Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg (25) og typen (29) har vært kjærester i snart 6 mnd. Jeg flyttet inn med han for et par mnd siden så vi kunne bruke mer tid sammen og for at jeg skulle  leie billigere. Planen er at jeg skal ha mitt eget rom. Det har seg slik at beste kompisen hans skal også bo med oss. Dette har jeg ikke noe imot siden det var avtalt allerede før jeg flyttet inn. Saken er at kjæresten alltid sier at han gleder seg til kompisen flytter inn og at det blir mye hyggeligere. Det som plager meg er at han har nevnt dette veldig ofte og jeg har aldri hørt han si at han er glad for at jeg har flyttet inn. Noe av det første han forteller folk når han presenterer meg er at det er for tidlig for oss å være samboere(han liker ikke å bruke dette ordet) og derfor skal vi ha egne soverom (som ikke har skjedd ennå). Han har også sagt til meg at han ikke er klar for å bo alene med meg ennå. Av og til så lurer jeg jeg på om jeg ikke burde ha flyttet inn i det hele tatt? Virker som han er mer begeistret for å bo med kompisen (noe som han alltid har ønsket) enn med meg. Vurderer om jeg skal møbleret soverommet mitt så jeg kan heller sove der eller bare flytte ut. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Anonymbruker09 skrev (1 minutt siden):

Jeg (25) og typen (29) har vært kjærester i snart 6 mnd. Jeg flyttet inn med han for et par mnd siden så vi kunne bruke mer tid sammen og for at jeg skulle  leie billigere. Planen er at jeg skal ha mitt eget rom. Det har seg slik at beste kompisen hans skal også bo med oss. Dette har jeg ikke noe imot siden det var avtalt allerede før jeg flyttet inn. Saken er at kjæresten alltid sier at han gleder seg til kompisen flytter inn og at det blir mye hyggeligere. Det som plager meg er at han har nevnt dette veldig ofte og jeg har aldri hørt han si at han er glad for at jeg har flyttet inn. Noe av det første han forteller folk når han presenterer meg er at det er for tidlig for oss å være samboere(han liker ikke å bruke dette ordet) og derfor skal vi ha egne soverom (som ikke har skjedd ennå). Han har også sagt til meg at han ikke er klar for å bo alene med meg ennå. Av og til så lurer jeg jeg på om jeg ikke burde ha flyttet inn i det hele tatt? Virker som han er mer begeistret for å bo med kompisen (noe som han alltid har ønsket) enn med meg. Vurderer om jeg skal møbleret soverommet mitt så jeg kan heller sove der eller bare flytte ut. 

Hadde funnet mitt eget!

Anonymkode: a94b6...247

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hadde funnet mitt eget!

Anonymkode: a94b6...247

Heller noe eget enn å bo på et eget rom hos kjæresten

Anonymkode: fc54c...efd

• Liker 27
AnonymBruker
Skrevet

Dere er ikke samboere, men dere er heller ikke romkamerater. Dere leier boligsammen, og deler seng, men i følge ham bor dere ikke sammen?

Han kan si hva han vil, dere er samboere, og han har forpliktelsesangst siden han ikke vil innrømme det.

Anonymkode: fef8d...1f7

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
Anonymbruker09 skrev (18 minutter siden):

Skaff deg noe eget. Han anser ikke forholdet mellom dere som seriøst nok til å betrakte deg som sin samboer. Derfor snakker han mye om hvor kjekt det blir når kompisen hans skal flytte inn med dere. For han så er du nok bare en sengevarmer som han benytter seg av når det trengs.

Anonymkode: 7bf01...04d

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Hva kaller man egentlig kjærester som bor sammen, men som ikke vil være samboere?  Samleiere?

• Liker 25
Skrevet

En ting er at han ikke er glad for å bo sammen, men det som er ti ganger verre er at han er konfliktsky og heller kommer med indirekte uttalelser som at det blir mye hyggeligere når kompisen flytter inn og at det er for tidlig å være samboere og at dere har hvert deres rom (til utenforstående!?!). Han er åpenbart ukomfortabel med utviklinga, det kunne dere muligens ha håndtert, men at han ikke klarer å ta det opp med deg på en ryddig måte er så graverende at jeg synes du skal revurdere hele mannen. Dette er virkelig ikke et godt trekk, TS.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

6 måneder er kort tid da. Hvem sitt initiativ var dette? Kanskje han følte seg presset.

Anonymkode: bc3cc...f19

• Liker 5
Gjest Skogsalv
Skrevet (endret)

Ehhh,de får lavere boutgifter,han har tilgang 24/7 på sex og du må sikkert holde det rent og pent for å bo levelig med to single gutter 😅 Masse fordeler for han . Kun convinence. Derfor han ikke viser begeistring.  Skrev single i flertall , da han ikke ser deg som en ordentlig kjæreste enda. Eget rom !! Hva er greia med det ? Jo ,boutgifter delt på 3. Nå må du våkne . Uansett altfor tidlig å bli samboere.  Først må dere bli kjærester. 

Dette er bread crumbing...Fordi han ikke er klar eller ordentlig forelsket pr.nå. Dårlig deal for deg uansett. Spørs hva du vil ha ut av opplegget da..Eneste fordelen for deg er mere å rutte med i mnd.Dette er room mates med benefits.  Det lyser konfliktskyhet lang vei. Han vil beholde deg , men ikke gi deg rom i dobbeltsenga. Han er snart 30 år ,,, og bor i kollektiv 😳

Ikke flytt inn med dem. Gi det heller tid,så kan han om et år be romkameraten flytte ut og du kan flytte inn,- på samme soverom.  

Endret av Skogsalv
AnonymBruker
Skrevet

Enig med at det er fir tidlig å flytte inn sammen nå. Dere kjenner jo ikke hverandre så godt enda til å flytte inn. Jeg var sammen med kjæresten min i 3 år før jeg flyttet inn sammen. 

Anonymkode: 0c77a...0bd

• Liker 3
Gjest Skogsalv
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hva kaller man egentlig kjærester som bor sammen, men som ikke vil være samboere?  Samleiere?

Dagens 🤣

Skrevet
Anonymbruker09 skrev (49 minutter siden):

Hva er vits med å bo sammen hvis man skal ha egne soverom? Da kan man like gjerne bo hver for seg. Hadde flyttet ut.

• Liker 4
Skrevet
Skogsalv skrev (15 minutter siden):

Ehhh,de får lavere boutgifter,han har tilgang 24/7 på sex og du må sikkert holde det rent og pent for å bo levelig med to single gutter 😅 Masse fordeler for han . Kun convinence. Derfor han ikke viser begeistring.  Skrev single i flertall , da han ikke ser deg som en ordentlig kjæreste enda. Eget rom !! Hva er greia med det ? Jo ,boutgifter delt på 3. Nå må du våkne . Uansett altfor tidlig å bli samboere.  Først må dere bli kjærester. 

Dette er bread crumbing...Fordi han ikke er klar eller ordentlig forelsket. Dårlig deal for deg uansett. Spørs hva du vil ha ut av opplegget da..Eneste fordelen for deg er mere å rutte med i mnd.Dette er room mates med benefits.  Det lyser konfliktskyhet lang vei. Han vil beholde deg , men ikke gi deg rom i dobbeltsenga. 

Ikke flytt inn med dem. Gi det heller tid,så kan han om et år be romkameraten flytte ut og du kan flytte inn,- på samme soverom.  

Enig, her skriker det "forhold med en dame av praktiske og økonomiske årsaker". Been there, done that. 

• Liker 3
Gjest Skogsalv
Skrevet
ItchyBitchySpider skrev (2 minutter siden):

Enig, her skriker det "forhold med en dame av praktiske og økonomiske årsaker". Been there, done that. 

Ja,skulle tro han var 19 ,5 år. Ikke nesten 30. Hva er greia med det ?? 

Skrevet (endret)

Flytt ut. Det er altfor tidlig å flytte sammen. Det hadde nok gått for noen, men det er tydelig at det ikke gjør det for dere.

For meg er det veldig viktig å føle meg ønsket i et forhold, så jeg hadde blitt lei meg og dratt for å beholde egenrespekten. Kanskje han blir klar senere, men han er det ihvertfall ikke nå. Og er for feig til å si det.

Endret av juni
  • Liker 3
Skrevet
Skogsalv skrev (1 minutt siden):

Ja,skulle tro han var 19 ,5 år. Ikke nesten 30. Hva er greia med det ?? 

Jeg har vært utsatt for en på 42 med samme verdier, så det har ingenting med alderen å gjøre. 

• Liker 3
Gjest Skogsalv
Skrevet
ItchyBitchySpider skrev (1 minutt siden):

Jeg har vært utsatt for en på 42 med samme verdier, så det har ingenting med alderen å gjøre. 

Shit 😜 Hva skjedde ? 

AnonymBruker
Skrevet

Han er gay for kompisen

Anonymkode: 6e57b...7e2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo gyselig tidlig å sambo etter et knapt halvår, ts. Og grunnene dere oppgir har jo null og niks med ØNSKET om å bo sammen å gjøre. Å dele hus for å spare penger er rasjonelt. Og helt normalt både for par og venner - men det er ikke romantisk. 

Et forhold funker alltid best når ingen av partene har noe som helst slags behov for den andre parten. Behov fører ti lat man finner seg i mer og krever mindre (og kanskje ikke engang liker hverandre). To likeverdige partnere skal ønske hverandre, men ikke behøve hverandre. 

Dere bor sammen av økonomisk behov. Det er grunnlaget for mangt et ekteskap (særlig for kvinner sin del). Kanskje bor dere også sammen av emosjonelle behov. Men ingen av dere har jo luftet ønsket om å bo sammen. Ei heller du.

Anonymkode: 901f9...5dd

• Liker 4
Gjest Skogsalv
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er jo gyselig tidlig å sambo etter et knapt halvår, ts. Og grunnene dere oppgir har jo null og niks med ØNSKET om å bo sammen å gjøre. Å dele hus for å spare penger er rasjonelt. Og helt normalt både for par og venner - men det er ikke romantisk. 

Et forhold funker alltid best når ingen av partene har noe som helst slags behov for den andre parten. Behov fører ti lat man finner seg i mer og krever mindre (og kanskje ikke engang liker hverandre). To likeverdige partnere skal ønske hverandre, men ikke behøve hverandre. 

Dere bor sammen av økonomisk behov. Det er grunnlaget for mangt et ekteskap (særlig for kvinner sin del). Kanskje bor dere også sammen av emosjonelle behov. Men ingen av dere har jo luftet ønsket om å bo sammen. Ei heller du.

Anonymkode: 901f9...5dd

Helt enig i alt du sier,og et sjeldent reflektert svar 🌷

Men en ting er jeg uenig i ,hva det romantiske aspektet gjelder.  TS nevner at de da får mere tid sammen. Så det er én ting hun ønsker/ savner. Hun er også lei seg,fordi " kjæresten"- (beklager anførselstegnet TS), ikke viser begeistring over at hun nå skal bo og leve sammen med ham. 

Så TS er investert følelsesmessig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...