AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #1 Skrevet 22. juli 2021 Bare av ren nysgjerrighet: Hva synes dere om følgende setting? En av partene i et forhold er alene hjemme i ferien. Melder litt med en kollega av motsatt kjønn og avtaler etterhvert å møtes for å spise litt enkelt rett etter jobb. Møtes, snakket hyggelig sammen, hovedsakelig om jobb og litt om felles kjente, ferien, interesser etc, men ikke flørting. Det har aldri vært et tema mellom dem om de liker hverandre som noe annet enn venner (den ene er singel), men de har veldig god kjemi og mulig begge kjenner på noe spenning uten at dette på noe vis er tematisert. Ingen fysisk kontakt. Har ellers en del kontakt på SoMe; hyggelig, men ingen seksuelle undertoner. Hva tenker dere? Er det innafor? Ville dere reagert om deres partner gjorde dette? Anonymkode: 06870...9e9
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #3 Skrevet 22. juli 2021 Hvis det er en viss spenning der, ville jeg latt det være, rett og slett fordi man lett kan dyrke den følelsen. Det har lett for å gå ut over det forholdet man er i. Hadde det ikke vært denne spenningen, er sånn sett situasjonen uskyldig. Anonymkode: 0e7ce...90d 6
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #5 Skrevet 22. juli 2021 Ville reagert ja, fordi det fort kan utvikles til mer. Anonymkode: 11942...af1 6
TheAliass Skrevet 22. juli 2021 #6 Skrevet 22. juli 2021 Her tenker jeg det mye handler om åpenhet, og om partner er åpen om dette møtet. Selv har samboer en kvinnelig kollega han "ofte" går på kafé med. Men, han informerer meg om dette, og jeg har også vært på kafé sammen med dem. Så det er ikke noe problem. Hadde han skjult det, derimot... 7
Gjest Marte79 Skrevet 22. juli 2021 #7 Skrevet 22. juli 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): mulig begge kjenner på noe spenning uten at dette på noe vis er tematisert. Ja og nettopp der går grensen. Dette er ikke bra.
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #8 Skrevet 22. juli 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Bare av ren nysgjerrighet: Hva synes dere om følgende setting? En av partene i et forhold er alene hjemme i ferien. Melder litt med en kollega av motsatt kjønn og avtaler etterhvert å møtes for å spise litt enkelt rett etter jobb. Møtes, snakket hyggelig sammen, hovedsakelig om jobb og litt om felles kjente, ferien, interesser etc, men ikke flørting. Det har aldri vært et tema mellom dem om de liker hverandre som noe annet enn venner (den ene er singel), men de har veldig god kjemi og mulig begge kjenner på noe spenning uten at dette på noe vis er tematisert. Ingen fysisk kontakt. Har ellers en del kontakt på SoMe; hyggelig, men ingen seksuelle undertoner. Hva tenker dere? Er det innafor? Ville dere reagert om deres partner gjorde dette? Anonymkode: 06870...9e9 Hvorfor mener du «kollega av motsatt kjønn» er en opplysning av relevanse i et moderne, sekulært samfunn? Anonymkode: c97dd...5ad 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #9 Skrevet 22. juli 2021 Må bare kose seg for min del. Bare husk hvor du parkerer skoene hen. Om min partner synes at nabohagen virker så mye villere og friskere enn den vi har i lag, så må partneren gjerne hoppe over gjerdet. Men husk at gresset ser nå bare grønnere og friskere ut fordi det har ikke blitt vedlikeholdt. Så det må klippes, trær og busker må beskjæres osv. og da er man tilbake der man var. Anonymkode: 06245...438 3
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #10 Skrevet 22. juli 2021 Mannen min skulle gå tur på stranden med en kvinnelige kollega og jeg hadde ikke truffet denne kollegaen. Det hadde vært annerledes hvis jeg hadde truffet denne kollegaen osv. Anonymkode: 1c4f9...71c 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #11 Skrevet 22. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mannen min skulle gå tur på stranden med en kvinnelige kollega og jeg hadde ikke truffet denne kollegaen. Det hadde vært annerledes hvis jeg hadde truffet denne kollegaen osv. Anonymkode: 1c4f9...71c Hvorfor er det annerledes om du har truffet eller ikke truffet kollegaen? Anonymkode: 0c34d...419
Gjest 10.54 Skrevet 22. juli 2021 #12 Skrevet 22. juli 2021 Jeg vet ikke helt. Jeg hadde nok ikke gjort det hvis jeg var hjemme alene i ferien. Ikke fordi jeg tror det hadde utviklet seg til noe upassende, men fordi jeg ikke hadde hatt lyst til å skape usikkerhet hos partneren min, eller sende feil signaler til kollegaen. Sånn sett så hadde jeg nok forventet det samme av samboeren min.
Gjest Skogsalv Skrevet 23. juli 2021 #13 Skrevet 23. juli 2021 (endret) Hadde sagt : "Værs så god , gå hygg deg - der er døra. Ta med søpla på veien ut." Hadde hatt null interesse av å være sammen med en mann som føler spenning for andre enn meg ,og aktivt oppsøker spenninga, - selv om det er en " enkel rett " de deler 🤪 Endret 23. juli 2021 av Skogsalv
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #14 Skrevet 23. juli 2021 Alt annet enn dette med "noe spenning" er helt greit. Både jeg og mannen har gode kollegaer av motsatt kjønn. Enkelte personer snakker man bare godt med, og det er godt å kunne "blåse ut" litt om jobb i en privat setting innimellom, til noen som forstår det. Jeg hverken orker eller forstår det om han skal forklare jobbrelaterte ting og utfordringer, og motsatt. Men kjenner man spenning, eller mistenker at den andre vil noe mer, da trekker man seg bort fra situasjonen. Anonymkode: c80ac...957
EmilieH Skrevet 23. juli 2021 #15 Skrevet 23. juli 2021 Alt annet enn spenning er greit. Hadde ikke den vært der hadde jeg ikke brydd meg men siden den tydeligvis er tilstede hadde jeg vært mer skeptisk. 1
Antiviruset Skrevet 23. juli 2021 #16 Skrevet 23. juli 2021 EmilieH skrev (3 timer siden): Alt annet enn spenning er greit. Hadde ikke den vært der hadde jeg ikke brydd meg men siden den tydeligvis er tilstede hadde jeg vært mer skeptisk. Helt enig, og at TS ikke forstår dette sier vel det meste. En "spenning" jeg kaller det med sitt rette ord "leke med ilden" og uten at partner vet om dette beveger det seg raskt over i utroskap. Hva pokker er formålet med slik oppførsel? Dyrke frem et alternativ om eksisterende forhold skulle bli dårligere? Alle vet svaret her og det er innlysende. 1
Antiviruset Skrevet 23. juli 2021 #17 Skrevet 23. juli 2021 10.54 skrev (12 timer siden): Jeg vet ikke helt. Jeg hadde nok ikke gjort det hvis jeg var hjemme alene i ferien. Ikke fordi jeg tror det hadde utviklet seg til noe upassende, men fordi jeg ikke hadde hatt lyst til å skape usikkerhet hos partneren min, eller sende feil signaler til kollegaen. Sånn sett så hadde jeg nok forventet det samme av samboeren min. Dette en sunn og god holdning. 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #18 Skrevet 23. juli 2021 Absolutt helt greit Mannen min har flere kvinnelige kollegaer, og hadde han møtt en av dem til middag hadde jeg sagt kos deg og hils. Det har skjedd flere ganger også, og samme motsatt. Vi stoler på hverandre, og vet vi har nulltoleranse for utroskap. Anonymkode: d7518...07b
Gjest Skogsalv Skrevet 23. juli 2021 #19 Skrevet 23. juli 2021 Antiviruset skrev (1 minutt siden): Dette en sunn og god holdning. Amen .
EmilieH Skrevet 23. juli 2021 #20 Skrevet 23. juli 2021 Antiviruset skrev (1 time siden): Helt enig, og at TS ikke forstår dette sier vel det meste. En "spenning" jeg kaller det med sitt rette ord "leke med ilden" og uten at partner vet om dette beveger det seg raskt over i utroskap. Hva pokker er formålet med slik oppførsel? Dyrke frem et alternativ om eksisterende forhold skulle bli dårligere? Alle vet svaret her og det er innlysende. Jeg bryr meg svært lite om hva kjæresten min gjør, også når det gjelder det motsatte kjønn for jeg vet at han aldri kan være utro mot meg. Men om han begynner å oppsøke "spenning" tenker jeg at enten får han velge gresset på andre siden eller kutte ut meg. Jeg er ikke interessert i at han skal "leke med ilden", det kan lett oppstå følelser han ikke har kontroll over og det er skummelt! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå