AliceNextDoor Skrevet 22. juli 2021 #21 Skrevet 22. juli 2021 Hvor har man det fra at det kun er den sosialistiske siden som tenker på og jobber for velferd for vanskeligstilte? Fritt behandlingsvalg er jo feks en kjempesuksess. 15
Kjærringa Skrevet 22. juli 2021 #22 Skrevet 22. juli 2021 Støtter den som skrev at det går an å se det store bildet, og ikke bare «meg og lommeboken min» 11
Den Sagnomsuste Skrevet 22. juli 2021 Forfatter #23 Skrevet 22. juli 2021 Kjærringa skrev (Akkurat nå): Støtter den som skrev at det går an å se det store bildet, og ikke bare «meg og lommeboken min» Så det store bildet er at de rike stakkarene trenger lavere beskatning, hvis ikke stikker de av til Kypros, Malta eller whatnot...? 5
Illuminatum Skrevet 22. juli 2021 #24 Skrevet 22. juli 2021 Nei det er vanskelig å tenke seg at trygda folk vil ha et næringsliv som fungerer og et helsevesen som tenker at det er bedre at folk får behandling enn hvem som yter den 14
Den Sagnomsuste Skrevet 22. juli 2021 Forfatter #25 Skrevet 22. juli 2021 (endret) Illuminatum skrev (7 minutter siden): Nei det er vanskelig å tenke seg at trygda folk vil ha et næringsliv som fungerer og et helsevesen som tenker at det er bedre at folk får behandling enn hvem som yter den Og det hadde vi ikke under Gerhardsen, Gro eller Jens...? Endret 22. juli 2021 av Den Sagnomsuste 7
Tipponull Skrevet 22. juli 2021 #26 Skrevet 22. juli 2021 (endret) havrekaffe skrev (49 minutter siden): Høyre har vært en pådriver for høyere innvandring til Norge gjennom at de ønsker fri flyt av varer, penger, tjenester og arbeidskraft. Det er forskjell på arbeidsinnvandring fra EØS og asyl/flyktning-innvandring. Det er venstresiden som er pådrivere for asyl/flyktning-innvandring, med sine kampanjer som #50ErIkkeNok. Menneskene som skaper problemer er det norske samfunnet, er ikke arbeidsinnvandrere fra Europa. Asyl/Flykting-innvandring påfører Norge enorme økonomiske kostnader, og vil gjøre dette i generasjoner fremover. Endret 22. juli 2021 av Tipponull 10
Apis Skrevet 22. juli 2021 #27 Skrevet 22. juli 2021 De klarer dessverre ikke gjennomskue retorikken til høyresiden, følg pengene fra sponsorer, så ser du hvem som tjener på politikken til partiene. 5
Pillarguri Skrevet 22. juli 2021 #28 Skrevet 22. juli 2021 havrekaffe skrev (54 minutter siden): Høyre har vært en pådriver for høyere innvandring til Norge gjennom at de ønsker fri flyt av varer, penger, tjenester og arbeidskraft. Det er stor forskjell på arbeidsinnvandring hvor innvandreren er i jobb fra dag 1 og flyktninge innvandring hvor de fleste aldri kommer i jobb. 13
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 22. juli 2021 #29 Skrevet 22. juli 2021 Jeg er opptatt av velferd og stemmer AP. Jeg prøver å holde meg litt orientert, og blir litt oppgitt over de rikes holdninger til vanlige folk. Noen blir syke, og Høyre har strammet inn på AAP, spesielt med den skrekkelige karenstiden. På en av nettavisene fant jeg dette debattinnlegget en av dagene. https://www.dagsavisen.no/debatt/2021/07/13/a-sparke-etter-de-svakeste/?fbclid=IwAR2XDgMByO5ujgvPNFaCeJwIl_l0DlGWFdHzbDU8xSijlvDQo4MPVNo7nAs
Illuminatum Skrevet 22. juli 2021 #30 Skrevet 22. juli 2021 Den Sagnomsuste skrev (24 minutter siden): Og det hadde vi ikke under Gerhardsen, Gro eller Jens...? Vi hadde kjempelange behandlingskøer under Jens. 13
Tipponull Skrevet 22. juli 2021 #31 Skrevet 22. juli 2021 Kjærringa skrev (25 minutter siden): Støtter den som skrev at det går an å se det store bildet, og ikke bare «meg og lommeboken min» Ja, hva er nå egentlig det store bildet? At 90% av alle overfallsvoldtekter begås av folk med asyl/flykting-status? At den gjennomsnittlige Norsk-Somalier er fem ganger så sannsynlig å være straffedømt som en etnisk nordmann? At kun 30% av Somaliske gutter født i Norge gjennomfører videregående utdanning, mot tilsvarende 80% for den norske befolkning? Av ca. 80 personer på Oslo-politiets liste over de som begår barneran, så finnes det kun 1 etnisk norsk nordmann? Dette bekymrer deg ikke? Vi får vel i så fall sette oss rundt leirbålet, ta frem gitaren og synge Kombaya my lord, mens vi venter på at ting skal gå seg til. 18
Den Sagnomsuste Skrevet 22. juli 2021 Forfatter #32 Skrevet 22. juli 2021 Tipponull skrev (4 minutter siden): Ja, hva er nå egentlig det store bildet? At 90% av alle overfallsvoldtekter begås av folk med asyl/flykting-status? At den gjennomsnittlige Norsk-Somalier er fem ganger så sannsynlig å være straffedømt som en etnisk nordmann? At kun 30% av Somaliske gutter født i Norge gjennomfører videregående utdanning, mot tilsvarende 80% for den norske befolkning? Av ca. 80 personer på Oslo-politiets liste over de som begår barneran, så finnes det kun 1 etnisk norsk nordmann? Dette bekymrer deg ikke? Vi får vel i så fall sette oss rundt leirbålet, ta frem gitaren og synge Kombaya my lord, mens vi venter på at ting skal gå seg til. Alltid hyggelig med leirbål 👍 2
NorthernLight Skrevet 22. juli 2021 #33 Skrevet 22. juli 2021 Jeg skjønner ikke at folk i det hele tatt vil stemme på partier som vil ha masse innvandring fra visse land… Se hvordan det har blitt i Sverige.. 15
juni Skrevet 22. juli 2021 #34 Skrevet 22. juli 2021 Jeg vet ikke mye om trygd, men som lite firma blir jeg skattet mye hardere enn hvis jeg hadde hatt fast jobb. Virker som mange tror at alle i privat næringsliv er rike! De rike klarer seg med høy skatt, det er vi som IKKE er rike som sliter, men vi faller under samme kategori. Det som skaper klasseskille er om kun rike folk kan drive firma. Denne tingen skjønner jeg ikke logikken rundt, ifht hvilke partier som mener hva. Det er høyre som har vært best mot folk i min situasjon. Men jeg stemte likevel ikke høyre ved forrige valg, forresten. 11
Charlie Amberson Skrevet 22. juli 2021 #35 Skrevet 22. juli 2021 Mange kan jo stemme det de mener er best for landet selv om det ikke er best for egen lommebok på kort sikt. Feks om man har barn man bryr seg om. Eller blir man automatisk kortsiktig egoist som trygda mener du? 13
Blått Skrevet 22. juli 2021 #36 Skrevet 22. juli 2021 4 minutter siden, Charlie Amberson said: Mange kan jo stemme det de mener er best for landet selv om det ikke er best for egen lommebok på kort sikt. Feks om man har barn man bryr seg om. Eller blir man automatisk kortsiktig egoist som trygda mener du? Enig med dette. Det er viktig å tenke langsiktig, og ikke bare hva som er best for egen lommebok i morgen. 6
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 22. juli 2021 #37 Skrevet 22. juli 2021 juni skrev (4 minutter siden): Jeg vet ikke mye om trygd, men som lite firma blir jeg skattet mye hardere enn hvis jeg hadde hatt fast jobb. Virker som mange tror at alle i privat næringsliv er rike! De rike klarer seg med høy skatt, det er vi som IKKE er rike som sliter, men vi faller under samme kategori. Det som skaper klasseskille er om kun rike folk kan drive firma. Denne tingen skjønner jeg ikke logikken rundt, ifht hvilke partier som mener hva. Det er høyre som har vært best mot folk i min situasjon. Men jeg stemte likevel ikke høyre ved forrige valg, forresten. Om du er personlig næringsdrivende og ikke selskap, så tror jeg ikke det er grunn for bekymring om AP kommer i regjering. De vil øke skattene for de rike, og helst øke selskapsskatten. De rike, f.eks Stein Erik Hagen betaler skammelig lite skatt til fellesskapet. Jeg delte noe rett ovenfor her. om AP og skatt. https://www.skatt.no/2021/06/30/stortingsvalget-2021-dette-mener-ap/ så om det ikke kun er valgflesk, så tror jeg mest på AP
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 22. juli 2021 #38 Skrevet 22. juli 2021 (endret) Skatten forandret seg veldig fra 2015. Før hadde vi en toppskatt på brutto pensjonsgivende inntekt som først begynte ved inntekt som var på mitt nivå og over. Jeg ble ikke rammet av den. Så ble den vraket og erstattet med noe som heter trinnskatt. Den rammer på et mye lavere nivå, og stiger med inntekten. Huff. Det var høyre som ødela det. så ble skatt på netto inntekt satt gradvis ned fra 28 til 22% de neste årene, samtidig med at de knep inn på fradragene. I tillegg ble det slutt på skatteklasse 2. Endret 22. juli 2021 av Hvemsomhelst
PetterKanin Skrevet 22. juli 2021 #39 Skrevet 22. juli 2021 Hvemsomhelst skrev (1 time siden): Skatten forandret seg veldig fra 2015. Før hadde vi en toppskatt på brutto pensjonsgivende inntekt som først begynte ved inntekt som var på mitt nivå og over. Jeg ble ikke rammet av den. Så ble den vraket og erstattet med noe som heter trinnskatt. Den rammer på et mye lavere nivå, og stiger med inntekten. Huff. Det var høyre som ødela det. så ble skatt på netto inntekt satt gradvis ned fra 28 til 22% de neste årene, samtidig med at de knep inn på fradragene. I tillegg ble det slutt på skatteklasse 2. Men den rammer også mindre enn før 2015. 4
Fru Uperfekt Skrevet 22. juli 2021 #40 Skrevet 22. juli 2021 Den Sagnomsuste skrev (2 timer siden): Jeg får det bare ikke til å rime??! Jeg har et par trydga slektinger ( de er skralle og fortjener trygda si) som stemmer Høyre på vane. Det virker litt som om det er deres ene dag hvert fjerde år hvor de kan føle seg som piffen 🙄?. Når jeg spør de hvorfor i alle dager de stemmer på de rike får jeg alltid unnvikende svar... Dette har fått meg, som livslang sosialist, til å undre meg stort! Hvorfor i all verden stemmer trygda mennesker på partier som vil frata fattige barn retten til tannregulering og senke minstesatsen for sosialhjelp? Jeg får det ikke til å stemme??? Kan noen opplyse en stakkar?? De ønsker ikke uhemmet innvandring siden de vet at da vil de miste ytelser 10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå