person som velger å la være å ta vaksinen fordi de er redd for langtidseffekt / bivirkninger eller ikke vil ha vaksiner som de mener er dårlig utprøvd mener jeg er en person som har tatt et informert valg og siden vaksinen er frivillig å ta mener jeg at vi som er rundt også må oppføre oss slik at det faktisk er frivillig. Det forutsetter selvsagt at vedkommende forholder seg til smittevernreglene.

AnonymBruker
Skrevet

Din egen baby, da? Lol. For et samfunn du skaper for ungen din.

Anonymkode: 24806...d10

• Liker 7
Gjest Blondie65
Skrevet
334 skrev (Akkurat nå):

Hvorfor er vaksinerte folk redd for uvaksinerte?

Hmmm..... Kan det ha noe med at vaksinene ikke  engang fungerer, og at dete hele er et stort medisink og psykologisk eksperiment med uante intensjoner?

Du hadde ikke blitt invitert av meg.

AnonymBruker
Skrevet

Det er opp til dere. Babyen er ikke vaksinert. Du kan jo si at vedkommende kan ta koronatest og at dere er bekymret for smitte til uvaksinerte. Sier personen nei får det være likestilt med å takke nei til invitasjonen. Folk som ikke tror på korona er verre enn de som ikke vil ta vaksinen. De gjør jo ingenting for å beskytte seg selv eller andre.

Anonymkode: ae3dd...f83

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Juniper skrev (2 minutter siden):

Dåpsbarnet er vel neppe vaksinert, så ser problematikken!

Rona'n biter ikke på barn :)

Anonymkode: 3b1e0...f3e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Blondie65 said:

Du hadde ikke blitt invitert av meg.

Pfizer er tykkere enn blod, vettu.

Anonymkode: 24806...d10

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig inviterer du. Dere holder god avstand og god håndhygiene. Vedkommende kan naturligvis ikke holde barnet. 
Ikke rart det blir krig i verden….

Anonymkode: 4b7d9...657

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...