Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor ofte veier dere baby?

Min er 2mnd nå. Veide hver uke i starten grunnet dårlig vektøkning, men er usikker på hva jeg burde nå når vektøkningen har vært stabil i noen uker. 

Anonymkode: dc8ac...26f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

På kontrollene på helsestasjonen bare. Ser ingen grunn til å veie ham hjemme siden vi ser at han legger på seg og er fornøyd. 

Anonymkode: 16f5a...db7

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Vi veide ikke hjemme, siden han så fin og frisk ut i kroppen. Helsesykepleieren var også mer opptatt av å se på babyen enn tallet på vekta.

Anonymkode: 2853f...3de

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Min er 2mnd nå. Veide hver uke i starten grunnet dårlig vektøkning, men er usikker på hva jeg burde nå når vektøkningen har vært stabil i noen uker. 

Vi veier ikke hjemme, kun i forbindelse med kontroller. Man bør ikke veie for ofte, man er opptatt av vektøkning over tid, ikke de små, normale svingningene, så å veie en gang i måneden er maks. 

Anonymkode: 77069...23a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Veide kun på kontroll.

Anonymkode: a16b4...6f3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
19 hours ago, AnonymBruker said:

Vi veier ikke hjemme, kun i forbindelse med kontroller. Man bør ikke veie for ofte, man er opptatt av vektøkning over tid, ikke de små, normale svingningene, så å veie en gang i måneden er maks. 

Det må være for store babyer. Med min minste måtte vi veie hos hs hver uke frem til 3 mnd.

Anonymkode: 9bf41...bb7

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Spør HS. Her var det dårlig vektoppgang, men vi veide kun på kontroll på helsestasjon. HS satte opp kontroller etter hvilken frekvens hun mente var nødvendig. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det må være for store babyer. Med min minste måtte vi veie hos hs hver uke frem til 3 mnd.

Anonymkode: 9bf41...bb7

Da regner jeg med at det er en helt spesiell grunn for det som gjaldt spesifikt i deres tilfelle, for det er på ingen måte vanlig praksis å veie så ofte så lenge, så lenge baby er frisk og legger på seg. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...