Gjest Anonymous Skrevet 7. oktober 2002 #21 Del Skrevet 7. oktober 2002 Klart at det finst bra frisører... Har funnet en! Der jeg bodde før.. Stort sett hører de ikke på meg, men bare gjør noe annet uten å si i fra først f.eks "jamme, jeg kunne ikkje gjøre slik du sa, fordi.." Hvorfor sa du ikkje det før du begynte å klippe, da!!!! så hadde jeg fått sjansen til å ombestemme meg selv!! Og når de er ferdige kæsjer de masse oppi håret.. selv om jeg sier at jeg skal rett hjem og vaske det likevel.. (mååå bare vaske håret rett etter frisøren.. får ut småhår og blir kjent med den nye sveisen) Og så er det mareritt-intervjuet om stylingprodukter til slutt.. Hva bruker du? Jo, eg bruker ditt og datt... men til hverdags bruker jeg somregel ingenting. "HVA? Jammen det MÅÅÅ du!" får jeg til svar.. Og så prøver de å trøkke et par flasker oppi henda mine.. Jeg skulle ønske jeg møtte en frisør (i tillegg til den jeg desverre flyttet fra) som respekterte at jeg ikkje prioriterer håret noe vanvittig på hverdager.. og at jeg derfor vil ha en lettstelt sveis.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. oktober 2002 #22 Del Skrevet 7. oktober 2002 Jeg var forrige uke hos frisøren. Var den samme salongen jeg alltid bruker (går til frisør kun to ganger i året da) men jeg har alltid en ny frisørdame. Vel jeg hadde litt langt krøllete farget svart hår og jeg ville gjerne ha det litt lysere, en fin brun nyanse og nesten helt kort hår men med litt krøller. Vel jeg satt meg ned og kjerringa klipte håret mitt ganske kort noen steder på håret mitt og lot andre deler av håret mitt forbli ganske langt og ujevnt. Så kom hu med farginga da og klinte det stinkende gøpla inn i håret mitt. Men fra jeg satte meg ned og til hu skulle style håret mitt sa hu ikke ett pip til meg! :o Vel da vi hadde spylt håret mitt så var det tid for stylinga og slikt da... Men det koselige var at håret mitt var blitt knalloransje!!!! Som en appelsin!!!! Jeg ba om brunt hår! Big difference ass hallo!!!!! Kjerringa sa at det kunne hu ikke gjøre noe med. Og farget hu håret mitt igjen ville det falle av så hu fortsatt og gre og spraye og føne håret mitt og jeg så jo helt mongo ut jo!!!! Og krøllene! Dama hadde gjort meg om til klovn!!! "Det var dette du ba om så du burde være fornøyd. Du burde heller tenke bedre etter før du ber om slike drastiske endringer vet du vel" sa hu dama til meg... Så ba hu meg om 3000 kr og kasta meg ut. Da jeg var på vei hjem stakk jeg innom H&M og kjøpte meg en brun permanent hårfarge og en rettetang. Vel hjemme farget jeg håret mitt og retta ut håret som en gal.... Og jeg ser fortsatt helt rar ut Litt mørkere og ikke så oransje men håret mitt ser stygt ut. Så i morgen kveld skal jeg ta meg en tur til frisøren og følge etter friserdamen min og kidnappe henne og binde henne fast til en stol og gi henne en dritstygg frisyre og farge! hah! har hu godt av!!!!! :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catzy Skrevet 7. oktober 2002 #23 Del Skrevet 7. oktober 2002 Noen salonger har som rettningslinje å prakke på kundene sine produkter. Andre oppfordrer bare frisørene sine til å gjøre det. Men de tjener en del penger på produktene, derfor benytter de seg av forskjellige måter å få solgt på. Dessverre er det noen frisører som ikke helt egner seg som selgere... Min frisør har som policy å foreslå ting, men ikke å pushe. Funker bra for meg, da får jeg høre om noe som jeg kanskje synes jeg trenger, og hvis jeg ikke vil ha noe, så aksepterer hun det. De frisørene jeg har gått til de siste 2 årene har heldigvis vært ganske åpne for mine forslag, og jeg har vært åpen for det meste av deres. Nå har jeg ganske kort hår, så hvis det er noe som ser rart ut, så er det ikke sååå stor krise å evt måtte farge det litt for å rette opp skaden el.l. Hun jeg går til nå er faktisk litt mer konservativ enn det jeg er, og er veldig ærlig, så vi pleier å diskutere litt fram og tilbake. I tillegg er hun eks til min kjære, og vi har samme omgangskrets, så vi kjenner hverandre litt, og hun vet hva min kjære liker. Som dermed kan ende opp i samtaler som: Hun: Eh, sikker på at rødt hår er en god ide? [Han] pleide å rynke på nesa da jeg farget det rødt. Jeg: Pft, hans problem. Jeg har hatt det rødt og han syntes det var kult. Dessuten så er det mitt hår. (Og tenker at han har faktisk nevnt at han ikke synes så mye om hennes hårfarge. Men den er da en helt annen nyanse av rødt enn det jeg vil ha. Og ... hvis han ikke liker det, så er det fremdeles hans problem!) Anyway, det er frisører som er villige til å lytte, og som tar et nei for et nei. Hvis frisøren din ikke gjør det, så går du ikke tilbake dit. Sånn er det bare. Men det hjelper å være veldig klar på hva man vil ha, gjerne ta med et bilde. Ikke si "jeg vil gjerne ha noe litt nytt og fancy, og gjerne litt kort", og bli fornærmet over å plutselig se ut som David Beckham. Og det er kanskje greit å gjøre noe ikke veldig avansert første gangen man går til en ny frisør, så man kan finne ut av dennes kommunikasjonsferdigheter... Catzy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest viwi-uinnlogga Skrevet 7. oktober 2002 #24 Del Skrevet 7. oktober 2002 hm ja har hørt mange skrekkhistorier. Selv opplevde jeg en gang en skikkelig sur frisør som klagde på at jeg hadde for tykt hår.... FREKT!!! Da skulle jeg farge og stripe det... Nå har jeg funnet en kjempegod frisør og jeg går kun til henne. Hun hjelper meg og er kjempeflink!!! viwi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ragnalina Skrevet 7. oktober 2002 #25 Del Skrevet 7. oktober 2002 Er kjempefornöyd med frisörene mine her, men var hjemme i Norge i sommer og var hos to forskjellige, den siste gangen hadde jeg bare lyst til å grine på vei ut og 600 kroner skulle de ha for det også.. :o Men er så glad for de jeg har her, og forguder dem - föler meg alltid myemye bedre når jeg har vært der og ordnet litt på utseendet :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. oktober 2002 #26 Del Skrevet 7. oktober 2002 Til gjest over som fikk oransje hår! Her burde du nok fått en advarsel fra frisøren din først. Som jeg har skrevet over har jeg lysnet håret mitt fra sort til ganske blondt som det er nå. Desverre er det slik med svartfarga hår at det er vanskelig å lysne og har en tendens til å bli oransje. Uansett om du har naturlige krøller eller permanent, er krøllet hår som oftest naturlig tørt. Det var synd at det gikk slik med deg, men det er vanskelig for frisøren å forutse resultatet i et slikt tilfelle... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. oktober 2002 #27 Del Skrevet 9. oktober 2002 ifjor var jeg i oslo en tur og mens jeg gikk rundt i gatene så jeg en frisørsalong, den så ganske hip og kul og så jeg tenkte hvorfor ikke og gikk inn og ba om en klipp og bleking. vi vasket håret mitt og da begynte damen og kamme ut håret mitt. som en annen jente her skrev, hun begynte ØVERST og ikke ved tuppene! og slikt blir det floker av og det gjorde fryktelig vondt og hun gjorde at detbare så verre og verre ut.... og så ble HUN sur! på meg!!! hun kjeftet på meg om hvorfor jeg ikke tok bedre vare på håret mitt og gredde ut floker etterhvert som de kom og bla bla bla hun var skikkelig uhøflig og jeg ble nesten på gråten etter en god stund var håret mitt glatt nok til å begynne og hu hadde oppi blekingstoff i håret mitt og sa at jeg måtte sitte der i en time.... ikke fikk jeg en kopp kaffe heller selv om damen ved siden av meg fikk så kom hun etter 1.5 time endelig tilbake for å vaske ut håret mitt igjen... og vips der forsvant flere lokker nedi sluket i vasken hennes! hu hadde klart å svi av deler av håret mitt med blekingsmiddelet sitt!! og nei nei jeg fikk ikke lov å klage nei hu sa det var min feil når jeg hadde slikt slitt stygt hår som jeg ikke tok noe vare på og hun "tvang" meg til å kjøpe en sjampo og en balsam og flere hårkurer som tilsammen kostet 900 kr pluss 2000 for den stygge jobben hun hadde gjort med håret mitt. jeg klarte ikke protestere for jeg begynte å grine og løp ut jeg går aldri mer til frisør...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. oktober 2002 #28 Del Skrevet 9. oktober 2002 En gang da jeg var 15 gikk jeg til frisøren for å klippe mitt lange hår kort og da sa hun "nei det må du ikke tenke på med en slik stygg ansiktsfasong som du har! da ser du jo helt feit ut jo!" og da bare stusset hun tuppene mine litt og ba om 400 kr... Hun skjelte meg ut og jeg fikk ikke det jeg ville ha huff noen frisører er skikkelig onde :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Diva Skrevet 9. oktober 2002 #29 Del Skrevet 9. oktober 2002 Æsj og uff, her var det mange ekle erfaringer. Man må velge sin frisør med omhu,,,....selv om det ikke er så lett. Skal ut nå og finne meg en rød-brunaktig glansvask, og skal gjøre "prosedyren" selv. Takk og lov. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 9. oktober 2002 #30 Del Skrevet 9. oktober 2002 Synes ikke d er pent å henge ut en hel yrkesgruppe på d her viset; d blir jo som å si at alle utlendinger banker kjerringene sine, alle blonde damer er dumme. Kvinner i forsvaret vil bli menn.alle mannelige barnehageansatte er pedofile ... osv, osv. (Gleder meg til en tilsvarende diskusjon om damer i hæren f.eks) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Diva Skrevet 9. oktober 2002 #31 Del Skrevet 9. oktober 2002 Sexysadie : Tror jeg bare har sett at de fleste skriver "noen frisører er onde", ikke hele hurven ? Jaja. Du har kanskje lagt merke til mer enn meg i såfall. Jeg mener i allefall ikke at alle er inkompetente, men enkelte kan ha godt av å skjerpe både estetisk sans og ta et lite smilekurs ? Man kan da vel ikke si at ansiktsfasongen til en kunde er stygg eller å klage på at et hår er for tykt ? Det er vanlig folkeskikk som bør gjelde ,- også for frisører. Det gjelder for øvrig flere yrkesgrupper også. Har selv jobbet i serviceyrke med mennesker og vet at man bør være blid og hjelpsom og sette KUNDEN i fokus. Kvinner, så vidt jeg vet, bryr seg også ENORMT om håret sitt, håret er en viktig del av oss. Kanskje det er derfor vi har hatt en del erfaringer om dårlige frisører luftet på dette tidspunkt ? Mvh. Kattepus, og en god kveld :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. oktober 2002 #32 Del Skrevet 10. oktober 2002 Jeg er naturlig mørk i håret, og hadde med meg et bilde til en frisør en gang da jeg var rundt 17-18 år gammel. Jeg fortalte at jeg ville ha så lik farge som mulig som damen på bildet. (fargen var en litt varmere brunfarge enn det jeg opprinnelig hadde). Det var greit det - ikke noe problem, sa damen og gikk for å blande farger. Da hun var ferdig var håret mitt rosa/oransje!!! Jeg så ut som en gulrot på hodet :o Jeg betalte og dro hjem, og begynte å gråte... :cry: Ringte til mamma, og hun kom og så på håret mitt. Søsteren min begynte å le, og moren min ristet på hodet. Fargen var jo helt annerledes enn den jenta på bildet hadde.... Mamma ble derfor med meg tilbake til frisøren, og vi klaget (he, he... 8) ). Hun som hadde farget håret mitt ble skikkelig fornærmet og ba oss snakke med sjefen hennes. Sjefen kom, og var faktisk enig med oss! :D Så jeg fikk en ny frisør som rettet opp "skaden" så godt hun kunne, selvfølgelig helt gratis. Etter den episoden har jeg aldri gått til den frisøren mer. Er kanskje hos frisøren en eller to ganger i året, har ikke råd til å gå dit oftere. Det er jo så vanvittig dyrt!! :-? De få gangene jeg er der nå, har jeg stort sett kommet hjem ganske fornøyd. Bank i bordet... _____________ Anette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Turi Skrevet 10. oktober 2002 #33 Del Skrevet 10. oktober 2002 Jeg mister min frisør nå, etter å ha brukt henne fast i 4-5 år :cry: Hun har vært kjempeflink, og jeg kan bare komme inn og sette meg, og så forteller hun meg om jeg er fornøyd/frustrert, hva hun tror jeg mener er feil, og hva hun foreslår for å endre det. Hun har alltid rett (vi hadde 2-3 runder med "innkjøring" i starten, da), og jeg har ikke tenkt på hva jeg skal gjøre på mange mange år. Men nå slutter hun altså som frisør, og jeg kjenner henne ikke godt nok til å be om å komme privat. Så: HVILKEN frisør skal jeg gå til????? Jeg bør ha en frisør i Oslo sentrum. Og jeg vil ha en fast frisør. Noen gode tips/råd? Det er jo en jungel av frisører der ute, og jeg aner ikke hvor jeg skal begynne. Hjelp!?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delilah Skrevet 10. oktober 2002 #34 Del Skrevet 10. oktober 2002 Hm..kan være ganske vanskelig å finne en frisør man er fornøyd med. Har selv opplevd en del frisører som ikke har hørt på mine ønsker og bare klippet i vei. En gang skulle jeg stusse håret i tuppene, det var blitt ganske langt - men ikke flisete - kun litt tørt/slitt. Jeg ville beholde lengden, men det trengta altså å stusses litt, kanskje noen cm. Dama tok en 10-12 cm i en fei :o Jeg følte meg jo "litt" overkjørt da kan man si...Også har det tatt meg halvannet år å spare ut igjen det hun anså som "stussing"....Har hørt flere jenter med langt hår klage over det samme. Vi har nesten begynt å lure på om frisørene er misunnelige på jenter med langt hår, og derfor klipper mye mer enn nødvendig... Eller kan det være at de på død og liv vil være veldig kreative hver gang de har en kunde...? Ikke godt å si.. Nå er heldigvis dette snart to år siden, og i mellomtiden har jeg vært hos en ny frisør som jeg er veldig fornøyd med. Men et tips kan kanskje være å teste ut en frisør/salong med kun å bestille kur og evt. minicolorasjon (nær sin egen farge) før man bestemmer seg for om dette skal bli en frisør man vil gå til oftere. Da ser man jo om kjemien mellom en selv og frisøren stemmer før man evt. vil gå dristigere til verks. Tror også det er viktig å tenke ordentlig igjennom selv hvordan man vil ha det før man bestiller time. Gå til frisøren med det i bakhodet at ja; det er de som har fagkunnskapen (skal ha det ihvertfall ) men at det tross elt er du som må leve med konsekvensene (store eller små) fra hva frisøren gjør. Altså vær høflig, vennlig osv. mot frisøren - men samtidig bestemt på at du også har dine oppfattninger. Jeg har gjort den tabben selv mange ganger og latt meg overkjøre uten å si noe, og har angret på det etterpå. Som et apropos siden vi nå er inne på hår: For de som er interessert så burde dere kjøpe det siste Elle. (Det med Calista Flochart) på utsiden. For der følger det med et eget hårbilag med masse gode tips og idèer. Mange fine forslag til frisyrer og pleie også! Anbefales på det varmeste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. oktober 2002 #35 Del Skrevet 10. oktober 2002 bra at dere klager når friserdama har vært teit! en gang dro jeg til frisøren, jeg hadde halvlangt hår men ville klippe det litt kult. hadde nettopp klipt en bob før det og syns det var flott og jeg sa det til dama og hu gav meg noe enda kulere; langt framme og meget oppklipt og volumiøst bak. kjempebra ble det jeg ble kjempefornøyd selv om det var dritvanskelig å få til volumet bake selv neste dag> Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 10. oktober 2002 #36 Del Skrevet 10. oktober 2002 Jeg blir aldri fornøyd hos frisører, derfor klippet jeg meg selv i går. Typen fiksa det bak slik at det ikke ble altfor skeivt. Leve lenge egeninnsatsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. november 2002 #37 Del Skrevet 13. november 2002 Leste litt om dette her med frisører... Jeg er i 90% av tilfellene misfornøyd med det frisøren har gjort, men har alltid trodd at det er meg det er noe galt med. Nå leser jeg om at dette er nesten daglig kost å være oppgitt etter frisørbesøket. Jeg har da tenkt litt og kommet fram til at det er egentlig vi kundene som sitter med ansvaret her. Hvis alle holder frustrasjonen i seg og ingen gidder å si fra, hvordan skal da frisørene vite om vi er misfornøyde? Vi må alle sammen bli mer flinke til å si fra, gjerne på en høflig måte. En gang tok jeg med ett bilde av frisyren jeg ville ha, fra alle vinkler. Slik vil jeg ha det, sa jeg. Kommer det til å se pent ut på meg, spurte jeg. "Å jaaa daaa" sier frisøren. Endte med håret ca. 15 cm. kortere enn på bildet. DA ble jeg rimelig forbanna. Her har jeg gjort mitt: Vist fram bildet og spurt frisørens mening og alt var OK. Jeg sa ifra at dette var katastrofe, ringte sjefen hennes dagen etter og troppet opp for en omklipp, for dette var IKKE det jeg ville ha, og jeg kledde faktisk ikke frisyren. Sjefen var helt enig, og hjalp meg med en gang. Og jeg sa klart ifra at her ville jeg ikke komme igjen, men takket henne for hjelpen. Vi MÅ tørre å si fra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lilletroll Skrevet 13. november 2002 #38 Del Skrevet 13. november 2002 Ja, jeg har dårlige erfaringer med frisører!!!! Jeg har langt hår....og det ønsker jeg å fortsette å ha....men tror dere frisører generelt går med på det...neeeeeeida!!! Nå har jeg sluttet å bruke alle friører bortsett fra EN!! Hun kan jeg virkelig stole på at gjør det jeg sier, hverken mer eller mindre, men samtidig kommer hun med gode råd og tips, men godtar et nei. Min verste opplevelse var da jeg skulle klippe opp håret LITT, for at det ikke skulle være så tungt. Jeg sa at de KORTESTE lengdene skulle gå til skulderen, men gjett hva....de LENGSTE lengdene gikk til skulderen, og hun hadde klippet opp så mye at det ble HOCKEYSVEIS!!!! Jeg satt der og holdt på å begynne å gråte, og sa at det ble hockeysvaies, men da ble hun sur!!! ALDRI MER den frisørsalongen!!! Nei heretter er det KUN min faste frisør som får røre håret mitt, selv om hun holder til der jeg vokste opp 5 timer herfra...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå