AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #1 Del Skrevet 23. juli 2021 Tror du på at sjøormen Selma i Seljord eksisterer? Eller sjøormen generelt i Norge/Verden? Det er mange videoer med noe orm-lignende bevegelser men hva kan det være? Myten har pågått i noen hundre år. "Det har blitt observert sjøormer i over 50 norske innsjøer og tjern, og fenomenet har vært beskrevet helt siden 1500-tallet. Sjøormen i Seljordsvatnet i Telemark har fått mest oppmerksomhet i media, og stedet har blitt en populær turistattraksjon." Anonymkode: 80ce9...205 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #2 Del Skrevet 23. juli 2021 Jeg tror kanskje at det er mulig at det har funnes enkelte plasser. Mytene går lengre tilbake... Ikke glem Midgardsormen Anonymkode: 40ad6...0b5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrønnNellik68 Skrevet 23. juli 2021 #3 Del Skrevet 23. juli 2021 Sånt har jeg syntes var litt spennende hører nesten aldri om sjø ormer lenger. Skulle være en i sjøen utenfor Østersund og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #4 Del Skrevet 27. juli 2021 Bente1234 skrev (På 2021-7-23 den 9.29): Sånt har jeg syntes var litt spennende hører nesten aldri om sjø ormer lenger. Skulle være en i sjøen utenfor Østersund og Sjø ormer?!? Anonymkode: d017b...361 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #5 Del Skrevet 28. juli 2021 On 7/23/2021 at 9:29 AM, Bente1234 said: Sånt har jeg syntes var litt spennende hører nesten aldri om sjø ormer lenger. Skulle være en i sjøen utenfor Østersund og Det var et ungt par som nettopp mente de så Selma, de tok en video:) Så det på VG tror jeg? Anonymkode: b3706...d90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrønnNellik68 Skrevet 28. juli 2021 #6 Del Skrevet 28. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det var et ungt par som nettopp mente de så Selma, de tok en video:) Så det på VG tror jeg? Anonymkode: b3706...d90 Ja så det. Jeg tror vel ikke det var sjøorm men kunne vært moro å visst hva de egentlig så.?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 28. juli 2021 #7 Del Skrevet 28. juli 2021 Det hadde vært utrolig interessant og moro om det faktisk var en (eller flere) i Seljordsvannet, men jeg er redd det bare er en myte, ja. Seljordsvatn er bare 145 m dypt på det dypeste står det, og det er jo ikke mye å gjemme seg på i så mange år for et "monster"... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #8 Del Skrevet 28. juli 2021 De har vel en teori om at det er noe i bunnen (gasser o.l?) som lager disse karakteristiske bølgene i Seljordsvannet. Flere har filmet disse spesielle bølgene, men det er jo aldri noe hode etc som stikker opp, kun bølger. Så vidt jeg vet, ser man ikke så tydelige bølger etter noe som svømmer under vannflaten. Man ser jo ikke at der kommer det en hai pga bølger, liksom. Anonymkode: 18c25...725 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå