AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #1 Del Skrevet 22. juli 2021 Jeg sliter mye med angst, men er veldig skeptisk til medisiner generelt og ihvertfall ting som går på psyken. Noen som har erfaringer med angstdempende medisiner? Hvordan opplevde dere effekten av det? Bivirkninger? Anonymkode: 5f4ed...088 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #2 Del Skrevet 22. juli 2021 Jeg har ikke prøvd angstdempende selv, men synes det er veldig slitsomt med angst, og har vurdert Lunixen. Det er tabletter man får uten resept. Kanskje noen har erfaring med de? https://www.apotek1.no/produkter/lunixen-553096p?gclid=CjwKCAjwruSHBhAtEiwA_qCppvawVRM2zzAY4PLmD4s5GTZ3UMByipLnFm19iivd6fvIWnM4Fr7rQBoC5oYQAvD_BwE Anonymkode: 4415a...7a0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #3 Del Skrevet 22. juli 2021 Har ikke erfaringer selv, men vil si til deg at Kvinneguiden er ikke rette plassen for god kompetanse innen slike ting. Eller noen ting for den saks skyld. Om du velger å stole på meg: Angstdempende og depresjonsdempende legemidler funker veldig bra på veldig mange. Flere enn man skulle tro, men er mange forskjellige grunner til at folk føler det slik. Medisinene vil ikke funke på alle. Hør med en psykolog. Han vil nokk anbefale noe. Jeg vil anbefale deg å prøve. Det første jeg tenker er noe som der seratonin er det største virkdstoffet Anonymkode: 85415...d23 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #4 Del Skrevet 22. juli 2021 Jeg opplevde en veldig mild effekt. Følte ikke noen enorm forandring, men toppene og bunnen ble litt svakere. Det var heldigvis akkurat det jeg trengte for å kunne utfordre meg selv videre, føle litt mestring uten å alltid være redd for angst og det gjorde at jeg fikk mer tiltro til situasjoner og angsten ble bedre det er mange år siden nå. Har enda litt angst, men lært meg leve med den. De få dagene det er jævlig går veldig greit i det lange løp Anonymkode: 871a5...4df 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #5 Del Skrevet 22. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har ikke erfaringer selv, men vil si til deg at Kvinneguiden er ikke rette plassen for god kompetanse innen slike ting. Eller noen ting for den saks skyld. Om du velger å stole på meg: Angstdempende og depresjonsdempende legemidler funker veldig bra på veldig mange. Flere enn man skulle tro, men er mange forskjellige grunner til at folk føler det slik. Medisinene vil ikke funke på alle. Hør med en psykolog. Han vil nokk anbefale noe. Jeg vil anbefale deg å prøve. Det første jeg tenker er noe som der seratonin er det største virkdstoffet Anonymkode: 85415...d23 Veldig spesielt at du sier at KG ikke er rette stedet og spørre om råd da det er mange som ikke har rette kompetansen, men vil at ts skal stole på deg, og kommer med råd om type medisiner. Anonymkode: 4415a...7a0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #6 Del Skrevet 23. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Veldig spesielt at du sier at KG ikke er rette stedet og spørre om råd da det er mange som ikke har rette kompetansen, men vil at ts skal stole på deg, og kommer med råd om type medisiner. Anonymkode: 4415a...7a0 Ja det kan du si. Jeg sa ikke at jeg ville ts skulle stole på meg. Jeg skrev "om du velger å stole på meg:" Det jeg sa stemmer. Både det om KG og det om medisinene, men det er helt umulig for dere å vite om det stemmer. For alt ts vet så er seratonin et giftstoff. (noe det ikke er da selvfølgelig) Anonymkode: 85415...d23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #7 Del Skrevet 23. juli 2021 Hva er årsaken til angsten da? Hos meg hjelper ingen medisiner direkte mot det. Søvn hjelper, å spise nok mat hver dag hjelper, sørge for å stoppe opp noen minutter hver dag og kjenne etter om skuldrene er lave og pusten god. Jeg tar en sjekk hver gang jeg lager meg noe mat. Anonymkode: cdfb6...1af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #8 Del Skrevet 23. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva er årsaken til angsten da? Hos meg hjelper ingen medisiner direkte mot det. Søvn hjelper, å spise nok mat hver dag hjelper, sørge for å stoppe opp noen minutter hver dag og kjenne etter om skuldrene er lave og pusten god. Jeg tar en sjekk hver gang jeg lager meg noe mat. Anonymkode: cdfb6...1af Søvn er et godt tips sammen med god mat, men jeg vil også si at her kunne seratonin ha hjulpet. Lite søvn senker disse nivåene Anonymkode: 85415...d23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #9 Del Skrevet 23. juli 2021 Ikke start med vival og sobril og den typer medisiner. Du blir fort avhengig og på sikt blir angsten verre. Det beste for angst er antidepressive SSRI som virker på en annen måte. En blir ikke avhengig av de, men en må trappe ned gradvis for å ikke få seponeringssymptom. da jeg starter på cipralex fikk jeg et helt nytt liv. Angsten forsvant 95% og jeg er mer robust. Ingen bivirkninger. MEN det er individuelt, for noen funker det bra, andre ikke. snakk uansett med legen din. medisin er bare ei krykke, du må snakke med en terapaut i tillegg. Det er den beste medisinen. Anonymkode: 75c3f...478 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #10 Del Skrevet 23. juli 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg sliter mye med angst, men er veldig skeptisk til medisiner generelt og ihvertfall ting som går på psyken. Noen som har erfaringer med angstdempende medisiner? Hvordan opplevde dere effekten av det? Bivirkninger? Anonymkode: 5f4ed...088 Prøv helsekosttabletter istedet da,de har ingen bivirking å gjør at jeg ikke lenger har angst. Anonymkode: 32d4f...00a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #11 Del Skrevet 23. juli 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ikke start med vival og sobril og den typer medisiner. Du blir fort avhengig og på sikt blir angsten verre. Det beste for angst er antidepressive SSRI som virker på en annen måte. En blir ikke avhengig av de, men en må trappe ned gradvis for å ikke få seponeringssymptom. da jeg starter på cipralex fikk jeg et helt nytt liv. Angsten forsvant 95% og jeg er mer robust. Ingen bivirkninger. MEN det er individuelt, for noen funker det bra, andre ikke. snakk uansett med legen din. medisin er bare ei krykke, du må snakke med en terapaut i tillegg. Det er den beste medisinen. Anonymkode: 75c3f...478 Vil nå si det er stikk motsatt. Har prøvd flere av angstmedisiner og ssri, og ssri har bivirkninger som er verre og som kan endre deg for alltid. Bare å lese pakningsvedlegget på disse så ser du hvilken liste som er verst, og at jeg har rett. Ikke alle blir avhengige av angstmedisiner og om så så kan denne avhengigheten gjøres noe med. Med ssri er det mange som blir betydelig verre når de bestemmer seg for å slutte og ender med å stå på det resten av livet. Så hva er da verst? Det beste er selvsagt å ikke ta noe eller å finne naturpreparater, men ikke alltid det er nok. Anonymkode: ca479...15e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chantielle Skrevet 23. juli 2021 #12 Del Skrevet 23. juli 2021 Ryddet for medisintips og avsporinger. Chantielle mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #13 Del Skrevet 24. juli 2021 Syns angsten ble mye mer intens når jeg brukte medisiner for det, det maskerte det en god stund så vokste angsten seg dobbelt så stor. Cipralex er et legemiddel som skal hjelpe for angst og depresjon, funket veldig bra for meg. Måtte desverre slutte, da medisinen fjernet sexlysten helt. Anonymkode: 05967...970 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milky Skrevet 24. juli 2021 #14 Del Skrevet 24. juli 2021 Synes medikasjon gjorde angsten værre.. bedre å jobbe med angsten og løse det fra roten enn å ta medisiner mot det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #15 Del Skrevet 25. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 23.7.2021 den 2.26): Søvn er et godt tips sammen med god mat, men jeg vil også si at her kunne seratonin ha hjulpet. Lite søvn senker disse nivåene Anonymkode: 85415...d23 Det får motsatt virkning på meg desverre. Jeg suger til meg bivirkninger som en svamp. Anonymkode: cdfb6...1af 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #16 Del Skrevet 25. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 23.7.2021 den 1.55): Jeg har ikke prøvd angstdempende selv, men synes det er veldig slitsomt med angst, og har vurdert Lunixen. Det er tabletter man får uten resept. Kanskje noen har erfaring med de? https://www.apotek1.no/produkter/lunixen-553096p?gclid=CjwKCAjwruSHBhAtEiwA_qCppvawVRM2zzAY4PLmD4s5GTZ3UMByipLnFm19iivd6fvIWnM4Fr7rQBoC5oYQAvD_BwE Anonymkode: 4415a...7a0 Jeg har brukt pascoflair. Det er det samme som sedix, bare at én pascoflair tilsvarer to sedix, og er dermed billigere å bruke, da pakkene koster det samme. Har tilstrekkelig effekt av det for min del. Tror ikke det er placebo heller, for glemmer ofte at jeg tar de, og kjenner at jeg får et mer positivt syn på ting en stund etter de er tatt. For min del er nemlig angsten mest lammende fordi jeg sliter med angst for angsten, og grubler og tenker negativt rundt situasjoner som jeg er redd for å få angst i. Anonymkode: 8f6ca...2ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet 25. juli 2021 #17 Del Skrevet 25. juli 2021 Ryddet for diskusjon om medisindosering. _popcorn_, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2021 #18 Del Skrevet 26. juli 2021 Som med det meste funker det for noen og for andre ikke. Det har vel med din personlige kjemi hvordan kroppen din reagerer på den. Jeg har gått på angstdempende medisiner siden mai og føler jeg har hatt god virkning. Anonymkode: 5ca8d...317 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå