Gå til innhold

Hater du folk med dress pga rikmannsarrogansen i det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bare hater å se det. Fordi føler de presser ideen at de er bedre enn deg. Fordi de har en posisjon av makt og penger.

Mitt forslag på å fikse det

Alternativt er grå overdress og svart bukse. Grå ovenfor sier det ser trist ut. Og svart for å reflektere det. Så det sier at de ikke er så arrogante

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror heller du bør jobbe med ditt eget selvbilde.

Anonymkode: d29ae...661

• Liker 21
Skrevet

Hvorfor skal andre endre seg fordi du føler deg dårligere?? Jobb med deg selv istedenfir å hakke på andre

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

På ingen måte, men synes det er blodharry med folk som bruker dress på jobb.

Anonymkode: 6c7ba...ffa

• Liker 3
Skrevet (endret)
Milky skrev (5 minutter siden):

Hvorfor skal andre endre seg fordi du føler deg dårligere?? Jobb med deg selv istedenfir å hakke på andre

Det er ikke bare dressene. Det er også miljøene de lager. Som Cubicles som jeg synes er umoralskt og bare et kyniskts manipulasjons spill av rike folk for å tråkke mer på dem, innenfor å ha kontroll, mentalt og fysisk

Er derfor jeg synes det å lage noe som latterliggjør makten de har er en måte å rakke ned på arrogansen de har på

Endret av Bummelong
  • Liker 2
Skrevet
Bummelong skrev (1 minutt siden):

Det er ikke bare dressene. Det er også miljøene de lager. Som Cubicles som jeg synes er umoralskt og bare et kyniskts manipulasjons spill av rike folk for å utnytte folk til å tråkke på folk

Er derfor jeg synes det å lage noe som latterligjør makten de har er en måte å rakke ned på arrogansen de har på

Penger= makt… sånn er det bare og det kommer aldri til å endre seg. Skjønner ikke folk som er så sykt sjalu på rike folk og skal hakke hele tiden. Tenk på ditt liv og hvordan du kan forbedre det istedenfor å være en hater

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror du mener maktpersoner og maktposisjoner, ikke bekledningen. Du ordlegger deg kanskje feil og blir misforstått. Det er riktig at at bekledning plutselig gjør at man blir behandlet annerledes og får fordeler man ikke skulle hatt. Jeg er enig med deg.

Anonymkode: 8c46e...b92

• Liker 4
Skrevet
Milky skrev (Akkurat nå):

Penger= makt… sånn er det bare og det kommer aldri til å endre seg. Skjønner ikke folk som er så sykt sjalu på rike folk og skal hakke hele tiden. Tenk på ditt liv og hvordan du kan forbedre det istedenfor å være en hater

Jeg er ikke sjalu pga pengene, men makt og innflytelse de prøver å ha over individer bare. Innenfor å være et massivt kontrollsvin. Så å ydmyke den følelsen hos de støtter jeg. Handler ikke om penger men hva makten de gjør med den. Og det hater jeg.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tror du mener maktpersoner og maktposisjoner, ikke bekledningen. Du ordlegger deg kanskje feil og blir misforstått. Det er riktig at at bekledning plutselig gjør at man blir behandlet annerledes og får fordeler man ikke skulle hatt. Jeg er enig med deg.

Greia er det er uniform nesten å ha dress for folk i makta, rikfolk osv. Dette er mer for å gi et alternativt, slikt at normale folk ikke vil se ned på dem siden statusen minner på hvem de er, med den makta osv.

Skrevet

Jeg er ikke sjalu pga pengene, men makt og innflytelse de prøver å ha over individer bare. Innenfor å være et massivt kontrollsvin. Så å ydmyke den følelsen hos de støtter jeg. Handler ikke om penger men hva makten de gjør med den. Og det hater jeg.

Vel lykke til med det. Er du som lar deg selv bli ydmyket isåfall. Jeg føler meg ikke slik. Er hva man selv gjør det til

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Bummelong skrev (Akkurat nå):

Greia er det er uniform nesten å ha dress for folk i makta, rikfolk osv. Dette er mer for å gi et alternativt, slikt at normale folk ikke vil se ned på dem siden statusen minner på hvem de er, med den makta osv.

Det er et faktum at i retten kan en person i maktposisjon automatisk bli trodd fremfor en uten utdanning uten at det kan ha noe for seg. Og det er en realitet og faktum. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bedre å grave seg ned i hat og misunnelse enn å glede seg over det man har selv?

Du trenger seriøst å få deg en teraupeut eller lignende for å få orden på hodet ditt og negative tankemønstre.

Anonymkode: 4490f...d05

• Liker 3
Skrevet
Milky skrev (Akkurat nå):

Vel lykke til med det. Er du som lar deg selv bli ydmyket isåfall. Jeg føler meg ikke slik. Er hva man selv gjør det til

Hvis du hadde måtte jobbet i "Cubicle", er ikke det ydmykendes nok å ha en kontroll freak bestemme slikt miljø osv? Eller å bli påminnet hvor mye bedre de er enn deg? Vet ikke hvordan folk klarer å være så sadomasochistisk på slikt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er et faktum at i retten kan en person i maktposisjon automatisk bli trodd fremfor en uten utdanning uten at det kan ha noe for seg. Og det er en realitet og faktum. 

Handler ikke om utdanning. Det handler om maktposisjon og den følelsen de gir bare. Jeg synes det ikke er greit. Å være høyt utdannet er jo bra og gir mye bra muligheter

Skrevet

Hvis du hadde måtte jobbet i "Cubicle", er ikke det ydmykendes nok å ha en kontroll freak bestemme slikt miljø osv? Eller å bli påminnet hvor mye bedre de er enn deg? Vet ikke hvordan folk klarer å være så sadomasochistisk på slikt.

Du er neppe den spisseste blyanten i penalet med så store fordommer… Jeg vil heller ha dress på jobb enn å være deg!

• Liker 6
Skrevet

Vet ikke hva cubicle er så… er selvsikker så bryr meg ikke om folk synes de er bedre enn meg! Hvis det får de til å føle seg bedre så kjør på

• Liker 1
Skrevet

Men jenter liker rike folk pga Fifty Shades of Grey. Så det er vel den romantiserte delen. Men ikke slik jeg ser det, med mindre man liker Sadomasochisme som jobb kultur

Skrevet
Milky skrev (1 minutt siden):

Vet ikke hva cubicle er så… er selvsikker så bryr meg ikke om folk synes de er bedre enn meg! Hvis det får de til å føle seg bedre så kjør på

cubicles.jpg?fit=539,330&zoom=2&quality=

AnonymBruker
Skrevet
Bummelong skrev (Akkurat nå):

Handler ikke om utdanning. Det handler om maktposisjon og den følelsen de gir bare. Jeg synes det ikke er greit. Å være høyt utdannet er jo bra og gir mye bra muligheter

Flere av de har ikke utdanning bare status. Mitt poeng er at penger og status gir automatisk fordeler. Det f.eks i retten. En med status blir lett trodd i retten, mens en som ikke har status blir ikke trodd. 

Det samme gjelder f.eks i noe som enkelt som i en butikk. Er du fintkledd og ser ut som du har penger får du kjempegod service. Er du ikke det får du ikke samme servicen. Selv om du som den dårlig kledde er den med masse penger.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Syns det er fint når folk går i dress/skjorte. Men ikke sånn at det ser ut som konfirmasjonsdressen eller du skal i bryllup. Må tones litt ned

Anonymkode: 23a58...4f7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...