AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #1 Skrevet 22. juli 2021 Er det slik, som mulig ligger dypt forankret i oss, at kvinnene egentlig forventer at det er mannen sin jobb å ta første steget, og vise at han vil ha henne? Jeg mister fort interessen når kvinner skal sjekke meg opp. Jeg vet ikke, det føles litt turn-off uten at jeg kan forklare det bedre. Anonymkode: 9bb97...418
Gjest Mysticgirl Skrevet 22. juli 2021 #2 Skrevet 22. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er det slik, som mulig ligger dypt forankret i oss, at kvinnene egentlig forventer at det er mannen sin jobb å ta første steget, og vise at han vil ha henne? Jeg mister fort interessen når kvinner skal sjekke meg opp. Jeg vet ikke, det føles litt turn-off uten at jeg kan forklare det bedre. Anonymkode: 9bb97...418 Ja
Antiviruset Skrevet 22. juli 2021 #3 Skrevet 22. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er det slik, som mulig ligger dypt forankret i oss, at kvinnene egentlig forventer at det er mannen sin jobb å ta første steget, og vise at han vil ha henne? Jeg mister fort interessen når kvinner skal sjekke meg opp. Jeg vet ikke, det føles litt turn-off uten at jeg kan forklare det bedre. Anonymkode: 9bb97...418 Sjekke opp? Ofte er det jo slik at man treffes og snakker sammen, får en interesse for hverandre og det ene leder til det andre. Hvem som da har "sjekket" er jo helt flytende. Føre samtalen og vise initiativ må begge gjøre. "kjempe" for en kvinne gjør jeg aldri. Enten er hun interessert og viser det, eller så blir det skrinlagt. Slike spill blir jeg aldri med på uansett. 6
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #4 Skrevet 22. juli 2021 Kvinner som passivt venter på at menn skal sjekke dem opp ender ofte opp med dårlige menn Anonymkode: 178e6...757 6
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #5 Skrevet 22. juli 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Er det slik, som mulig ligger dypt forankret i oss, at kvinnene egentlig forventer at det er mannen sin jobb å ta første steget, og vise at han vil ha henne? Jeg mister fort interessen når kvinner skal sjekke meg opp. Jeg vet ikke, det føles litt turn-off uten at jeg kan forklare det bedre. Anonymkode: 9bb97...418 Jeg begynte å forvente det etter å ha blitt grovt avvist og latterliggjort for mange ganger. Når en mann blir avvist, synes kompiser synd på ham, støtter ham og anser dette som noe vanlig. Blir kvinner avvist gang på gang, får de stempel som "desperate", fordi de ikke venter på å bli sjekket opp, latterliggjort og hånet. Anonymkode: a6026...dd8 6
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #6 Skrevet 22. juli 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Er det slik, som mulig ligger dypt forankret i oss, at kvinnene egentlig forventer at det er mannen sin jobb å ta første steget, og vise at han vil ha henne? Jeg mister fort interessen når kvinner skal sjekke meg opp. Jeg vet ikke, det føles litt turn-off uten at jeg kan forklare det bedre. Anonymkode: 9bb97...418 Ja jeg føler det og er kvinne. De jeg sjekket opp mistet fort interessen. De som sjekket opp meg kunne holde det gående inn i evigheten. Der vedvarte interessen til min interesse dalte. Derfor slutta jeg å sjekke opp og lot mannfolka ta seg av det. Det fungerte utmerket 😀 Anonymkode: 64ca5...2fe
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #7 Skrevet 22. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kvinner som passivt venter på at menn skal sjekke dem opp ender ofte opp med dårlige menn Anonymkode: 178e6...757 Nei det stemmer ikke. Det gir bare kvinner valgmuligheter. Hun kan velge hvem hun vil av de som sjekker opp. Jeg har en mann av den beste kvalitet. Han er kjekk, flott, snill, har integritet, sexy, supersmart, trygg, en fantastisk pappa til våre barn, god jobb og tjener ganske mye. Anonymkode: 64ca5...2fe 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #8 Skrevet 22. juli 2021 Nei, litt begge deler her. Føler jeg blir sjekket opp av mange jeg ikke vil ha, og så plukker jeg selv de jeg vil ha Men sjekking og sjekking... jeg lener meg ikke over bardisken og slår dem på rumpa og spør om jeg kan spandere en drink. Man prater jo bare sammen og flørter. Jeg er en stor flørt, så jeg "sjekker opp" alle jeg møter. Noen ganger kan man jo også bare sørge for og få øyenkontakt med en mann, så kommer han bort. Så kan man kjøre hele greia si for å sjekke om han er bra og få han på kroken om man vil, og så kan han fremdeles innbille seg at det var han som sjekket. Anonymkode: 31144...0d2 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #9 Skrevet 22. juli 2021 Så, har hva man skal si: Har jeg som mye å vinne på å tørre å være frempå? Å vise at jeg er interessert? Jeg har vel mer å tape, ved å ikke vise interesse/ta initiativ/ be ut på «date». Da kommer vel en annen fyr meg i forkjøpet. Tanker rundt det? TS Anonymkode: 9bb97...418
sicario Skrevet 22. juli 2021 #10 Skrevet 22. juli 2021 Antiviruset skrev (1 time siden): Sjekke opp? Ofte er det jo slik at man treffes og snakker sammen, får en interesse for hverandre og det ene leder til det andre. Hvem som da har "sjekket" er jo helt flytende. Føre samtalen og vise initiativ må begge gjøre. "kjempe" for en kvinne gjør jeg aldri. Enten er hun interessert og viser det, eller så blir det skrinlagt. Slike spill blir jeg aldri med på uansett. Er litt slik jeg også. Det må være en gjensidighet i interesse der, og en relasjon som naturlig utvikler seg. Aldri prøvd å «sjekke» opp noen. Som du sier, «slike spill blir jeg aldri med på uansett». Folk som snakker om at «jakten» er spennende etc er fra en annen planet en meg tror jeg. Hadde aldri, noen sinne giddet å «jobbe» for å få noen interessert. 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #11 Skrevet 22. juli 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Kvinner som passivt venter på at menn skal sjekke dem opp ender ofte opp med dårlige menn Anonymkode: 178e6...757 Da jeg aktivt sjekket menn var det dårlige menn - for meg. Når kvinnen må være aktiv part får man ofte emosjonelt utilgjengelige og ikke spesielt interesserte menn. Nå som jeg er passiv er det langt bedre menn jeg tiltrekker meg. De alt for intense ignorerer jeg selvsagt. Anonymkode: 1351b...142 3
Milky Skrevet 22. juli 2021 #12 Skrevet 22. juli 2021 Ja.. jeg forventer at det er mannen som sjekker opp. Hvis han ikke viser at han vil ha meg så er det jo bare waste of time…
AliceNextDoor Skrevet 22. juli 2021 #13 Skrevet 22. juli 2021 Jobb? Jeg håper ikke det ligger lønn og tariff for å sjekke opp uansett om det er han eller hun. Er det ikke så enkelt at om man ønsker kontakt med en annen person, så går man dithen og snakker med vedkommede? Når jeg leser slikt så lurer jeg på om ikke enkelte hadde det bedre da foreldrene avtalte seg i mellom om barna deres skulle møtes og hvor bra kombinasjonen kom til å bli. 2
Folivora Skrevet 22. juli 2021 #14 Skrevet 22. juli 2021 Jeg føler det, men det er slik jeg ble oppdratt og kulturen når vi vokste opp. Vi hadde lov til å si nei, men ikke å spørre selv. Allikevel gjorde vi det ved å sende flørtende blikk
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #15 Skrevet 22. juli 2021 Folivora skrev (4 minutter siden): Jeg føler det, men det er slik jeg ble oppdratt og kulturen når vi vokste opp. Vi hadde lov til å si nei, men ikke å spørre selv. Allikevel gjorde vi det ved å sende flørtende blikk Hvor gammel er du? Anonymkode: 5ac3d...ee5
Gjest TheCatLady Skrevet 22. juli 2021 #16 Skrevet 22. juli 2021 Både ja og nei. Jeg er ikke tøff nok til å sjekke opp noen i virkeligheten. Om han tar første skrittet så synes jeg at det er enklere å vise at jeg er interessert. På nettdating er det enklere å ta første skrittet, men jeg må innrømme at jeg er lei av få tar første skrittet der. Jeg skulle ønske at det i det minste var en balanse, men det er vel derfor jeg egentlig ikke orker noe nettdating akkurat nå.
sicario Skrevet 22. juli 2021 #17 Skrevet 22. juli 2021 strapaziert skrev (8 minutter siden): Jobb? Jeg håper ikke det ligger lønn og tariff for å sjekke opp uansett om det er han eller hun. Er det ikke så enkelt at om man ønsker kontakt med en annen person, så går man dithen og snakker med vedkommede? Når jeg leser slikt så lurer jeg på om ikke enkelte hadde det bedre da foreldrene avtalte seg i mellom om barna deres skulle møtes og hvor bra kombinasjonen kom til å bli. Tror ikke at de som omtaler sjekking som «jobb» bokstavlig talt mener betalt jobb med tariff. Tror du også skjønner hva som menes når man bruker begrepet «jobbe for» om sjekking. har knapt vært singel siste ca 25 årene. Var aldri planlagt å gå kjapt fra er forhold til et nytt, men slik ble det tilfeldigvis. Har aldri «jobbet» for det, eller aktivt gått inn for å sjekke opp noen med det for øyet. Om noen vil bli kjent med meg/liker meg, så må dem vise det.
sicario Skrevet 22. juli 2021 #18 Skrevet 22. juli 2021 TheCatLady skrev (7 minutter siden): Både ja og nei. Jeg er ikke tøff nok til å sjekke opp noen i virkeligheten. Om han tar første skrittet så synes jeg at det er enklere å vise at jeg er interessert. På nettdating er det enklere å ta første skrittet, men jeg må innrømme at jeg er lei av få tar første skrittet der. Jeg skulle ønske at det i det minste var en balanse, men det er vel derfor jeg egentlig ikke orker noe nettdating akkurat nå. Kan fint se for meg at det kan være litt enklere å ta initiativet på nett ja 😊. Da slipper man jo også en evt avvisning «face to face». I tillegg kanskje litt lettere å være personlig når man skriver?
norw Skrevet 22. juli 2021 #19 Skrevet 22. juli 2021 Damer trenger ikke å sjekke opp noen, trenger ikke å frykte avvisning, men kan nyte oppmerksomheten fra en mengde menn og avvise flertallet. Ganske skrudd verden vi lever i. 2
AliceNextDoor Skrevet 22. juli 2021 #20 Skrevet 22. juli 2021 sicario skrev (Akkurat nå): Tror ikke at de som omtaler sjekking som «jobb» bokstavlig talt mener betalt jobb med tariff. Tror du også skjønner hva som menes når man bruker begrepet «jobbe for» om sjekking. har knapt vært singel siste ca 25 årene. Var aldri planlagt å gå kjapt fra er forhold til et nytt, men slik ble det tilfeldigvis. Har aldri «jobbet» for det, eller aktivt gått inn for å sjekke opp noen med det for øyet. Om noen vil bli kjent med meg/liker meg, så må dem vise det. Fælt som du tror, da. Det må være himmelsk Men du beskriver det jo ganske greit, er det ikke slik at det er enklest når det er tilfeldig istedet for å "jobbe" så mye for det? Jeg spør bare, jeg er ærlig talt helt fullstendig amatør som ikke har vært på noen form for sjekkejobb eller tilfeldig treff på flere år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå