Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Av ulike grunner. Når i svangerskapet tok du dette opp med lege/jordmor, og hvordan var prosessen videre? Og de av dere som fikk det, i hvilken svangerskapsuke fikk dere fastsatt dato for keisersnitt og i hvilken svangerskapsuke skulle den utføres? 

Anonymkode: 4cbb3...218

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det ble tatt opp av legen når de satte i gang prosessen med seteleiekontroller ca 4-6 uker før termin. Tror KS var i uke 38. 

Anonymkode: 34257...7b3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det ble tatt opp av legen når de satte i gang prosessen med seteleiekontroller ca 4-6 uker før termin. Tror KS var i uke 38. 

Og tror dato bør fastsatt uka før 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok det opp i uke 6. 

Pga tidligere traumatisk fødsel, traumer etter overgrep og følelsen av å miste kontroll sa legen (overlege på gyn) at jeg får det innvilget, men at jeg får samtale om når i ca uke 32-34. 

Nå vet vi ikke om det blir noe baby da de slet med å finne fosteranlegg på tidlig ultralyd, så får svar på det om halvannen uke. Men det ble altså tatt opp for bare et par uker siden. 

Anonymkode: 16a33...a2a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tok det opp i uke 24 på en kontroll på fødepoliklinikken. Legen der skulle ta det opp med andre leger, og så skulle jeg få ny time for samtale om det. Hadde kontroll 2 uker senere, og fikk da beskjed om at de allerede hadde innvilget det. Keisersnittet hadde de da satt opp i uke 38+3.

Anonymkode: 8d0a1...afe

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Litt usikker på når det ble tatt opp, et godt stykke ut i svangerskapet var det i allefall.. Tok det opp med jordmor, som satte meg i kontakt med sykehuset. Fikk timer på sykehuset, totalt 3 stk a 1 time hver. Der var både jeg og partner og snakket med en jordmor som var spesialist på fødselsangst. Selve snittet ble bestemt/satt opp veldig sent, husker jeg! Og det ble lagt tett opp til termin, innenfor en uke. 

Anonymkode: 085e7...3c8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Babyen lå i seteleie og jeg ønsket ikke noen hastsnitt, ville derfor utføre planlagt keisersnitt. Fikk det innvilget i uke 37 og snitt i uke 38. Masse verre enn en vaginal fødsel.. Men jeg steriliserte meg i samme slengen og da er det visst vondere I etterkant. Jeg hatet følelsen av bedøvelse, har født tidligere uten epidural. Dette ga meg en mye større følelse av å ikke ha kontroll enn tidligere fødsler. 

Anonymkode: f8a90...048

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Babyen lå i seteleie og jeg ønsket ikke noen hastsnitt, ville derfor utføre planlagt keisersnitt. Fikk det innvilget i uke 37 og snitt i uke 38. Masse verre enn en vaginal fødsel.. Men jeg steriliserte meg i samme slengen og da er det visst vondere I etterkant. Jeg hatet følelsen av bedøvelse, har født tidligere uten epidural. Dette ga meg en mye større følelse av å ikke ha kontroll enn tidligere fødsler. 

Jeg vurderer også å sterilisere meg i samme slengen. Har du merket noen bivirkninger eller plager etter sterilisering?

Anonymkode: 7072e...234

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg vurderer også å sterilisere meg i samme slengen. Har du merket noen bivirkninger eller plager etter sterilisering?

De jeg vet om inkl meg selv opplever større mensblødninger etter sterilisering. Ikke alle opplever dette har jeg lest men for oss tre så ble det slik. 

Anonymkode: f4a35...070

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok det opp med fastlegen på første svangerskapskontroll i uke 12, hun henvist meg til fødselslege på det sykehuset jeg søkte fødeplass på. Jeg fikk time der når jeg var i uke 22 og fikk innvilget keisersnitt etter første samtale. Jeg ønsket planlagt keisersnitt etter en traumatisk fødsel med nummer én, jeg ble utsatt for seksuelle overgrep som barn og fødselen ble dermed en veldig vanskelig opplevelse for meg som retraumatiserte meg og jeg fikk en alvorlig fødselsdepresjon i ettertid. I tillegg var det en langvarig fødsel som endte opp i en stor fødselsskade så det spilte også inn. Jeg fikk planlagt planlagt keisersnitt 5 dager før termin, så i uke 39. 

Anonymkode: aa902...574

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Har ikke merket noe enda annet enn som sagt sinnsyke smerter første dagene, men fikk jo smertestillende. Og tok lengere tid å komme meg på enn etter en vanlig fødsel. Har ikke fått mensen enda (3 mnd siden) så vet ikke hvordan det er ang menssmerter eller mengde enda. Men sånn utover det så merker jeg ingenting annet enn at jeg letta over at jeg ikke får flere barn og at sjansen for å få eggstokkreft har gått vesentlig ned 😀 

AnonymBruker
Skrevet

Tok det opp med jordmor på første kontroll hos henne i uke 16, i uke 20 var jeg på oul og fikk da time til samtale med overlege i uke 28 - fikk innvilget ks og fikk dato under den samtalen, ble 10 dager før termin. 

Denne gangen så ble det omtrent likt, bortsett fra at samtalen var i uke 24 og fikk dato i uke 28, 10 dager før termin denne gangen også 

Anonymkode: 37d4e...c12

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...