Gå til innhold

Hva er dine råd for sykepleierstudenten som skal til praksis i psykiatri?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei guys, jeg er en sykepleierstudent, skal begynne med andre året. Jeg er litt bekymret over psykiatri praksis fordi jeg har ingen erfaring i dette området. Hva er oppgavene i denne praksis? Har du noen tips slik at jeg ikke gjør noe dumt? Er det noe teori spørsmål som veilederen kan stille meg? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
sykepleierstudent2 skrev (12 timer siden):

Hei guys, jeg er en sykepleierstudent, skal begynne med andre året. Jeg er litt bekymret over psykiatri praksis fordi jeg har ingen erfaring i dette området. Hva er oppgavene i denne praksis? Har du noen tips slik at jeg ikke gjør noe dumt? Er det noe teori spørsmål som veilederen kan stille meg? 

Les boken: "i morgen var jeg alltid en løve" av Arnhild Lauveng + "gode fagfolk vokser" av Greta Marie Skau. 

Vær rolig, vær et normalt oppegående og ok menneske, så kommer du langt. Vær lærevillig. Våg å drite deg ut, og eie feilene dine, så kommer du enda lengre. 

Det er en vanlig praksis, slik at teori vil du forhåpentligvis bli spurt om (hva trodde du?). Jobb med pensum ved siden av praksis for å best mulig utbytte gjennom praksistiden. 

Anonymkode: 82adf...3f4

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Pasientene kommer til å bli forelsket i deg. Vær forberedt på det. Å bli klådd på er heller ikke utenkelig. Sett grenser tidlig. 

Anonymkode: 10822...916

AnonymBruker
Skrevet

Ikke være redd for bæsj og urin. Dette må du bli vant med. 

Anonymkode: b924b...694

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vær rolig og behersket. Tål å bli skreket til. Ikke ta ting personlig. 

Anonymkode: 394a0...c51

AnonymBruker
Skrevet