AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #1 Skrevet 22. juli 2021 Sist helg skjedde dette meg og jeg kjenner på skam. Det som skjedde var at jeg satt der helt rolig med vennene mine. Kjente at jeg ikke var edru for å si det sånn, men bare satt der rolig og snakket med de, plaget ingen. Så skulle jeg på do. Når jeg skulle vaske hendene mine stod han ene bartenderen der inne og sa at jeg var for full og dessverre måtte forlate utestedet. Med en gang han sa det ble jeg fylt av skam og gjorde selvfølgelig som han sa og han viste meg ut og jeg gikk hjem. Nå er det noen som vil ha meg med på dette utestedet igjen nå til helga men skammer meg sånn over å ha blitt "kastet" ut derfra nå. Føler jeg ikke er velkommen der. Hva tenker dere? Anonymkode: b9129...b3c 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #2 Skrevet 22. juli 2021 Tenker at de glemte deg nesten med det samme du forsvant ut døra. Og at det er helt uproblematisk å komme igjen denne helgen. Så får du heller telle hvor mange enheter du drikker, og drikke litt vann innimellom for å unngå å bli for full igjen. Anonymkode: a0278...68e 16
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #3 Skrevet 22. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sist helg skjedde dette meg og jeg kjenner på skam. Det som skjedde var at jeg satt der helt rolig med vennene mine. Kjente at jeg ikke var edru for å si det sånn, men bare satt der rolig og snakket med de, plaget ingen. Så skulle jeg på do. Når jeg skulle vaske hendene mine stod han ene bartenderen der inne og sa at jeg var for full og dessverre måtte forlate utestedet. Med en gang han sa det ble jeg fylt av skam og gjorde selvfølgelig som han sa og han viste meg ut og jeg gikk hjem. Nå er det noen som vil ha meg med på dette utestedet igjen nå til helga men skammer meg sånn over å ha blitt "kastet" ut derfra nå. Føler jeg ikke er velkommen der. Hva tenker dere? Anonymkode: b9129...b3c Du kan fint dra tilbake å hygge deg. Men være litt mer bevisst på hvor mye du drikker denne gangen. Så du ikke ender opp å bli til "han som alltid bli kastet ut" og til slutt aldri blir invitert på noe pga det. Anonymkode: 9c504...8eb 5
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #4 Skrevet 22. juli 2021 Det er ikke noe å bry seg om, de kaster ut over en lav sko uansett. Jeg har selv blitt kasta ut etter å ha inntatt fire enheter over like mange timer, jeg var ikke merkbart brisen engang. Anonymkode: 29308...d97 6
AliceNextDoor Skrevet 22. juli 2021 #5 Skrevet 22. juli 2021 Noen har håndhevet skjenkereglene de er forpliktet til for å få servere. Ingen kommer til å huske deg neste gang du er der. Du er en av flere tusen som har blitt bedt om å gå hjem, ingen fare. 2
Hr. Aktiv Skrevet 22. juli 2021 #6 Skrevet 22. juli 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Sist helg skjedde dette meg og jeg kjenner på skam. Det som skjedde var at jeg satt der helt rolig med vennene mine. Kjente at jeg ikke var edru for å si det sånn, men bare satt der rolig og snakket med de, plaget ingen. Så skulle jeg på do. Når jeg skulle vaske hendene mine stod han ene bartenderen der inne og sa at jeg var for full og dessverre måtte forlate utestedet. Med en gang han sa det ble jeg fylt av skam og gjorde selvfølgelig som han sa og han viste meg ut og jeg gikk hjem. Nå er det noen som vil ha meg med på dette utestedet igjen nå til helga men skammer meg sånn over å ha blitt "kastet" ut derfra nå. Føler jeg ikke er velkommen der. Hva tenker dere? Anonymkode: b9129...b3c Tenker det er helt ok å gjøre feil, men ikke hver gang. Hilsen gammel dørvakt.
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #7 Skrevet 22. juli 2021 Opplevd å bli nektet inngang, man føler seg ganske liten, ja! En gang ble jeg kastet ut da jeg ikke var spesielt full engang, da viste det seg at skjenkekontrollen hadde kommet og de bare begynte å kaste ut folk over en lav sko. Jeg sto ute og røyket, så det var vel enkelt å si at jeg ikke fikk slippe inn igjen. De prøvde også å kaste ut en kompis som hadde drukket alkoholfritt hele kvelden fordi han skulle kjøre. Har en stampub nedi gata hvor jeg har opplevd mer enn en gang at venner har blitt nektet servering, men de fortsetter å gå, og det er helt problemfritt. "Alle" (de som liker å ta seg en fest iallfall) kan bli for fulle en kveld, du blir ikke holdt til ansvar for det neste gang du dukker opp og ikke er for full. Anonymkode: 1db01...218 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #8 Skrevet 22. juli 2021 De eneste de husker er de som lager problemer når de blir bedt om å gå fordi de er for full du derimot, oppførte deg eksemplarisk. Er fort gjort at man kan bli litt for full, det skjer utesteder ofte. Anonymkode: c3c9f...a4d 3
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #9 Skrevet 22. juli 2021 Dette er noe de har blitt langt strengere på siste 8 årene og er nokså vanlig at skjer, men tabu. Nettopp fordi folk føler seg små og dumme når de skjer. Utestedet risikerer jo derimot at de må stenge om skjenkekontrollen kommer på besøk og mange er ganske beruset. Det er utestedet sitt ansvar for at det ikke skjer. Så du må ihvertfall ikke skamme deg. Du er en av svært mange hver eneste helgedag. Anonymkode: 57150...43a
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #10 Skrevet 22. juli 2021 Jeg har blitt nektet adgang som edru! Hadde ikke drukket noe, men de mente jeg var fir full. Syntes også det var pinlig, men også irriterende fordi de yok så feil. De argumenterte med at jeg hadde ledd så høyt med vennene mine når vi kom. Alle vennene mine hadde drukket, og de slapp inn. Anonymkode: 86f23...fed 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #11 Skrevet 23. juli 2021 Ok, takk for svar alle sammen! Tror jeg skal prøve å få overtalt de andre til å dra et annet sted, siden det trossalt var sist helg. Er redd han som snakket med meg er der i helga også og jeg kommer sikkert da til å være stressa og ikke kose meg med 1 enhet engang. Han sto der med veska mi og jakken min så han hadde vært hos vennene mine og hentet det og ville bare ha meg ut så var litt flaut ja. Jeg er litt for pliktoppfyllende til at jeg ikke klarer å synes dette var flaut 🙈 Anonymkode: b9129...b3c
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #12 Skrevet 23. juli 2021 Med mindre du lagde baluba da du ble kastet ut så er det null problem å gå tilbake. Jeg jobbet i mange år på et utested og de eneste vi husket var de som lagde bråk, spydde og kom med trusler i fylla. Folk som ble bedt om gå "kun" fordi de var full fikk beskjed om at "det er nok for i kveld, men velkommen tilbake en annen dag". Anonymkode: 49a09...d8a
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #13 Skrevet 23. juli 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg har blitt nektet adgang som edru! Hadde ikke drukket noe, men de mente jeg var fir full. Syntes også det var pinlig, men også irriterende fordi de yok så feil. De argumenterte med at jeg hadde ledd så høyt med vennene mine når vi kom. Alle vennene mine hadde drukket, og de slapp inn. Anonymkode: 86f23...fed Samme her! Har opplevd det 2 ganger. Vaktene påstod at jeg var for full, men hadde ikke drukket noe som helst. Anonymkode: c128b...955 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #14 Skrevet 23. juli 2021 Opplevd å bli kastet ut helt edru (kjørte vennene mine den kvelden) fordi jeg var for «full». Mine fulle venner ble ikke kastet ut. Antar det er fordi jeg ikke la igjen penger der Anonymkode: 6ba87...024
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #15 Skrevet 23. juli 2021 Jeg er avholds og var for en gangs skyld med på fredagspils med jobben. De fleste utesteder selger alternativer til alkohol. Jeg sier alltid nei, men var med denne ene gangen fordi vi nettopp hadde lyktes med et stort prosjekt. Vi var en gruppe på 5 som kom samtidig. En annen gruppe hadde allerede kommet før oss. Det var vinter så jeg tok av meg boblejakka og satte meg ned. Like etter ringer telefonen og jeg går ut av lokalet for å besvare den. Tenker det går fort og tar derfor ikke med meg jakka. Etter samtalen skal jeg gå inn igjen, men blir nektet av dørvakta. Han mener jeg er full. Ikke får jeg hentet jakka mi heller. Må ringe kollegaene som sitter inn og be de komme ut med jakke før jeg fryser i hjel. Flere kollegaer prøver å forklare dørvakta at jeg ikke drikker, men ingenting hjelper. Jeg ville uansett ikke inn i igjen og var bare glad jeg fikk jakken min. Det var siste gang jeg ble med kollegaer ut på fredagspils. Heldigvis spør de ikke lenger heller. Så noe godt kom ut av det. Men kan det skje meg, kan det skje hvem som helst. Anonymkode: b9eec...468 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #16 Skrevet 23. juli 2021 17 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er avholds og var for en gangs skyld med på fredagspils med jobben. De fleste utesteder selger alternativer til alkohol. Jeg sier alltid nei, men var med denne ene gangen fordi vi nettopp hadde lyktes med et stort prosjekt. Vi var en gruppe på 5 som kom samtidig. En annen gruppe hadde allerede kommet før oss. Det var vinter så jeg tok av meg boblejakka og satte meg ned. Like etter ringer telefonen og jeg går ut av lokalet for å besvare den. Tenker det går fort og tar derfor ikke med meg jakka. Etter samtalen skal jeg gå inn igjen, men blir nektet av dørvakta. Han mener jeg er full. Ikke får jeg hentet jakka mi heller. Må ringe kollegaene som sitter inn og be de komme ut med jakke før jeg fryser i hjel. Flere kollegaer prøver å forklare dørvakta at jeg ikke drikker, men ingenting hjelper. Jeg ville uansett ikke inn i igjen og var bare glad jeg fikk jakken min. Det var siste gang jeg ble med kollegaer ut på fredagspils. Heldigvis spør de ikke lenger heller. Så noe godt kom ut av det. Men kan det skje meg, kan det skje hvem som helst. Anonymkode: b9eec...468 Herregud 😳 Nesten så jeg mister lysten på å i det hele tatt gå på byen i helga nå 🙈 Anonymkode: b9129...b3c
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #17 Skrevet 23. juli 2021 Jeg har også blitt kastet ut av et utested engang det var veldig berettighet, for jeg var veldig full. Gjorde heller ingenting galt, annet enn at jeg sjanglet en del og spydde på doen et par turer. Var dog allerede på vei ut døra, skjønte jo selv at jeg måtte ta kvelden, men jeg skulle innom do først. Kom ut igjen derfra, og da kom vakta bort til meg og ba meg dra hjem. Sa som sant var at jeg er på vei, måtte bare en tur på do og skulle hente jakka mi, så skal jeg gå. Var ikke noe stress det Kom tilbake helga etter, og da jeg gikk inn sa vakta fra forrige helg med glimt i øyet; «ikke bli så full denne helgen da» og smilte. Hadde vært der en del den siste tiden med venner, og vi oppførte oss jo bestandig bare bra. Det var første, og mest sannsynlig, siste gangen jeg ble kastet ut av et utested. Ikke noe å stresse over Anonymkode: 1981e...dca
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #18 Skrevet 23. juli 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Sist helg skjedde dette meg og jeg kjenner på skam. Det som skjedde var at jeg satt der helt rolig med vennene mine. Kjente at jeg ikke var edru for å si det sånn, men bare satt der rolig og snakket med de, plaget ingen. Så skulle jeg på do. Når jeg skulle vaske hendene mine stod han ene bartenderen der inne og sa at jeg var for full og dessverre måtte forlate utestedet. Med en gang han sa det ble jeg fylt av skam og gjorde selvfølgelig som han sa og han viste meg ut og jeg gikk hjem. Nå er det noen som vil ha meg med på dette utestedet igjen nå til helga men skammer meg sånn over å ha blitt "kastet" ut derfra nå. Føler jeg ikke er velkommen der. Hva tenker dere? Anonymkode: b9129...b3c Tenker at en som er ung, blond og med store pupper ikke blir kastet ut fra et utested fordi vedkommende er for full, og trenger heller ikke forholde seg så mye til aldersgrensen. Det er nok litt diskriminerende. Anonymkode: cd2a6...e8f
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #19 Skrevet 23. juli 2021 Utelivet i Norge er tragisk dårlig, spesielt med blåbærpolitiet som furter og tar det utover kunder fordi de ikke kom inn på politihøgskolen. Anonymkode: ac0f3...354
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #20 Skrevet 23. juli 2021 5 hours ago, AnonymBruker said: Opplevd å bli kastet ut helt edru (kjørte vennene mine den kvelden) fordi jeg var for «full». Mine fulle venner ble ikke kastet ut. Antar det er fordi jeg ikke la igjen penger der Anonymkode: 6ba87...024 Har opplevd det samme selv. Jeg var edru og ble kastet ut for å være "for full", mens en venninne som fikk være igjen var så full at hun ikke klarte å stå oppreist. Synes generelt dørvakter er dårlig på å vurdere hvem som er for fulle. Regner med de ofte tar avgjørelsen utifra trynefaktor. Og om man sir "jeg har ikke drukket" så blir man opplevd som kranglete og kastet ut da også. Anonymkode: 308fd...c29
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå