Thyra Skrevet 23. juli 2021 #1 Skrevet 23. juli 2021 Noen som vet? Skal reise alene til Gardermoen med et lite barn og må sende bilsete og vogn som spesialbagasje. Hva gjør jeg fra vi har landet til jeg får tak i vognen? Er det mulig å låne vogn på flyplassen? Kan ungen sitte på bagasjetrollen på noe vis? Store avstander og tungt å bære ungen rundt, kan ikke slippe han, da stikker han av gårde... Kan jeg få spesialbagasje først, før jeg henter kofferten?
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #2 Skrevet 24. juli 2021 Spesial bagasjen er på bånd like ved serviceskranka ved bagasjeutleveringa👍 Anonymkode: 1693a...da5
bosve Skrevet 24. juli 2021 #3 Skrevet 24. juli 2021 (endret) Først må du si om du ankommer fra utland eller innland. På innland kommer det på det midterste belte(belte 3?) det er et helt flatt belte i motsetning de de andre som går skrått. På Utland er det normalt belte 5 eller 10, men har du belte 1 eller 3 kan det også komme der. Belte 1,3,5 og 10 på utland er rette belter(som også kan ta imot spesialbagasje som bilseter og barnevogner) de andre går skrått. På gate har du jo lånevogn til barn, mens på ankomst kan du jo legge kofferten på tralla(mange bagasjetraller som er til låns i bagasjehallen på ankomst også kan barnet sitte oppå kofferten på tralla , som mange gjør men du må være forsiktig. Endret 24. juli 2021 av bosve
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #4 Skrevet 24. juli 2021 bosve skrev (3 minutter siden): mens på ankomst kan du jo legge kofferten på tralla også kan barnet sitte oppå men du må være forsiktig. Dette er ikke tillatt, og de trallene velter bakover for et godt ord. Og ingen forsikring i verden dekker skader som barnet kan pådra seg. Anonymkode: 7ea35...5be
Gjest Albbas Skrevet 24. juli 2021 #5 Skrevet 24. juli 2021 12 minutter siden, bosve said: Først må du si om du ankommer fra utland eller innland. På innland kommer det på det midterste belte(belte 3?) det er et helt flatt belte i motsetning de de andre som går skrått. På Utland er det normalt belte 5 eller 10, men har du belte 1 eller 3 kan det også komme der. Belte 1,3,5 og 10 på utland er rette belter(som også kan ta imot spesialbagasje som bilseter og barnevogner) de andre går skrått. På gate har du jo lånevogn til barn, mens på ankomst kan du jo legge kofferten på tralla(mange bagasjetraller som er til låns i bagasjehallen på ankomst også kan barnet sitte oppå kofferten på tralla , som mange gjør men du må være forsiktig. De har verken lånevogn eller enkel tralle på gate nå ("smittevern" liksom 🙄🙄). Hva du henter først er litt hipp som happ, hva som enn er mest praktisk for deg.
bosve Skrevet 24. juli 2021 #6 Skrevet 24. juli 2021 (endret) AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Dette er ikke tillatt, og de trallene velter bakover for et godt ord. Og ingen forsikring i verden dekker skader som barnet kan pådra seg. Anonymkode: 7ea35...5be OK, jeg har jobbet der i mange år og så dette daglig mange ganger om dagen. Men dette må jo ses an, er det 8 kofferter på tralla og et lite barn sitter på toppen så er det jo annerledes enn om et barn sitter oppå en liggende koffert så sitter du jo ikke stort mer enn 30-40 cm fra bakken og ikke akkurat livstruende skader hvis barnet skulle falle av. Men det kommer jo også an på barnets alder, hvor fort du kjører tralla. Regner jo ikke med at vi snakker om barn på 6mnd. Og man bør jo holde i tralle mens barnet sitter oppå. Vil ikke anbefale dette, men kan huske å ha fått noe opplæring på å si fra om dette, eller sett andre kolleger si i fra om dette så langt det ikke ser direkte farlig ut, mens er det derimot noen som begynner å gå på båndet/beltene så er de ansatte i bagasjehallen på med engang. Men snakker vi jus og forsikring så har du sikkert en dårlig sak hvis barnet skulle skade seg, Endret 24. juli 2021 av bosve
bosve Skrevet 24. juli 2021 #7 Skrevet 24. juli 2021 Som noen nevner så er det sikkert spesielle tilstander der om dagen grunnet covid. Men har du ekstra behov så har du også mulighet til å bestille assistanse hvis du trenger hjelp, men dette må gjerne bestilles samtidig med at du bestiller billetten. Og ja det koster litt ekstra.
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #8 Skrevet 24. juli 2021 Hva med å bruke sele? Da kan barnet gå selv og du har hendene fri til å bære bagasje men har fortsatt kontroll slik at barnet ikke løper vekk. Anonymkode: ee781...554
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #9 Skrevet 24. juli 2021 bosve skrev (37 minutter siden): OK, jeg har jobbet der i mange år og så dette daglig mange ganger om dagen. Men dette må jo ses an, er det 8 kofferter på tralla og et lite barn sitter på toppen så er det jo annerledes enn om et barn sitter oppå en liggende koffert så sitter du jo ikke stort mer enn 30-40 cm fra bakken og ikke akkurat livstruende skader hvis barnet skulle falle av. Men det kommer jo også an på barnets alder, hvor fort du kjører tralla. Regner jo ikke med at vi snakker om barn på 6mnd. Og man bør jo holde i tralle mens barnet sitter oppå. Vil ikke anbefale dette, men kan huske å ha fått noe opplæring på å si fra om dette, eller sett andre kolleger si i fra om dette så langt det ikke ser direkte farlig ut, mens er det derimot noen som begynner å gå på båndet/beltene så er de ansatte i bagasjehallen på med engang. Men snakker vi jus og forsikring så har du sikkert en dårlig sak hvis barnet skulle skade seg, Om du har jobbet der i mange år, noe som jeg også har, så er det rart at du i det hele tatt kommer med dette forslaget. Spiller ingen rolle hvilken alder barnet har, trallene er til og med merket med at det ikke er lov. Anonymkode: 7ea35...5be
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #10 Skrevet 24. juli 2021 Kjøpe en sånn her https://www.jollyroom.no/barneklaer/vesker-ryggsekker/kofferter/samsonite-dreamrider-koffert-tiger-toby-oransje?gclid=Cj0KCQjw9O6HBhCrARIsADx5qCRECeDJALOFjXtDnUaeIhweZliX54HTHeinxWekanFKwLuxfWkhfn0aAqVrEALw_wcB, da kan ungen sitte opp og holde seg fast mens du triller, Anonymkode: 28553...e9d
bosve Skrevet 24. juli 2021 #11 Skrevet 24. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Om du har jobbet der i mange år, noe som jeg også har, så er det rart at du i det hele tatt kommer med dette forslaget. Spiller ingen rolle hvilken alder barnet har, trallene er til og med merket med at det ikke er lov. Anonymkode: 7ea35...5be Hvis det som du sier står på så er det i så fall utrolig mange som ikke ser dette skiltet, for jeg ser jo folk gjør dette til stadighet. Jeg har ikke anbefalt men det er hun som spør om hun kan gjøre dette og jeg har aldri hørt at dette er ulovlig og kan heller ikke huske noen som jobber der som ber folk slutte å gjøre dette. Hvis hun ikke har noe annen mulighet... Hvor farlig dette er er jo relativt ift på hvilken måte du gjør det på. Er nok minst like farlig å huske for et barn, fort gjort å slippe taket og gå i bakken eller miste taket eller dette av på en sykkel. Gjør du det på riktige måten så er det ikke noe farligere enn mye annet folk gjør. En jeg kjenner ble lam da han datt av en sykkel og havnet i grøfta. Er nok minst like farlig å sykle. Alt er relativt. Det viktigste er at folk bruker hodet. Masse som ikke er lov men folk gjør det hele tiden likevel. Halve Norge klår på mobilen mens de kjører bil og dette er farligere, selv om alle vet er ulovlig og dette er mye værre i min bok. Alt er jo blitt livsfarlig i disse dager. Barna kan ikke klatre i trærne eller noe som helst, de kan jo falle ned.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå