AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #21 Del Skrevet 23. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det som enda blir sagt, er at det ikke er en link mellom vaksinen og mensen. Men det er mange kvinner som har rapportert at de opplever unormal syklus. Såklart, vi er jo bare kvinner, vi er stressa, så det blir ikke tatt seriøst av alle desverre. Det er noen som er på saken. Vet ikke om undersøkelsen hennes enda er åpen, men det ble lagt ut på twitter. Hun ønsket 500 skulle delta, 13 000 har deltatt. Står litt om det her. https://www.google.no/amp/s/elemental.medium.com/amp/p/b4c29395fb5 De har enda ingen konklusjon, men jeg mener at det er mange nok som reagerer på vaksinen, til at det ikke kan være tilfeldig. Anonymkode: ad800...5fd Det er helt vanlig med forsinket mens og blødningsforstyrrelser etter en vaksine. Det opplever også mange ved den årlige influensavaksinen. En vaksine gir en immunrespons, altså en sykdomstilstand, som igjen kan påvirke hormoner. I tillegg påvirker den nivået av blodplater, og kan med det gi blødningsforstyrrelser. Dette er helt normalt Anonymkode: 8f33b...74f 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple_Pixiedust Skrevet 23. juli 2021 #22 Del Skrevet 23. juli 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Det skal ekstremt, fysiologisk stress, til for å påvirke hormonene i kroppen. Normalt blir ikke syklusen påvirket blant krigsfanger som mishandles en gang. Og ikke av tap av foreldre, eller ektefelle. Jeg leste mye om dette da jeg var langtidsprøver, og trudde det var noe jeg kunne påvirke mentalt... Så slutt å spre slikt tull. Anonymkode: 8f33b...74f Jeg mistet menstruasjon i seks måneder i forbindelse med samlivsbrudd. Slet med å spise så gikk ned i vekt, og mistet menstruasjon. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #23 Del Skrevet 23. juli 2021 Purple_Pixiedust skrev (Akkurat nå): Jeg mistet menstruasjon i seks måneder i forbindelse med samlivsbrudd. Slet med å spise så gikk ned i vekt, og mistet menstruasjon. Det skyldes vektnedgang. Altså "følgefeilen" av stresset. Vekt og hormonnivåer er et tett samspill. Det er derfor både høy vekt og lav vekt, og ikke minst endringer, kan påvirke syklusen, og fruktbarheten. Anonymkode: 8f33b...74f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #24 Del Skrevet 23. juli 2021 Her ble mensen over en uke forsinket, og har fortsatt ikke stabilisert seg 🤔 og nei, det har ikke noe med psyken å gjøre. Jeg ble vaksinert tidlig, og var fullvaksinert før jeg leste om andre som opplevde det samme. Har fått pfizer. Anonymkode: 987e6...a79 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #25 Del Skrevet 23. juli 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Det er helt vanlig med forsinket mens og blødningsforstyrrelser etter en vaksine. Det opplever også mange ved den årlige influensavaksinen. En vaksine gir en immunrespons, altså en sykdomstilstand, som igjen kan påvirke hormoner. I tillegg påvirker den nivået av blodplater, og kan med det gi blødningsforstyrrelser. Dette er helt normalt Anonymkode: 8f33b...74f Normalt? Er ingenting normalt eller naturlig med dette. Anonymkode: 9fd3f...a73 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #26 Del Skrevet 23. juli 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Det er helt vanlig med forsinket mens og blødningsforstyrrelser etter en vaksine. Det opplever også mange ved den årlige influensavaksinen. En vaksine gir en immunrespons, altså en sykdomstilstand, som igjen kan påvirke hormoner. I tillegg påvirker den nivået av blodplater, og kan med det gi blødningsforstyrrelser. Dette er helt normalt Anonymkode: 8f33b...74f Ja du sier det er normalt, jeg mener at korona vaksiner gjør dette. Men forskere i hele verden sier at «de ikke kan si noe om det er en korrelasjon mellom koronavaksine og menstruasjonsplager» Anonymkode: ad800...5fd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #27 Del Skrevet 23. juli 2021 Min var 6 uker forsinket. Dette var 2 måndter etter 2 vaksine. Anonymkode: 0fe5b...b6a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #28 Del Skrevet 23. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja du sier det er normalt, jeg mener at korona vaksiner gjør dette. Men forskere i hele verden sier at «de ikke kan si noe om det er en korrelasjon mellom koronavaksine og menstruasjonsplager» Anonymkode: ad800...5fd Jeg har lest noe annet i medisinske publikasjoner, helt fra testrundene i fjor sommer. 1) immunrespons = hormonforstyrrelser 2) påvirkning blodplater = blødningsforstyrrelser Det er oppsummert som bivirkninger for alle vaksinene. Men selvfølgelig ikke lett tilgjengelig om man leter etter begrepet "menstruasjon" Det har heller ikke fått særskilt oppmerksomhet da det også er bivirkninger som er kjent ved en rekke andre vaksiner. Anonymkode: 8f33b...74f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Patriotpaula Skrevet 23. juli 2021 #29 Del Skrevet 23. juli 2021 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Det er nok du da som har hatt EL en uke før. Anonymkode: 9398c...606 Jeg temper, så vet akkurat når jeg har el. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #30 Del Skrevet 23. juli 2021 Teatrica skrev (2 timer siden): Du har fått med deg at det har vært mye snakk om vaksinen og forstyrrelser i menssyklusen, ikke sant? Ja, jeg har sett det. Men det jeg har lest har hovedsaklig vært kraftigere og hyppigere mens, og mennesker som har mistet mensen som plutselig har fått den igjen. Jeg vet at jeg hadde eggløsning uken etter vaksinen, har alltid hatt stabile 28-dagers sykluser, men nå er den som sagt 8 dager på overtid. Tok en test i går, den var negativ. Forstår derfor ikke hva som skjer, eller hva jeg skal gjøre. Anonymkode: 63f6b...523 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 23. juli 2021 #31 Del Skrevet 23. juli 2021 Det er iallefall noe kødd på gang. Første syklus var som normal, fikk rett etter vaksinen. Men denne syklusen blør jeg friskt om jeg har sex - slimhinnene er liksom helt på bærtur. I starten trodde jeg mensen snart var igang, men det drøyer fortsatt en uke etter. Om mensen blir forsinket har jeg ikke helt oversikt over, men forstyrrelser er det nok. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chantielle Skrevet 23. juli 2021 #32 Del Skrevet 23. juli 2021 Tråden er ryddet for regelbrudd på rommets regler,brukerdebatt,avsporinger,samt svar til dette. Chantielle mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #33 Del Skrevet 25. juli 2021 Noen flere som har opplevd dette? Anonymkode: 63f6b...523 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #34 Del Skrevet 25. juli 2021 Fikk mensen en uke før og nå er godt igang med uke to med mensen..... Anonymkode: fe22c...beb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #35 Del Skrevet 25. juli 2021 Ja, en uke forsinket. Tok første dose i slutten av juni, pleier å ha regelmessig mens. Nå tok det tid før den kom. Anonymkode: 384d1...69c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #36 Del Skrevet 25. juli 2021 Ja, fikk dose 2 Pfizer og mensen kom to dager for tidlig (har alltid 29 dagers syklus) og varte bare sånn 3 dager, meget lett blødning. Anonymkode: c1f73...409 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #37 Del Skrevet 25. juli 2021 Jeg har ingen syklus siden jeg går på p-piller 3 mnd i strekk før pillefri uke, men skal ha pillefri uke til uka. «Mensen» pleier å komme på onsdagen den uka, så får se om den gjør det da Tok første stikk på torsdag. Anonymkode: acc4d...d90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enkefru Skrevet 25. juli 2021 #38 Del Skrevet 25. juli 2021 Ja, dette er en mulig ikke ukjent bivirkning som har kommet frem, ikke farlig, bare irriterende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elizia Skrevet 25. juli 2021 #39 Del Skrevet 25. juli 2021 Fikk første mens etter vaksina til normal tid. Men etter det har mensen vært helt på bærtur. Dvs hver 14 dag og har store blødninger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GulSol Skrevet 25. juli 2021 #40 Del Skrevet 25. juli 2021 Fikk mensen 2 dager før, blødde mye mer enn vanlig, men fremdeles bare 4 dager. Tok vaksinen i slutten av juni, tar del 2 på onsdag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå