AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #1 Skrevet 22. juli 2021 Min søster ringte å spurte om jeg kunne passe jentene hennes (8 og 10 år) fra torsdagskveld til lørdag utpå dagen, jeg er i permisjon om dagen så jeg sa ja ganske kjapt og gledet meg til vi kunne gå på stranden osv mens samboeren min er på jobb. Når han kommer hjem å jeg forteller dette blir han kjempesint og mener jeg ikke har forståelse for å være sliten fra arbeidslivet (siden jeg er «bare» i perm) og at jeg burde spurt han før jeg svarte. Nå har han bestemt seg for å mekke bil i garasjen mens de er her for å unngå de. Tipper han kommer til å være kald mor meg i maaange dager… får helt vondt i magen av dette, jeg ønsket bare at dette skulle bli gøy for alle parter… meninger ? Anonymkode: 62071...08d
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 22. juli 2021 Min mening: Samboeren din er egosentrisk Anonymkode: 46332...0da 98
Populært innlegg Milky Skrevet 22. juli 2021 Populært innlegg #3 Skrevet 22. juli 2021 Skjønner din side men… hadde typen invitert barn på overnatting i flere dager uten å spørre meg først hadde jeg også blitt jævlig sur. Men er barnslig å unngå barna, det er ikke deres feil. 189
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #4 Skrevet 22. juli 2021 Jeg skjønner at han reagerte på at du ikke spurte om det passet. Om han kanskje hadde andre planer. Men når du likevel skal gjøre mesteparten så burde han vri om på humøret. Så lenge det ikke er ofte det skjer, så er det dumt han reagerer. Jeg kunne fint sagt ja jeg og, men da belaget meg på å ha alt ansvaret for barna. Anonymkode: 3ede9...987 18
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #5 Skrevet 22. juli 2021 Din samboer har selvsagt rett. Om du ikke har kapasitet til å ta dem med på steder på egenhånd, så sjekker du med ham før du avtaler slikt, når han er på jobb tidligere på dagen. Jeg forstår ham godt. Det er ikke alltid man orker besøk hjemme heller om man har vært på jobb en full dag. Han kommuniserer godt med deg. Hva du skal bruke våre meninger til forstår jeg ikke. Anonymkode: 8ffa7...023 34
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #6 Skrevet 22. juli 2021 Du burde spurt han først ang overnatting ja, men sette tenker jeg også spørs på om babyen sover på natt osv? Om han vil ha litt barnevakttjeneste tilbake er han grei her. 8 og 10 år er jo noe helt annet enn om de var barnehagebarn. Mener han du aldri har vært i jobb da eller? 😅🤷♀️ Anonymkode: ce7c6...93a 12
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #7 Skrevet 22. juli 2021 Oj, jeg hadde blitt passe sur om mannen avtalte å passe noen barn i flere dager og netter mens jeg også var hjemme uten å klarere meg først… Anonymkode: a6483...f84 49
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #8 Skrevet 22. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Din samboer har selvsagt rett. Om du ikke har kapasitet til å ta dem med på steder på egenhånd, så sjekker du med ham før du avtaler slikt, når han er på jobb tidligere på dagen. Jeg forstår ham godt. Det er ikke alltid man orker besøk hjemme heller om man har vært på jobb en full dag. Han kommuniserer godt med deg. Hva du skal bruke våre meninger til forstår jeg ikke. Anonymkode: 8ffa7...023 Hun skriver: dra på stranden mens han er på jobb Anonymkode: ce7c6...93a 27
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #9 Skrevet 22. juli 2021 Siden dere bor sammen er det vel naturlig å spørre den andre om det er ok først? Niesene dine er sikkert både snille, stille og søte, men det påvirker jo samboeren din at de er der, og han bør også få lov til å bestemme. Det er faktisk ganske respektløst å tenke at han ikke skal kunne ha en mening om overnattingsbesøk/langvarig barnevakt. Du har allerede sagt ja, og da får du gjøre det beste ut av det. Gå på stranda uansett, la samboer mekke i garasjen og lag middag han liker. Det er bare to to overnattinger. Og at han er sur går over. Men husk å si unnskyld for at du ikke hørte med han først. Anonymkode: 5c802...2d9 33
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #10 Skrevet 22. juli 2021 Jeg hadde heller ikke likt å få barn på overnatting i flere dager uten å bli spurt. Du har jo åpenbart en forventing om at han skal bidra i underholdningen av dem, ellers hadde ikke dette vært et problem. Anonymkode: cb8f4...4cc 20
regine Skrevet 22. juli 2021 #11 Skrevet 22. juli 2021 Og jeg syns det er helt naturlig at du TS sa ja til å passe niesene dine, uten å spørre samboeren om lov først. Når din søster spør på denne måten, så antar jeg at dere har en del med hverandre å gjøre, både barn og voksne. For meg er det da helt naturlig at man også hjelper hverandre med barnepass når det trengs. Dessuten: Du skriver at du er i permisjon - da er det vel DU som uansett tar mesteparten av jobben med de to, ikke samboeren din. Om han nå velger å holde seg i garasjen så han om det. Da er mitt råd at du overser hans umodne oppførsel og er blid og hyggelig, men fokuserer på å gjøre hyggelige ting sammen med alle barna. Ikke la han ødelegge for koselig tid sammen med niesene dine, ikke la han - med sitt dårlige humør - styre deg. Du har ikke gjort noe galt. 45
Crema Skrevet 22. juli 2021 #12 Skrevet 22. juli 2021 Min mening er at man alltid spør samboeren sin først når det gjelder aktiviteter i felles hjem, selv om det er snakk om hyggelige aktiviteter. Hadde det vært meg og min samboer inviterte folk inn til oss uten å sjekke om det var greit først ville jeg også blitt veldig oppgitt og sint, selv om det var familie. Og ikke alle er like komfortable med å ha barn i hus heller. Tror det er viktig å være litt ydmyk og innrømme for ham at du kanskje tråkket litt over grensen hans her. Og så akseptere at han er litt sint. Men håper at dere klarer å finne ut av det og har noen fine dager sammen likevel. 13
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #13 Skrevet 22. juli 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Min søster ringte å spurte om jeg kunne passe jentene hennes (8 og 10 år) fra torsdagskveld til lørdag utpå dagen, jeg er i permisjon om dagen så jeg sa ja ganske kjapt og gledet meg til vi kunne gå på stranden osv mens samboeren min er på jobb. Når han kommer hjem å jeg forteller dette blir han kjempesint og mener jeg ikke har forståelse for å være sliten fra arbeidslivet (siden jeg er «bare» i perm) og at jeg burde spurt han før jeg svarte. Nå har han bestemt seg for å mekke bil i garasjen mens de er her for å unngå de. Tipper han kommer til å være kald mor meg i maaange dager… får helt vondt i magen av dette, jeg ønsket bare at dette skulle bli gøy for alle parter… meninger ? Anonymkode: 62071...08d Hvorfor snakket du ikke med din mann om det før du svarte søstera di? Det er ganske invaderende å få to barn på besøk i 3 dager. Anonymkode: 55607...486 27
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #14 Skrevet 22. juli 2021 Voldsom overreaksjon fra hans side. Det får da være måte på. Greit nok å gruffe littegrann, og be om å bli spurt neste gang. Men å bli veldig sinna og gjemme seg i garasjen i flere dager er faktisk uholdbar oppførsel. Hadde blitt sint tilbake jeg. Er ikke bare du som skal be om unnskyldning her. Anonymkode: 1647a...27c 27
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #15 Skrevet 22. juli 2021 regine skrev (4 minutter siden): Og jeg syns det er helt naturlig at du TS sa ja til å passe niesene dine, uten å spørre samboeren om lov først. Når din søster spør på denne måten, så antar jeg at dere har en del med hverandre å gjøre, både barn og voksne. For meg er det da helt naturlig at man også hjelper hverandre med barnepass når det trengs. Dessuten: Du skriver at du er i permisjon - da er det vel DU som uansett tar mesteparten av jobben med de to, ikke samboeren din. Om han nå velger å holde seg i garasjen så han om det. Da er mitt råd at du overser hans umodne oppførsel og er blid og hyggelig, men fokuserer på å gjøre hyggelige ting sammen med alle barna. Ikke la han ødelegge for koselig tid sammen med niesene dine, ikke la han - med sitt dårlige humør - styre deg. Du har ikke gjort noe galt. Det er hans hus også, da tar man felles beslutninger. Tror samboeren min hadde fått hakeslepp hvis jeg bare begynte å invitere folk over i tre dager uten å ta noe hensyn til partneren min. Anonymkode: 55607...486 20
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #16 Skrevet 22. juli 2021 Han overreagerer veldig, men samtidig så burde du ha snakket med han først før du sa ja til å passe niesene dine et par dager. Anonymkode: 140ca...84b 6
Gjest BethD Skrevet 22. juli 2021 #17 Skrevet 22. juli 2021 Veldig sterk reaksjon, og han overreagerer. Men samtidig skjønner jeg han godt
I Grosny Skrevet 22. juli 2021 #18 Skrevet 22. juli 2021 (endret) AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det er hans hus også, da tar man felles beslutninger. Tror samboeren min hadde fått hakeslepp hvis jeg bare begynte å invitere folk over i tre dager uten å ta noe hensyn til partneren min. Anonymkode: 55607...486 Man bør tåle at haka detter litt innimellom. Greit å ta hensyn men man bør spontant kunne si ja til besøk fra slektninger man gleder seg til å se. Hvis man blir veldig begrenset sosialt så er samboerskapet en ganske dårlig løsning, og verre enn å være særbo. Samboerskap krever fleksibilitet og godvilje fra begge parter. Endret 22. juli 2021 av I Grosny 18
Milky Skrevet 22. juli 2021 #19 Skrevet 22. juli 2021 (endret) I Grosny skrev (2 minutter siden): Man bør tåle at haka detter litt innimellom. Greit å ta hensyn men man bør spontant kunne si ja til besøk fra slektninger man gleder seg til å se. Hvis man blir veldig begrenset sosialt så er samboerskapet en ganske dårlig løsning, og verre enn å være særbo. Samboerskap krever fleksibilitet og godvilje fra begge parter. Halo!! Man er ikke veldig begrenset sosialt bare fordi man ikke orker unger i flere dager uten å ha sagt ja!! Noen vil faktisk slappe av etter jobb! Ts jobber ikke.. men det gjør faktisk mannen og da må hun ta hensyn til det Endret 22. juli 2021 av Milky 15
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #20 Skrevet 22. juli 2021 Jeg hadde også blitt pissed om samboer plutselig hadde sagt ja til unger på besøk uten å klarere med meg. Tror jeg faktisk hadde bedt dem avlyse, eller så hadde jeg tatt inn på hotell. Det er slitsomt med unger og jobb samtidig. Spesielt når det ikke er egne barn Anonymkode: 50a22...641 11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå