AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #1 Skrevet 22. juli 2021 Skulle vært inne til godkjenning 7.juli, men glemte helt ut å bestille time. Kom plutselig på det igjen nå. Trenger derimot bilen VELDIG de neste to ukene, da vi skal ut farte mye. Kjører en relativt ny bil fra 2015 og har aldri opplevd noen feil eller reparasjoner med den før. Har bestilt time til eu-godkjenning 2. august. Hvor stor er sannsynligheten for å bli tatt og avskiltet på disse to ukene? Anonymkode: a6a9b...e3a
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #2 Skrevet 22. juli 2021 Ganske sannsynlig. Anonymkode: fc8a3...076 15
AliceNextDoor Skrevet 22. juli 2021 #3 Skrevet 22. juli 2021 Med masse ferietrafikk og dertilhørende patruljering, samt skiltgjenkjenning, så er sjansen ganske stor. Om du ikke har hatt bilen inne til kontroll så er det heller ikke noen særlig god ide å legge ut på ferietur uten å ha fått et verksted til å si at den er klar. 2015 er akkurat det du sier, relativt ny. Det er ingen ny bil. 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #4 Skrevet 23. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Skulle vært inne til godkjenning 7.juli, men glemte helt ut å bestille time. Kom plutselig på det igjen nå. Trenger derimot bilen VELDIG de neste to ukene, da vi skal ut farte mye. Kjører en relativt ny bil fra 2015 og har aldri opplevd noen feil eller reparasjoner med den før. Har bestilt time til eu-godkjenning 2. august. Hvor stor er sannsynligheten for å bli tatt og avskiltet på disse to ukene? Anonymkode: a6a9b...e3a Jeg ville ringt rundt og fått time snarest, det er alltid en avbestilling et sted. Ville ikke risikert å bli avskiltet underveis .., Anonymkode: 4115d...335 9
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #5 Skrevet 23. juli 2021 Jeg trodde forsikringen forutsatte at bilen er EU godkjent? Her risikerer du mulig en kraftig avkorting om du har et uhell på turen. Anonymkode: e0caf...afa 4
knulleGuden666 Skrevet 23. juli 2021 #6 Skrevet 23. juli 2021 strapaziert skrev (8 timer siden): Med masse ferietrafikk og dertilhørende patruljering, samt skiltgjenkjenning, så er sjansen ganske stor. Om du ikke har hatt bilen inne til kontroll så er det heller ikke noen særlig god ide å legge ut på ferietur uten å ha fått et verksted til å si at den er klar. 2015 er akkurat det du sier, relativt ny. Det er ingen ny bil. Eu kontroll i seg selv er bare tull slik som nesten alt annet fra eu 1
knulleGuden666 Skrevet 23. juli 2021 #7 Skrevet 23. juli 2021 Jeg hadde bare kjørt med den og hadde jeg blitt stoppet hadde jeg sakt jeg hadde glemt det og måtte bruke bilen og samtidig vist de bestillingen til eu kontrollen. Kan være heldig og ikke komme i kontroll 👍 1
trøndermann38 Skrevet 23. juli 2021 #8 Skrevet 23. juli 2021 Ville aldri kjørt uten eu godkjenning, skulle det skje noe kan det bli dyrt. 1
Pia88 Skrevet 23. juli 2021 #9 Skrevet 23. juli 2021 Får du ikke påminnelse på sms?😮 jeg har fått 2-3 påminnelser før det er på tide å bestille time 🤔 3
trøndermann38 Skrevet 23. juli 2021 #10 Skrevet 23. juli 2021 Pia88 skrev (1 minutt siden): Får du ikke påminnelse på sms?😮 jeg har fått 2-3 påminnelser før det er på tide å bestille time 🤔 Ja det gjorde jeg også.
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #11 Skrevet 23. juli 2021 https://www.naf.no/bilverksted-og-tester/eu-kontroll/sporsmal-og-svar-om-eu-kontroll/ Hva skjer hvis jeg kjører med en bil som ikke er godkjent? Hvis bilen ikke er forevist og godkjent innen fristen, vil Statens vegvesen sende en melding om avskiltingsbegjæring. Da har bilen kjøreforbud. Anonymkode: f9606...640 6
Gullik Skrevet 23. juli 2021 #12 Skrevet 23. juli 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Skulle vært inne til godkjenning 7.juli, men glemte helt ut å bestille time. Kom plutselig på det igjen nå. Trenger derimot bilen VELDIG de neste to ukene, da vi skal ut farte mye. Kjører en relativt ny bil fra 2015 og har aldri opplevd noen feil eller reparasjoner med den før. Har bestilt time til eu-godkjenning 2. august. Hvor stor er sannsynligheten for å bli tatt og avskiltet på disse to ukene? Anonymkode: a6a9b...e3a Ring rundt til alle bilverksteder i nærheten, og spør om de har mulighet til å ta bilen i dag før dere reiser. Tar ikke lang tid med EU-kontroll. 3
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #13 Skrevet 23. juli 2021 trøndermann38 skrev (6 minutter siden): Ja det gjorde jeg også. Ikke bare fikk jeg sms, brev i digipost osv - men jeg fikk også reklame fra ulike verksted i mitt område om at det er på tide med EU-kontroll fra to-tre mnd før fristen🤦🏼♀️ det er UMULIG å -glemme- det, men fullt mulig å overse det da! Ville aldri kjørt en bil uten godkjenning. Man kan være uenig med regelverket (slik jeg ser flere er), men det nytter ikke si "jeg er uenig!" Og så får man fripass på grunn av det 🤣 Din bil, ditt ansvar å sørge for å følge reglene. Kjører du bilen nå bryter du de reglene. Så enkelt! Anonymkode: b3b03...dc8 3
Pinto2013 Skrevet 23. juli 2021 #14 Skrevet 23. juli 2021 Men hvis du skulle hatt i juli, så slutter vel bilnummeret ditt på 6, 7 eller 8, og du har vel frist ut august på å få den godkjent? 3
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #15 Skrevet 23. juli 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ganske sannsynlig. Anonymkode: fc8a3...076 Nei, liten sjanse for å bli tatt. Anonymkode: e0f51...163
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #16 Skrevet 23. juli 2021 Pinto2013 skrev (4 minutter siden): Men hvis du skulle hatt i juli, så slutter vel bilnummeret ditt på 6, 7 eller 8, og du har vel frist ut august på å få den godkjent? Mitt slutter på 6 og jeg hadde ut juni på å få godkjent. Anonymkode: b3b03...dc8
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #17 Skrevet 23. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, liten sjanse for å bli tatt. Anonymkode: e0f51...163 Det er rimelig mye politi på veien, og de kjører også skiltgjenkjenning som går direkte på glemt/ignorert EU-kontroll. Kjører du forbi en bil som sjekker på det, så får politiet varsel om det og kjører etter deg. Anonymkode: 217f0...614 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #18 Skrevet 23. juli 2021 1 hour ago, knulleGuden666 said: Jeg hadde bare kjørt med den og hadde jeg blitt stoppet hadde jeg sakt jeg hadde glemt det og måtte bruke bilen og samtidig vist de bestillingen til eu kontrollen. Kan være heldig og ikke komme i kontroll 👍 Smart du. Med bilen full av skrikende unger, på ferie et sted langt borti gokk er ikke dette noe du satser på skal gå bra. Anonymkode: f3ed0...16e 5
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #19 Skrevet 23. juli 2021 strapaziert skrev (10 timer siden): Med masse ferietrafikk og dertilhørende patruljering, samt skiltgjenkjenning, så er sjansen ganske stor. Om du ikke har hatt bilen inne til kontroll så er det heller ikke noen særlig god ide å legge ut på ferietur uten å ha fått et verksted til å si at den er klar. 2015 er akkurat det du sier, relativt ny. Det er ingen ny bil. Eukontrollen avdekker bare så og så mye. Så lenge delene holder sammen med tyggis og strips der og da så holder det omtrent. Sjekkpunktene på eu kontroll har ikke noe med bilens tilstand totalt å gjøre. Anonymkode: 17abb...40c
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #20 Skrevet 23. juli 2021 Been there, done that. Og fikk et brev med påminnelse og ny innendato. Null stress. Anonymkode: 32f5a...018 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå