AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #1 Skrevet 22. juli 2021 13 åringen har venner på overnatting av og til. Jeg liker best at dette avtales på forhånd. Ikke at han ringe hjem kl 22 for å spørre om han kan ha en venn på overnatting. Hvordan gjør dere det? Anonymkode: df5ef...cb6
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #2 Skrevet 22. juli 2021 Til og med 17 åringen her må avtale overnatting på forhånd. Anonymkode: 9f4ed...db9
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #3 Skrevet 22. juli 2021 Her vil vi helst vite det dagen i forveien. Om vi ikke er alt for slitne så blir det ja noen ganger samme dag også, men da om det bestemmes ganske tidlig på dagen. Motsatt går vi egentlig med på det meste, sålenge det er greit for de andre foreldrene. Har noen ganger fått telefonen 20-21 tiden med spørsmål om hen kan overnatte hos de hen er hos, og da sier vi ja. Anonymkode: bd355...cf5 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #4 Skrevet 22. juli 2021 Jeg godtar kun spontane overnattinger for 16-åringen i spesielle situasjoner. Han har feks et par kompiser som ikke har det så lett hjemme - disse er hjertelig velkommen døgnet rundt. Men generelt skal all overnatting planlegges på forhånd. Anonymkode: 9d863...da0 4
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #6 Skrevet 23. juli 2021 Her får vi bare beskjed hvis noen overnatter, og jeg synes det er helt fantastisk! Vi har alltid hatt mange barn på overnatting, og nå ungdommer. Det skjer av og til i helgene at det dukker opp fjes til frokostbordet vi aldri har møtt før, og jeg har aldeles ikke noe imot det. Jeg elsker huset fullt av ungdommer❤ Anonymkode: a602e...c79 4
SoWhat? Skrevet 23. juli 2021 #7 Skrevet 23. juli 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg godtar kun spontane overnattinger for 16-åringen i spesielle situasjoner. Han har feks et par kompiser som ikke har det så lett hjemme - disse er hjertelig velkommen døgnet rundt. Men generelt skal all overnatting planlegges på forhånd. Anonymkode: 9d863...da0 Blir veldig glad av slike innlegg. Dere skaper gode minner for noen som trenger det 🙂 jeg får ofte inntrykk av at nordmenn er mye varmere enn hva førsteinntrykk er. Jeg tror dere er mange gode foreldre her 🙂
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #8 Skrevet 23. juli 2021 Jeg har bare en 8-åring (og yngre søsken), men hun kan jo godt finne på å ha besøk en ettermiddag og spørre "kan Anne få overnatte også?" - stort sett sender jeg bare en melding til mor/far til Anne og spør om det er greit for dem. Det er jo virkelig minimalt med ekstrajobb med et barn som overnatter. Vi har gjesteseng som alltid står klar, en person til i kosten til kveldsmat og frokost merkes knapt, og de underholder hverandre. Eneste er at de får beskjed om å holde seg inne på soverommet etter sengetid. Anonymkode: 67c00...608
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #9 Skrevet 23. juli 2021 Jeg har ikke ungdommer enda, men barna har begynt med overnatting. Jeg trenger ikke lang forberedelsestid på det. Forbereder ingenting uansett. En helt vanlig dag, og unger må gjerne sove hos oss som å sove hjemme. Jeg måtte aldri avtale lang tid i forveien, sikkert derfor jeg ikke ser på det som et problem. Anonymkode: e5e0c...b28
Gjest BethD Skrevet 23. juli 2021 #10 Skrevet 23. juli 2021 Det betyr ikke så mye for å være ærlig. Om han spør kl 22 så er det bare å si nei, spør tidligere neste gang
Gjest BethD Skrevet 23. juli 2021 #11 Skrevet 23. juli 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg har ikke ungdommer enda, men barna har begynt med overnatting. Jeg trenger ikke lang forberedelsestid på det. Forbereder ingenting uansett. En helt vanlig dag, og unger må gjerne sove hos oss som å sove hjemme. Jeg måtte aldri avtale lang tid i forveien, sikkert derfor jeg ikke ser på det som et problem. Anonymkode: e5e0c...b28 Samme her det gøyeste var jo å finne ut i lek at man skulle spørre om overnatting…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #12 Skrevet 23. juli 2021 Aldri tenkt at det skal være ett problem når på døgnet de spør, passer det svarer vi ja og passer det ikke blir det nei uansett når det spørres Anonymkode: aa3e4...753
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå