AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #1 Skrevet 22. juli 2021 Dette bildet er tatt i sollys, så da ser man arrene ganske godt. Dette bildet er ca. 1 og et halvt år gammelt, har en del nye arr på ene låret. Unngår å ha sex med lyset på, og med mindre man har ganske følsomme hender så kjenner man dem ikke så godt heller, men jeg skjemmes veldig over dem. Spoiler Anonymkode: bf03b...835 1
Populært innlegg Hr. Aktiv Skrevet 22. juli 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 22. juli 2021 Arrene i seg selv er ingen problemer, men grunnen til dem hadde fått meg til å tenke et par ganger eller to. 77
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #3 Skrevet 22. juli 2021 Dette er ikke arr. Anonymkode: db98f...650
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #4 Skrevet 22. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette er ikke arr. Anonymkode: db98f...650 Ikke?? Hva er det da? Anonymkode: c4f88...f5e 20
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #5 Skrevet 22. juli 2021 Arrene hadde ikke gjort meg noe, men jeg ville blitt bekymret for din psykiske helse. Det er mye lurere å være åpen om arrene, at du har bedrevet selvskading, men at dette er fortid og at du nå er frisk. (Hvis det er tilfelle) Hvis du fremdeles holder på med det, må du selvfølgelig søke hjelp, om du ikke allerede får det. Du kan eventuelt ta laserbehandling for å dempe arrene. Anonymkode: 7476f...ecb 35
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #6 Skrevet 22. juli 2021 Jeg hadde fått sjokk for å være helt ærlig Anonymkode: df037...82f 39
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #7 Skrevet 22. juli 2021 Hr. Aktiv skrev (32 minutter siden): Arrene i seg selv er ingen problemer, men grunnen til dem hadde fått meg til å tenke et par ganger eller to. Men da er jo arrene et problem. Anonymkode: bf03b...835 5
sicario Skrevet 22. juli 2021 #8 Skrevet 22. juli 2021 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Dette bildet er tatt i sollys, så da ser man arrene ganske godt. Dette bildet er ca. 1 og et halvt år gammelt, har en del nye arr på ene låret. Unngår å ha sex med lyset på, og med mindre man har ganske følsomme hender så kjenner man dem ikke så godt heller, men jeg skjemmes veldig over dem. Vis skjult innhold Anonymkode: bf03b...835 Jeg hadde tenkt «oh hell no». Og avsluttet relasjonen. Dette er over hode ikke ment slemt eller trollete, men er ærlig. Jeg innrømmer selvfølgelig at jeg er forutinntatt, og hadde tenkt at arrene er et resultat av selvskading. Vet jo at det selvfølgelig ikke trenger å være tilfelle, men det er hva jeg hadde tenkt. Jeg har mine erfaringer med partner som var alvorlig psykisk syk, i tillegg til alle årene jeg har jobbet med ungdom som selvskader. Jeg hadde ikke gått inn i en relasjon med noen som har de utfordringene igjen. 33
Milky Skrevet 22. juli 2021 #9 Skrevet 22. juli 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Men da er jo arrene et problem. Anonymkode: bf03b...835 Nei.. arrene er ikke et problem, problemet er at denne personen har skadet seg selv pp den måten. Arr eller ei 33
Silva Pluvialis Skrevet 22. juli 2021 #10 Skrevet 22. juli 2021 (endret) Jeg er ikke mann. Jeg hadde ikke dømt deg. Endret 6. oktober 2022 av Tvillingsjel 11
Silva Pluvialis Skrevet 22. juli 2021 #11 Skrevet 22. juli 2021 Når det er sagt - den som måtte dømme deg for det er ingenting å samle på. Vi har vært i krigen du og jeg, og alle andre selvskadere. De som dømmer får bare dømme, tenker jeg. De mangler empati og kanskje også innsikt i hvor brutalt livet kan være for noen. 12
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #12 Skrevet 22. juli 2021 Thanks but no thanks hadde jeg tenkt. Anonymkode: e8095...647 4
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #13 Skrevet 22. juli 2021 Gjenferdet skrev (19 minutter siden): Når det er sagt - den som måtte dømme deg for det er ingenting å samle på. Vi har vært i krigen du og jeg, og alle andre selvskadere. De som dømmer får bare dømme, tenker jeg. De mangler empati og kanskje også innsikt i hvor brutalt livet kan være for noen. Jeg tenker at jeg fortsetter å ha sex med lyset av og ellers bare fortsette å skjule lårene. Anonymkode: bf03b...835
