Gå til innhold

Rett over grensa fra Sverige uten å vise koronapass.

zemer

Anbefalte innlegg

Min eks er fullvaksinert og dro over til Sverige. På vei hjem var det så mye kø at de ble bare vinket videre.

Hva er da vitsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De sluser folk forbi for å få unna køen, som ofte er mange km lang. Som fullvaksinert skal han uansett ikke testes. De som opplever å «ha flaks» med å få kjøre rett hjem er i utgangspunktet pålagt å teste seg hjemme. Når de ikke er fullvaksinert. Dette er nok et regelverk de ikke klarer å følge opp. Det er håpløst med kø og på testsenteret er det ofte timesvis med venting. Trafikken er en utfordring da varetransport , turister og andre havner i samme kø. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

zemer skrev (2 timer siden):

Min eks er fullvaksinert og dro over til Sverige. På vei hjem var det så mye kø at de ble bare vinket videre.

Hva er da vitsen?

Samme som da de sendte masse folk i hjemmekarantene fordi karantenehoteller var fulle. Symbolpolitikk som ikke har noe med smittevern å gjøre. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt idiotisk, rett og slett. Vi kom hjem fra utlandet (grønt land) for litt siden, og skulle egentlig ha blitt sjekket, men vi ble bare vinket avgårde. Politimannen som vinket oss avgårde sa de ikke kunne sjekke alle, for da «hadde jeg blitt stående her i fem timer». Ehh… ja, er ikke det jobben din?! Har du fått med deg at det er corona her, eller? Og at alle er pålagt test om man ikke har coronapass? Det er en grunn for at vi skal gjennom grensekontroll! Fint for meg å slippe å stå i den køen, men jeg blir irritert over at grensekontrollen rett og slett gir faen i reglene.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! Håper de slutter med dette tulleriet nå snart og bare åpne grensene igjen som før😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pandemien er over og alle vet det. 

Det finnes grenser for hva slags idiotiske regler politiet gidder å håndheve. Heldigvis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• Opprett ny...