Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som har hatt MA - hadde dere noen tegn, eller mistanke før det ble oppdaget/ bekreftet på UL? Eller var alt som normalt, slik at det kom helt uventet på UL?

Anonymkode: a7af2...3c8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde noe blodig/brunlig utflod (veldig lite, kun på papiret etter tørk), ellers ingenting. Masse symptomer, kvalme og stigende HCG-verdier i over to uker etter at det ble oppdaget.

Anonymkode: e530e...250

AnonymBruker
Skrevet

Kom helt uventet. Var bare jeg som hadde en vond klump i magen på at noe var galt, og ble da selvfølgelig fortalt at det er normalt å være redd for å miste eller at noe er galt. 

Har ikke hatt sånn følelse i de andre svangerskapene.

Anonymkode: 4b34a...2a5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kom helt uventet. Var bare jeg som hadde en vond klump i magen på at noe var galt, og ble da selvfølgelig fortalt at det er normalt å være redd for å miste eller at noe er galt. 

Har ikke hatt sånn følelse i de andre svangerskapene.

Må legge til at jeg også hadde så vidt litt blod på papiret en gang, men det to uker etterpå så var det fortsatt ingen tegn til at kroppen hadde oppdaget det, så det sa de var ingen sammenheng. 

AnonymBruker
Skrevet

Det kom veldig uventet på meg. Hadde vært på ultralyd i uke 7 og alt så bra ut. Så dro jeg på en ny ultralyd i uke 10, og da var det dessverre ikke liv. Fosteret ble målt til 8+3. Hadde ingen blødninger eller smerter og følte meg gravid hele tiden. 

Anonymkode: a465c...993

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde lite symptomer helt fra positiv test i uke 4. Hadde en dårlig følelse. Tok veldig mange tester med ukesindikator. Tok lang tid å få 3+ på den, og fikk en enda dårligere følelse. Fikk 3+ til slutt, men mye senere enn vanlig. Dro på ultralyd når jeg var 8+4, og da var det ikke liv. Ble målt til 8+3, så hadde vokst helt fram til ultralyden. Ventet i 10 dager på kirurgisk abort. På den tiden mistet jeg alt av symptomer, men aldri noen smerter, blødninger eller utflod.

Anonymkode: f3944...35f

Skrevet

Mine symptomer forsvant i uke 9. Var på en privat ul i uke 10. Da sa de at fosteret hadde sluttet å utvikle seg I uke 8+3. Ingen blødninger eller noe. Blødningen startet først i uke 12..

Skrevet

Kom helt uventet. Var på UL uke 8 bare for å sjekke at alt var greit. Legen fant svak hjertelyd, så måtte komme tilbake uken etterpå. Da var det ikke liv. 

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Jeg har en nagende følelse av MA. Er 8+2 nå, og har veldig lite symptomer på graviditet. Hadde mye mer i uke 5-6. men basert på det dere sier, virker ikke nødvendigvis mangel på symptomer å være tegn på MA da. Så kan kanskje fortsette å krysse fingrene, og håpe det bare er førstegangs-gravid-nerver.. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dere som har hatt MA - hadde dere noen tegn, eller mistanke før det ble oppdaget/ bekreftet på UL? Eller var alt som normalt, slik at det kom helt uventet på UL?

Nei.

Så det på UL. 

Anonymkode: c5b21...ed3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde lite symptomer i svangerskapet generelt, men etter uke 8 (som fosteret ble målt til på ultralyd) og fram til ultralyd uke 12 mistet jeg det lille av kvalme jeg hadde hatt. I tillegg hadde jeg en ekkel følelse av at noe var galt den siste uka før ultralyden, men trodde det bare var nervøsitet

Anonymkode: 2f2a0...8ff

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk for svar! Jeg har en nagende følelse av MA. Er 8+2 nå, og har veldig lite symptomer på graviditet. Hadde mye mer i uke 5-6. men basert på det dere sier, virker ikke nødvendigvis mangel på symptomer å være tegn på MA da. Så kan kanskje fortsette å krysse fingrene, og håpe det bare er førstegangs-gravid-nerver.. 

Håper det går bra med svangerskapet og den lille. Leste et sted at de fleste MA skjer i løpet av uke 6-9. Så vent litt med å ta ultralyd. Etter uke 10 er det mindre sjanse selv om jeg har lest om folk her inne som har hatt SA så sent. Heldigvis blir de aller fleste gravide igjen fort dersom de ønsker det

Anonymkode: a465c...993

AnonymBruker
Skrevet

Hadde ingen "fysiske" tegn, men de siste to ukene før det ble oppdaget hadde jeg en følelse av at noe var galt. Dette var tredje graviditet. Hadde aldri den samme følelsen under de to første graviditetene. Oppdaget det på planlagt tidlig ul i uke 11, foster hadde vært dødt siden uke 7.

Anonymkode: a0699...95d

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om det er tilfeldig, men noterer meg at mange her har hatt MA rundt 8+3/4. Kan det kanskje være en ekstra risiko rundt tidspunkt for når morkaken begynner å forsyne fosteret med næring? Det skjer vel rundt den tiden. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Vet ikke om det er tilfeldig, men noterer meg at mange her har hatt MA rundt 8+3/4. Kan det kanskje være en ekstra risiko rundt tidspunkt for når morkaken begynner å forsyne fosteret med næring? Det skjer vel rundt den tiden. 

Det er vel noe spesielt som skal skje med hjertet akkurat rundt denne tiden, mener jeg. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde begynt å fått graviditetssymptomer (kvalme, ømme bryster osv), men så forsvant de plutselig igjen. Dro på ultralyd etter 5 dager for å sjekke, og da kunne de ikke se så mye. Var da i uke 7 så burde vært embryo med hjerteslag. Dro på en ny sjekk uka etter, og da ble det bekreftet MA.

Anonymkode: 0aaf5...90f

AnonymBruker
Skrevet

Følte meg plutselig veldig fin i uke 12 og tenkte Ok har bikket uke 12 og alt er sikkert ok. Blødde aldri. Var på UL i uke 13 og fosteret levde ikke. Målte 11+5 ❤️
Mest sannsynlig blodpropp men fikk også høre idag at det ble funnet blødninger eller noe sånt i morkaka. 

Anonymkode: cd25a...194

AnonymBruker
Skrevet

Var på privat ul i uke 7 og fikk bekreftet et bankende hjerte med normal frekvens.

I uke 9 forsvant gradvis svangerskapssymptomene: ømheten i brystene, og tretthet og kvalme ble mye mindre merkbart. Ellers ingen smerter eller blødning.

Dro i uke 10 til Ultralydklinikken i København for å ta Nipt-test og fikk en urovekkende følelse like før vi skulle gå inn til timen. Sa til min mann at det verste som kan skje nå er om de forteller at det ikke er noe liv. Og akkurat det skjedde desverre. Det ble en tung tur hjem til Norge senere på dagen :( 

Anonymkode: e6bff...8c1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...