Gå til innhold

Jeg er i uke 9 i dag, og livmortappen ligger fortsatt lavt. Jeg trodde den skulle legge seg langt opp under graviditet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Den ligger bare rett innenfor åpningen kanskje 2 cm opp. Jeg har kjent på den fra tid til annen før graviditeten, og da går den opp og ned sånn det er beskrevet er normalt. Men nå er den bare lav hele tiden, har vært det hele graviditeten så langt.

Er dette også vanlig?

Anonymkode: 46501...15d

Skrevet

Herregud, du har mye i vente dersom dette bekymrer deg….

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Gjør deg selv en tjeneste og ikke kjenn på livmorstappen. Jeg gjorde selv det i uke 10 en gang. Tappen var lav og føltes åpen, ble skikkelig bekymret, hvorfor føltes den åpen ut liksom?? Er nå i uke 28 og alt er helt tipp topp :)

lykke til ❤ prøv å ikke bekymre deg for mye!

Anonymkode: 6a19d...3ad

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Gjør deg selv en tjeneste og ikke kjenn på livmorstappen. Jeg gjorde selv det i uke 10 en gang. Tappen var lav og føltes åpen, ble skikkelig bekymret, hvorfor føltes den åpen ut liksom?? Er nå i uke 28 og alt er helt tipp topp :)

lykke til ❤ prøv å ikke bekymre deg for mye!

Anonymkode: 6a19d...3ad

Tusen takk🥰 Jeg har lest at det er større fare for spontanabort når den er lav, fordi kroppen ikke klarer å holde fosteret i livmoren🙈 Det var mannen min som sa det kjentes helt annerledes ut inni der, så da måtte jeg sjekke selv da..

Anonymkode: 46501...15d

Skrevet

Ryddet for brudd på graviditetsrommets retningslinjer.

Edie, adm.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg visste knapt at jeg hadde en livmortapp da jeg var gravid, så Spar deg bekymringene og gled deg over graviditeten

Anonymkode: ad461...586

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Slutt å pirke der. Så lenge du ikke har svak livmorhals så går det bra. Livmorhalsen er sterk og holder seg lukket så slutt å bekymre deg. 9 uker på vei og du har noia allerede. Nyt graviditeten du og ta det med ro. Du styrer ingenting så da kan du like gjerne nyte at du er gravid🙂

Anonymkode: 9bf3b...7e3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hadde aldri kommet på ideen å skulle kjenne etter noe inni der..🤔 Dette er ikke noe det er meningen man skal gjøre selv. Det går man til lege og aller helst gynekolog for å få vurdert.

Anonymkode: 0c325...e97

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke pirk oppi der sjøl! Er du bekymra, så booker du en time hos gynekolog. 

Anonymkode: 702da...5d7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...