Gå til innhold

onde frisører!


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

kjenner flere inkludert meg selv at når vi går til frisøren med et spesielt ønske som f.eks permanent, bleking, farging etc. at frisøren da "nekter' å foreta denne behandlingen, de sier at 'nei giiiiiiiiiiiiidameg det må du ikke finne på!!!!!!!!! håret ditt er jo så stygt og flisete og skadet at det kommer til å falle av hvis du BLEKER det ass!!! jeg gir deg heller en mild minikolorasjon så får du litt ekstra glans og farge og det sliter absolutt ikke på håret ditt!"

og da var håret mitt ikke skadet eller slitt, bare et par splittede tupper!

men buhuhu da jeg ville ha LYST hår jeg!!! slik minikolorasjon er jo knapt synlig ja!!! :x hva skjedde med KUNDEN har alltid rett???

eeeeew hater frisører! jeg boikotter dem!!!! :sjarmor:

noen flere som har slike EKLE erfaringer med frisører??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg personlig har ingen ekle efaringer med frisører, men jeg har hørt om mange eksempler. På meg virker det som de spiller på folks sårbarhet og selvfølelse når de skal gi råd. En venninne kom til meg og fortale at hun hadde vært hos en frisør og kjøpt shampoo da hun fikk høre at hun måtte klippe seg fordi hun hadde et slikt flisete hår. Andre forteller om frisørere som sier "å ja du må helt klart gjøre noe med det der".

Det virker som at frisører misbruker sin "makt" på en ufin måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm...jeg har heller ikke opplevd noe. Men nå skal jeg til frisøren i morra da, en som jeg aldri har vært hos før, så vi får se hvordan det går. Men nå har jeg fått anbefalt denne frisøren, så det går vel bra :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært borti ekle frisører, men har truffet på masse av dem som overhode ikke gidder høre etter hva du sier for noe!

Sist jeg var å klippet meg var jeg sint resten av kvelden etter at jeg hadde vært hos frisøren!! (og ja, det erdumt å bruke energi på det, og det er dumt å ikke klage, men..)

Jeg hadde da (endelig?) fått luggen og håret "foran" til å legge seg så vidt bak øra. (kjempegodt å få det vekk!!) Men syntes det begynte å bli litt langt bak (vil ha det kort bak!)

Så jeg dro da til frisøren, som jeg ikke har brukt før, og satt å ventet litt på frisøren. Når dama kom inn i salongen så hilste hun ikke engang, ikke et aldri så lite smiiil engang!!! Bare "sett deg her, hvordan vil du ha det?"

Jeg satte meg ned, forklarte blidt at jeg ville ha det klippet kortere bak, slik at det gikk an å få litt volum i det, stusse det litt foran men fremdeles slik at jeg kunne få det bak ørene! (men litt oppgradert)

For det første så klippet dama så hensynsløst at jeg satt konstant med hår i øynene!! Dette prøvde jeg da å få vekk, noe som ikke gjorde at hun stoppe klippingen... neida, hun bare lente hode mitt litt på siden og klippet videre. Der satt jeg med så mye hår i øya at jeg ikke så en skit!!!

Når hun hadde klippet det for kort, så stoppet hun og spurte om det ble bra!! "eh.." sa jeg, og innså at som vanlig så ser jeg aldri ut som jeg ber om når jeg kommer fra frisøren!! (har hatt en bra i Tønsberg og en bra i Trondheim, men da jeg nå bor i oslo så blir det litt dyrt og langt for å klippe seg!)

gjort var gjort, så jeg orket ikke mase mer med det, det vokser jo ut igjen. (ser ikke ille ut heller, men det var ikke slik jeg ba om!!)

Når hun hadde klippet ferdig, var det til med styling.... :roll: Før jeg visste ordet av det, sto alt håret bak rett opp!!! (så ut som tuppert fra gammelt av!!) og alt lagt forover i ansiktet... Selv om jeg ettertrykkelig hadde sagt "det er litt vel volum der bak nå!!!" Og "IKKE legg håret forover!!!!!!!!!!"

Gikk hele veien fra frisøren og skjemtes og trykket og trykket for å få håret til å ligge sånn nogenlunde NED!!

satt da resten av kvelden å irriterte meg over udugelig, lite lydhøre frisører som i tillegg er sure! Skjønner ikke hvorfor?? Tror de på noen som helst måte at jeg kommer til å gå tilbake dit???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere fikk en liten digresjon her. Har alltid irritert meg over hvor nysgjerrige frisører er. De titter og glor bestandig på hva den andre frisøren gjør. Skjer det noe utenfor døre, står de å stirrer på det, mens de samtidig klipper håret ditt. Er det bare jeg som har lagt merke til dette. Det kan forøvrig nevnes at jeg ikke har fast frisør, jeg har byttet hver gang. Denne tendensen ser jeg hos alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Jeg vil gjerne ta frisørene litt i forsvar her, av den enkle grunn at det er faktisk Deres jobb og se hva som trengs å gjøres med en persons hår. Hvis en kunde kommer inn med hår som er flisete og slitt så er det faktisk helt legitimt for en frisør og foreslå en god klipp slik at håret blir lettere og ordne. For hva er egentlig poenget med å kjøpe dyr shampoo + stylingprodukter hvis håret trenger klipp og en god hårkur?

Dessuten, når er frisør spør en kunde hva han/hun vil ha så er det sjelden jeg har hørt noen gi frisøren ett skikkelig svar. "Bare ta litt sånn oppi der".

Hvis man helt klart vet hva man vil ha så gå til frisøren med litt autoritet, vær høflig men klar på hva du vil skal gjøres.

Dessuten lønner det seg og ha en fast frisør som vet hva du kler og som kjenner håret ditt. Og velg selvsagt en frisør med kvalitet.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, grrr :evil: :x

Kjenner meg igjen her ja.

Har vært sååå mange ganger hos frisør og ettertrykkelig sagt at jeg vil ha råd og hjelp for å spice opp fargene på håret. ...sist så farget hun håret og etterpå syntes det ikke en gang. Og jeg fikk da følgende replikk slengt itrynet: 'Ja, det er myyye finere glans i håret nå, du kan heller ta en sprekere farge mot vinteren'. Arrrrg, hun kunne i allefall sagt dette før hun satte igang, men hun ventet helt til hun var ferdig. :evil:

Jeg ble så forfjamset at jeg ikke fikk frem et ord, og betalte en formue for noe jeg ikke kunne se engang....

Da jeg kom jeg var jeg totalt innstillt på å gå å klage, men ettersom jeg skulle på ferie dagen etterpå kokte det bort i kålen.....Men skjer noe sånt en gang til skal jeg bruke klageretten min!!

PS: Har jo erfart mange flinke frisører også da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Njjjaaa.. jeg kan jo forsvare frisørene litt. Det er enkelte ting som faktisk kan ødelegge håret. Frisøren min ville f.eks advart en jente med langt glatt hår mot å ta permanent. Da jeg begynte hos denne frisøren hadde jeg en permanent som hadde ødelagt håret helt.

Men den gang jeg kom inn spurte hun hvem som hadde gjort det og om jeg ble advart.

Frisøren bør advare mot avfarging, farging, permanent og andre ting som sliter på håret.

Likevel bør de ta hensyn til kundens ønsker så klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater å gå til fisøren, ser alltid like fæl ut etterpå og lover meg seg at jeg aldri skal gå dit igjen!

Når det kommer til stylinge så ser jeg alltid ut som den verste 80- talls baben, med giga stort hår!!!! Argh!!!! :evil: Ser de ikke at det virkelig bare ser helt jævlig ut??? Det verste er å gå hjem fra frisøren, har alltid en hårstrikk og litt styling i bakhånd, så jeg ihvertfall kan prøve å rette opp den verste skaden!!! NEi huff og huff!!!...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på frisører.

Hvis man er misfornøyd med en frisør, så er det smart å gå til en annen neste gang.

Min erfaring er at de "gamle, gode" er bedre enn de hippe frisørene som holder til å kjøpesentre og er i kjeder.

Styling kan man jo gjøre selv. Jeg sier alltid nei til føning og masse skum og gele. Skal de fønes, så er det kun for å få håret til å tørke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm frisørene er ikke onda da må dere skjønne..de kan hår da..så da uttaler de seg om hva de ser..og hvorfor går dere til de samme frisørene da om dere ikke er fornøyd?

jeg har hatt den samme i 3 år, hun vet akkurat hvordan jeg vil ha håret og hun har nogelunde samme smaken som meg..så jeg er alltid fornøyd jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har stort sett erfaringer med at frisørene jeg går hos gjør en god jobb og hører på hva jeg vil.

Selv har jeg hatt sort hår og begynte i august for å få det lyst, jeg stripet og tok minicolorasjon først en gang, stripet det så en gang til etter ca. 1 mnd. Jeg tør nesten ikke tenke på hvordan det ville sett ut dersom jeg hadde bestemt meg for avfarging på hele håret og ikke hadde hørt på frisøren som anbefalte meg striper...er gla for at frisøren min kunne gi meg råd slik at jeg har håret i behold enda.

Et lite råd er å kjøpe en god kur som gjenoppbygger håret og ha den i håret en halv time i stedet for 3-5 min. som det sannsynligvis står på boksen/tuben, og selvfølgelig stusse tupper hver 6.-8. uke. Da kan i alle fall ikke frisørene klage over slitt hår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke tall på alle ganger jeg har vært misfornøyd! Og hver gang det har gått galt er det min skyld, aldri deres. "Grunnen til at klippen ble slik er at håret ditt er for tykt " (hvorfor overtalte du meg til det da?), "Å, dette har aaaaldri skjedd før" (tro meg, det har det!), "Det må være noe med måten håret ditt tar til seg fargen" osv. Unnskyld meg, men jeg forventer liksom at det er slike ting de lærer på frisørskolen. Og det som gjør det ekstra irriterende er at de største uhellene jeg har hatt de gangene frisøren selv har overtalt meg til å høre på han/henne. Et uhell i ny og ne kan man godta, men når de da plutselig "oppdager" at håret mitt er tykt eller har fall, blir jeg litt skeptisk. Nå har jeg imidlertid endelig funnet en fantastisk frisør som jeg har vært kjempefornøyd med fra første stund. Flytter hun, flytter jeg etter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmf! Skjønner hva dere mener.

Det virker som om alle frisører synes håret til kundene er slitt. Alt hår er liksom slitt for frisørenes vedkommende. Akkurat DET irriterer jeg meg over :evil: :evil: :evil: Hårkur her og hårkur der. Ja, jeg gjør ikke annet ennå drikke masse vann, prøve å få i meg riktig med vitaminer og mineraler og kure håret mitt. Men, neida. Det hjelper aldri.

Jeg synes også de kunne vært litt mer høflige,- er lei av at frisør er blitt et "allemannsyrke" nå. De kunne fått litt service innprentet på frisørskolen og litt kundebehandling og etikk!!!! Det er nok av trendy tyggegummityggende snupper i den bransjen. Hadde vært hyggelig med noen blide fjes av og til også, som tar hensyn til kundens behov. Håret er tross alt en VELDIG VIKTIG del av oss selv og betyr utrolig mye!!!

Dog, har vært hos flere frisører da jeg har bodd litt forskjellige steder, men kommer nok til å prøve å finne en fast frisør nå. Samboeren min klipper håret mitt, da jeg har en solid frisørsaks og har langt hår (klipper bare lengden). Overlater styling og farging o.l. til de profesjonelle.

Kattepus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisører er iallefall hardhendte!!!!!!

Begynner med å kamme inntill hårrøttene, og sliter og drar når de kommer nedover helt til tuppene!!!! Vet de ikke at de må begynne ytterst for å få ut flokene???? - Var på Røros og ordnet håret til et bryllup, og der var det slit og dra. Fikk det ikke slik jeg ville heller!!

Bruden var innom en annen frisør på Røros, og denne var også meget hardhent.

ARGGGGGGGG!!!!!!

Det irriterer meg boe sinnsykt!!!!!!!

Synes ikke jeg kan si noe heller da, de det er de som kan faget!

-Men alle gjør ikke slikt!

Vet av en helt prima frisør i kristiansund, og hu er kjempeflink og lett på Kammene:):)

Hu vet hva jeg mener, når jeg sier at jeg vil ha det slik og slik. Blir aldri skuffet.

Lenge siden jeg var til henne nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var, som sagt, idag hos frisøren, og hun var ikke ond i det hele tatt! Dyrt, men *Strålende fornøyd* :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åh ble du fin midnattsol?? *Glede seg til å se*

Ble det dyrt asså? Mye da? Du fant fort fram eller? *mase*

Vi får vel snakkes i morgen vi!

-x

Og forresten så har jeg og vært borti "onde" frisører.. Hun klipte av meg hele det laange håret mitt.. Det er heldigvis noen år siden, så det har vokst ut igjen nå! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri vært hos frisør jeg...helt sant!

Det er fordi mamma'n min er utdannet frisør da, så hun klipper hele gjengen... :)

Veldig praktisk og billig, men jeg kan love dere at det ikke er like moro bestandig. Da jeg var mindre insisterte hun på at jeg kledde kort hår best (og når jeg ser gamle bilder av meg selv nå...*grøsse*), men jeg har hatt skulderlangt de siste årene. Nå holder jeg på å spare det langt, for å se åssen det tar seg ut...har jo aldri hatt ordentlig langt hår jeg! Mamma er veldig glad i kort hår, så jeg synes alltid hun tar for mye når jeg ber henne om å bare stusse bittelitt... Og hver gang jeg blir misfornøyd, så banner jeg stygt og sverger på at neste gang, da skal jeg f* meg gå til en ordentlig frisør (mamma sluttet da jeg ble født, nå jobber hun med barn), men etter å ha lest alle innleggene her, så ble jeg litt skeptisk...hehe...kanskje mamma'n min ikke er så verst likevel. :wink: Dessuten er det jo helt fullstendig gratis! (Og det veier ganske tungt for en stakkars fattig skoleelev...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

x - jaaada, maskopp :wink: ingen ENOORM forandring liksom, men det ble bra. Godt å få klippa tuppene og få i litt farge/striper, og farga underhåret. Betalte 1000,- jeg..*kremt* også måtte jeg jo selvfølgelig ha et eller anna produkt til et par hundrelapper for glansen *plystre*

Fant fram vi. VI ja! hehe For jeg har jo en type som er såå snill og måtte være med å vise meg hvor det var. Det jeg ikke sa var hvor lang tid jeg sikkert kom til å være der inne, så han gikk rundt i butikker i 2 timer han. Damdidaam... Han er så snill atte :lol::P

Sånn er det å være ny i byen...og da får han baaare være med! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie

Personlig så forguder jeg frisøren min!

Hun er verdt sine 60 kilo i gull!

Ingen studentrabatt der i gården nei, men til forskjell fra frisører flest hører hun etter og du får d slik som du vil ha d!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...