Gå til innhold

Ble ung ufør etterbetalingen påvirket av bostøtte?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Innvilget ung ufør for 4 måneder siden. Ikke fått noe utbetaling enda. Spørsmålet er; Jeg mottok AAP minstesats uten tillegget og bostøtte de årene på AAP. Regner de med bostøtten slik at jeg ikke vil få etterbetalt? 

Anonymkode: db679...406

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Men det kan ha motsatt påvirkning, slik at du ikke får bostøtte.

Anonymkode: e1f41...8b4

AnonymBruker
Skrevet

Det er nok heller motsatt ja... 

Anonymkode: f7323...2d5

AnonymBruker
Skrevet

Nei, så vidt jeg har forstått er det kun sosialstøtte de regner i mot.

Anonymkode: 6d183...cb2

AnonymBruker
Skrevet

Bostøtte er avhengig av inntekt. Har inntekten din økt tilstrekkelig, kan det gjøre at du ikke lenger kvalifiserer til bostøtte. Og det er jo bra.

Anonymkode: f970c...2f2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Bostøtte er avhengig av inntekt. Har inntekten din økt tilstrekkelig, kan det gjøre at du ikke lenger kvalifiserer til bostøtte. Og det er jo bra.

Anonymkode: f970c...2f2

Er ikke det jeg snakker om. I 20017 til 2021 hadde jeg AAP minstesats uten tillegget og bostøtte som eneste inntekt.  Venter nå på etterbetaling på ung ufør tillegget for de året og spørsmålet om bostøtten jeg mottok den gang, påvirker etterbetalingen. -ts

Anonymkode: db679...406

AnonymBruker
Skrevet

Du tjener for mye til å få bostøtte når du har ung ufør! Og etterutbetalingen kan gjøre at du har hatt for mye i inntekt for årene på AAP for å kvalifiseres til bostøtte! Da kan du få tilbakebetalingskrav!

Men etterutbetalingen påvirkes ikke av at du har hatt bostøtte årene du var på AAP! Du vil få det du har krav på!😊

Ps. Om du ikke har økt årsinntekten din hos skatteetaten etter at du fikk uføretrygden innvilget bør du gjøre det nå, for ellers trekkes det for lite skatt og du vil få skattesmell til neste år!

Anonymkode: eb881...61e

Skrevet

Bostøtte regnes ikke som inntekt og tas ikke med når de regner ut etterbetaling.

Det kan hende de trekker veldig mye skatt av etterb men det får du igjen neste år.

AnonymBruker
Skrevet

Du mister bostøtten 

Anonymkode: a037d...292

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...