Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor på et lite tettsted. «Tettsted syndromet» her har folk status ut fra hvem foreldrene er, og hvilke gjeng en tilhører. Mye baksnakking og folk dømmer andre uten å kjenne folk. 
Jeg selv aner ikke hvor jeg står på «rangstigen» og har en fot i hver leir. Jeg er venn med de jeg liker å være sammen med, og tilhører ikke en spesiell «gjeng» men har mange venner her og der. 
det er et fåtall av folk i kommunen har som virkelig kan slå seg på brystet for å være «storkar» det er folk som har skapt noe stort og laget arbeidsplasser og som har penger. Men dette er hyggelige og ydmyke mennesker. Han ene er en av Norges rikeste, han er min nabo. Han er ydmyk og jordnær som få. Resten av oss er helt vanlige folk med vanlige jobber. ingen som har utrettet eller oppnådd noe stort her i livet, men allikevel dømer andre og er hoven og skal være bedre enn alle andre. 
min andre nabo er uføre etter ei ulykke, hun er snill, hjelpsom og bryr seg om alle rundt seg. Et tvers gjennom godt menneske.. men av andre som ikke kjenner henne ser ned på henne.. hva får voksne mennesker til å tro de er så mye bedre enn andre? 
alle har sine problemer og kjemper sine kamper, og de som holder hardt på fasaden har også sine kamper. 
Jeg jobber i barnehage, og har til og med opplevd mødre som ser ned på enkelte barn, fordi foreldrene er uføre og hatt et tøft liv. Det går jo utover barna? Hvilke holdninger har folk? Sitte på sin store hest og tro de er så mye bedre bak fasaden sin? 
før en vet ordet av det så kan en selv sitte der med sykdom eller tapt inntekt, bli skilt og sitte i en håpløs situasjon. 
måtte bare få ut litt frustrasjon over denne arrogante, overfladiske, dømmende, triste plassen jeg bor på.. som i mediene blir hyllet som verdens vakreste sted 

Anonymkode: 03ad1...fc1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...