Silva Pluvialis Skrevet 22. juli 2021 #14 Skrevet 22. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg tenker at jeg fortsetter å ha sex med lyset av og ellers bare fortsette å skjule lårene. Anonymkode: bf03b...835 Veldig trist at du føler at du må gjemme deg. Du har ingen grunn til å skamme deg. Du er en kriger og en overlever. 17
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #15 Skrevet 22. juli 2021 Gjenferdet skrev (21 minutter siden): Når det er sagt - den som måtte dømme deg for det er ingenting å samle på. Vi har vært i krigen du og jeg, og alle andre selvskadere. De som dømmer får bare dømme, tenker jeg. De mangler empati og kanskje også innsikt i hvor brutalt livet kan være for noen. Det er vel ikke snakk om å dømme, men snakk om at det er tungt å ha en nær relasjon til noen som er psykisk syk. Jeg har en psykisk syk mor, så oppveksten har lært meg at jeg ikke orker å ha en nær relasjon til noen som er psykisk syk igjen. Anonymkode: afd12...005 42
Silva Pluvialis Skrevet 22. juli 2021 #16 Skrevet 22. juli 2021 (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er vel ikke snakk om å dømme, men snakk om at det er tungt å ha en nær relasjon til noen som er psykisk syk. Jeg har en psykisk syk mor, så oppveksten har lært meg at jeg ikke orker å ha en nær relasjon til noen som er psykisk syk igjen. Anonymkode: afd12...005 Veldig trist å høre at du har vokst opp med en psykisk syk mor og blitt preget av det, men jeg må likevel si at ikke alle psykisk syke er som din mor. Jeg tenker at det er viktig å ikke skjære alle psykisk syke under samme kam, selv om man har traumatiske erfaringer med én psykisk syk. En person er en person. Syke mennesker er forskjellige de og. Endret 22. juli 2021 av Gjenferdet 16
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #17 Skrevet 22. juli 2021 Milky skrev (44 minutter siden): Nei.. arrene er ikke et problem, problemet er at denne personen har skadet seg selv pp den måten. Arr eller ei Hadde det for deg vært like stort problem dersom det mennesket hadde skadet seg selv på en måte som ikke er synlig? Du vet sikkert at for mange så er årsaken til selvskading det at de har u-utholdelig psykisk smerte, og at den u-utholdelige psykiske smerten ofte skyldes at noen har påført de menneskene store traumer? Anonymkode: 6a218...64e 5
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #18 Skrevet 22. juli 2021 Jeg hadde reagert på hvorfor kvinnen har dette. Mange folk har arr i ansiktet fra kviser. Har selv arr fra kviser. Har vært med damer som har shaving skader på leggene. Og det er jo skader som man ikke påfører seg selv med vilje. Men disse arrene hadde nok gjort meg skeptisk Anonymkode: 882e8...4da 7
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #19 Skrevet 22. juli 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er vel ikke snakk om å dømme, men snakk om at det er tungt å ha en nær relasjon til noen som er psykisk syk. Jeg har en psykisk syk mor, så oppveksten har lært meg at jeg ikke orker å ha en nær relasjon til noen som er psykisk syk igjen. Anonymkode: afd12...005 Samme her. Hadde ikke involvert meg «med vilje « med en sånn så åpenbart har/ har hatt store psykiske problemer. Jeg har gjort mye for å ikke bli dratt med i mors sin psyke. Og da mener jeg MYE. Jeg mener på ingen måte at du eller mange ikke kan gå videre med livet uten problemer. Det som har vært har vært. Men når du snur på det, så har jeg for eksempel opplevd for mye i oppveksten at jeg noen gang hadde tatt et bevisst valg å inngå en relasjon med en som har vært psyk. Anonymkode: 0d2c0...56d 5
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #20 Skrevet 22. juli 2021 Jeg tror man må forstå at det kan være veldig vanskelig å ha en relasjon til noen driver med selvskading. Jeg har selv sympati med dem og kan ikke forstå den smerten som har gjort at de velger å skade seg selv, men jeg har vært i et forhold med en som skadet seg selv tidligere. Han skadet seg ikke mens vi var sammen, men det var tydelig at han bar på mye og var totalt avlåst når det gjaldt den delen av livet sitt og var generelt en lukket person. Så det var tøft å være i et forhold med han og det er nok slike ting som gjør at mange synes det er problematisk. Det er ikke bare bare å være i forhold med noen som er psykisk syk, men selvfølgelig folk er ulike. Jeg kan allikevel forstå at folk er skeptiske. Anonymkode: 74db2...892 11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå