AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #1 Skrevet 22. juli 2021 Jeg bor i en 4 mannsbolig med noen boliger rundt, vi er litt barn her. Og bruker ofte dagene på å sitte ute på solsiden mens barna leker. Problemer mitt er at vi har en nabo unge, hun er av annen kultur og 10år. Alle foreldrene her har god dialog utenom foreldrene hennes. De tar til seg ingenting å bare skriver fra seg ansvar. Hver eneste dag kommer den naboungen bort til oss, barnene kan leke rett bortenfor, men hun skal da helst stå på oss, puste oss i øra hoppe rundt oss å holde på. Tar vi f.eks mat med ut forventer hun og nå som de har besøk av små unger at de bare kan gå å ta om vi ser bort litt. Jeg bor i andre etasje og vi har noe leker som sparkesykkel, hoppeballer og andre ting, det også kan hun finne på å bare ta å bruke. Vi har selvfølgelig sagt ifra at det ikke er lov her, og at man må spørre. Og til gjengjeld har jeg lært ungene at de må låne bort ting også. En dag så skulle meg og den ene naboen sine unger bade i et badebasseng bak. Jeg orket ikke denne 10 åringen, jeg har trossalt bare en på 4år så ingen grunn til at de trenger leke hele tiden heller. Så sier at nei nå skal vi også være litt alene, det er ikke plass i bassenget. Sier også at når jeg har betalt for det så er det mitt. Og den som eier bestemmer over tingene sine. For da tilbake et frekt så vi må være med å betale på alt da eller? Jeg leier men vil fortsatt tro at trappoppgangen til vi 2 som bor oppe er bare forbeholdt oss. Men går ikke Ann å sette seg ut uten at hun kommer ditt også. Hun forventer også alltid at om barna får noe skal hun også få det, jeg har f.eks skulle gitt ungen min vann, og hun løper opp trappa og spør om hun får is. Det som var dråpen idag var at den ene naboen som bor i andre etasje her er på ferie, og det står litt uteleker og sparkesykkel ute nå. Det er sparkesykkel som er lagd for slå barn, og nå tar 10-åringen og skal leke med den, samt de andre lekene som er der. Sparkesykkelen holdt på å bli ødelagt sist hun tok den. Så det var vell dråpen når du må ringe nabo å si ifra følte jeg. Dette ble nok et veldig rotete innlegg, men liksom hva kan man gjøre? Er jo tydelig lite oppdragelse der og annen kultur, så foreldre hjelper ikke si ifra til. Anonymkode: c4316...7c0 3
ukjentjente Skrevet 22. juli 2021 #2 Skrevet 22. juli 2021 Pass deg, nå blir du straks kalt rasist 18
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #3 Skrevet 22. juli 2021 Dette handler ikke om kultur eller misforståelser. Denne jenta har lært sge hvordan gjør som hun vil og slippe unna med det. Den type sosiapater finner du i alle kulturer Anonymkode: 1b14c...f51 17
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #4 Skrevet 22. juli 2021 ukjentjente skrev (1 minutt siden): Pass deg, nå blir du straks kalt rasist Ja kunne droppe og nevnt kultur, men det er jo mere vanlig i andre land og kunne hente å ta som man vil. Så der unnskylder jeg vell kanskje jenta litt. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette handler ikke om kultur eller misforståelser. Denne jenta har lært sge hvordan gjør som hun vil og slippe unna med det. Den type sosiapater finner du i alle kulturer Anonymkode: 1b14c...f51 Anonymkode: c4316...7c0 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #5 Skrevet 22. juli 2021 Det som er tydelig at du har fordommer mot en annen kultur og lar det få utover et uskyldig barn. Dette er et barn på 10år! Som helt sikkert føler seg utenfor, ikke det «alle» andre har og ønsker å leke Å fokusere sinnet ditt på barnet, kommer du ingen vei med. hva med å prøve å se det fra barnets perspektiv ? Anonymkode: d7c03...83e 12
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #6 Skrevet 22. juli 2021 Kan være lurt å sende bekymringsmelding til BV sånn at de kan grave litt. Da blir det fort tyst. Eneste som fungerer på slike folk. Anonymkode: 2823f...59a 12
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #7 Skrevet 22. juli 2021 Avsnitt er også en ting du burde lære 🙄 Anonymkode: d7c03...83e 31
Populært innlegg Milky Skrevet 22. juli 2021 Populært innlegg #8 Skrevet 22. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det som er tydelig at du har fordommer mot en annen kultur og lar det få utover et uskyldig barn. Dette er et barn på 10år! Som helt sikkert føler seg utenfor, ikke det «alle» andre har og ønsker å leke Å fokusere sinnet ditt på barnet, kommer du ingen vei med. hva med å prøve å se det fra barnets perspektiv ? Anonymkode: d7c03...83e Det er ikke ts sitt ansvar å inkludere en 10 åring når hun selv har en 4 åring. Dette må jo være jævlig plagsomt!! 60
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #9 Skrevet 22. juli 2021 Jeg syntes du skriver så elendig at det virker som om du er fra en annen kultur selv. Anonymkode: fd40b...b8f 36
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #10 Skrevet 22. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kan være lurt å sende bekymringsmelding til BV sånn at de kan grave litt. Da blir det fort tyst. Eneste som fungerer på slike folk. Anonymkode: 2823f...59a Nei. Dette er selvsagt ikke noe for barnevernet. Man må, helt alvorlig talt, slutte å melde fra om bagateller. Man stjeler verdifull tid og ressurser fra de som trenger det. Anonymkode: 7e10b...6f3 20
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #11 Skrevet 22. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det som er tydelig at du har fordommer mot en annen kultur og lar det få utover et uskyldig barn. Dette er et barn på 10år! Som helt sikkert føler seg utenfor, ikke det «alle» andre har og ønsker å leke Å fokusere sinnet ditt på barnet, kommer du ingen vei med. hva med å prøve å se det fra barnets perspektiv ? Anonymkode: d7c03...83e De første sommer månedene var helt fine, men etter å sagt ifra ørten ganger der ting blir ødelagt, å tatt, du får aldri være i fred. Så jeg har gitt det barnet sjangsen sin jeg, det føler seg heller ikke utenfor fordi det leker daglig med alle andre her + mitt barn. Men man trenger ikke stjele, ødelegge, og være på voksne framfor barna så fort man sitter ute! Vi har sagt ifra mange ganger, det må gå å være utenfor de 4 veggene uten at barn er på deg hele tiden. Vi har 2 andre barn her på 8 og 9 som har fått samme beskjedene å følger dem. Anonymkode: c4316...7c0 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #12 Skrevet 22. juli 2021 TS, er du samme person som har skrevet veldig mange,lange hovedinnlegg uten punktum og korrekt rettskriving på dette underforumet? I så fall tror jeg du dikter opp en hel del historier, bare for å se hva folk får seg til å tro på. Det er min mening om denne saken. Anonymkode: b27f1...26a 12
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #13 Skrevet 22. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Avsnitt er også en ting du burde lære 🙄 Anonymkode: d7c03...83e AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg syntes du skriver så elendig at det virker som om du er fra en annen kultur selv. Anonymkode: fd40b...b8f Okei? Anonymkode: c4316...7c0
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #14 Skrevet 22. juli 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg bor i en 4 mannsbolig med noen boliger rundt, vi er litt barn her. Og bruker ofte dagene på å sitte ute på solsiden mens barna leker. Problemer mitt er at vi har en nabo unge, hun er av annen kultur og 10år. Alle foreldrene her har god dialog utenom foreldrene hennes. De tar til seg ingenting å bare skriver fra seg ansvar. Hver eneste dag kommer den naboungen bort til oss, barnene kan leke rett bortenfor, men hun skal da helst stå på oss, puste oss i øra hoppe rundt oss å holde på. Tar vi f.eks mat med ut forventer hun og nå som de har besøk av små unger at de bare kan gå å ta om vi ser bort litt. Jeg bor i andre etasje og vi har noe leker som sparkesykkel, hoppeballer og andre ting, det også kan hun finne på å bare ta å bruke. Vi har selvfølgelig sagt ifra at det ikke er lov her, og at man må spørre. Og til gjengjeld har jeg lært ungene at de må låne bort ting også. En dag så skulle meg og den ene naboen sine unger bade i et badebasseng bak. Jeg orket ikke denne 10 åringen, jeg har trossalt bare en på 4år så ingen grunn til at de trenger leke hele tiden heller. Så sier at nei nå skal vi også være litt alene, det er ikke plass i bassenget. Sier også at når jeg har betalt for det så er det mitt. Og den som eier bestemmer over tingene sine. For da tilbake et frekt så vi må være med å betale på alt da eller? Jeg leier men vil fortsatt tro at trappoppgangen til vi 2 som bor oppe er bare forbeholdt oss. Men går ikke Ann å sette seg ut uten at hun kommer ditt også. Hun forventer også alltid at om barna får noe skal hun også få det, jeg har f.eks skulle gitt ungen min vann, og hun løper opp trappa og spør om hun får is. Det som var dråpen idag var at den ene naboen som bor i andre etasje her er på ferie, og det står litt uteleker og sparkesykkel ute nå. Det er sparkesykkel som er lagd for slå barn, og nå tar 10-åringen og skal leke med den, samt de andre lekene som er der. Sparkesykkelen holdt på å bli ødelagt sist hun tok den. Så det var vell dråpen når du må ringe nabo å si ifra følte jeg. Dette ble nok et veldig rotete innlegg, men liksom hva kan man gjøre? Er jo tydelig lite oppdragelse der og annen kultur, så foreldre hjelper ikke si ifra til. Anonymkode: c4316...7c0 Er det ingen som kan rettskriving her inne? Dette var slitsomt å lese... Anonymkode: 5300a...42e 12
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #15 Skrevet 22. juli 2021 Høres ut som at de har grenseløs oppdragelse på den ungen - som veldig mange utleninger har. Hvis de tilhører en kultur som ikke spiser svin, så tar du med mat ut som er svin, pølser, grandis med skinke, brødskiver med skinke osv. Anonymkode: d4003...95d 8
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #16 Skrevet 22. juli 2021 10 minutter siden, AnonymBruker said: Ja kunne droppe og nevnt kultur, men det er jo mere vanlig i andre land og kunne hente å ta som man vil. Så der unnskylder jeg vell kanskje jenta litt. Anonymkode: c4316...7c0 Fordommene dine jobber imot deg. Du antar at kulturen deres "tar" mer enn nordmenn. Stemmer det egentlig? Eller gjør det deg bare blind for at denne jenta oppfører seg som en drittsekk på tross av kultur? Anonymkode: 1b14c...f51
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #17 Skrevet 22. juli 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Høres ut som at de har grenseløs oppdragelse på den ungen - som veldig mange utleninger har. Anonymkode: d4003...95d Når sluttet disse "kulturene" med tvangsgifting, nekte jentene være ute alene osv? Kulturene det er snakk om er kjent for strenge grenser, ikke manglende Anonymkode: 1b14c...f51
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #18 Skrevet 22. juli 2021 Men uansett unngå rettskriving, punktum og kultur. Jeg nevnte bare kultur fordi da er barnet litt unnskyldt at det kanskje ikke er vandt med norsk kultur. Men gjerne heller gi meg tips hvordan jeg kan gå fram i denne situasjonen. Det blir veldig slitsomt å måtte passe på tinga sine hele tiden, å bli masa på av en 10 åring hele tiden når ungen din er borte å leker en annen plass å du egentlig bare sitter å ser litt etter. Jeg hadde satt veldig pris på tips, framfor spekulasjoner ❤️ Anonymkode: c4316...7c0
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #19 Skrevet 22. juli 2021 4 minutter siden, AnonymBruker said: Høres ut som at de har grenseløs oppdragelse på den ungen - som veldig mange utleninger har. Hvis de tilhører en kultur som ikke spiser svin, så tar du med mat ut som er svin, pølser, grandis med skinke, brødskiver med skinke osv. Anonymkode: d4003...95d 😂😂😂 Anonymkode: 2823f...59a 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #20 Skrevet 22. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men uansett unngå rettskriving, punktum og kultur. Jeg nevnte bare kultur fordi da er barnet litt unnskyldt at det kanskje ikke er vandt med norsk kultur. Men gjerne heller gi meg tips hvordan jeg kan gå fram i denne situasjonen. Det blir veldig slitsomt å måtte passe på tinga sine hele tiden, å bli masa på av en 10 åring hele tiden når ungen din er borte å leker en annen plass å du egentlig bare sitter å ser litt etter. Jeg hadde satt veldig pris på tips, framfor spekulasjoner ❤️ Anonymkode: c4316...7c0 Om du bor i andre etasje, det er felles hage osv, så må du regne med at andre bruker tingene når de ligger ute. At du har en slags tredje verdenskrig mot en 10-åring er sykt spesielt. Anonymkode: 5300a...42e 13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå