Gå til innhold

Trygda mennesker som stemmer Høyre...

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg får det bare ikke til å rime??! Jeg har et par trydga slektinger ( de er skralle og fortjener trygda si) som stemmer Høyre på vane. Det virker litt som om det er deres ene dag hvert fjerde år hvor de kan føle seg som piffen 🙄?. Når jeg spør de hvorfor i alle dager de stemmer på de rike får jeg alltid unnvikende svar... 

Dette har fått meg, som livslang sosialist, til å undre meg stort! Hvorfor i all verden stemmer trygda mennesker på partier som vil frata fattige barn retten til tannregulering og senke minstesatsen for sosialhjelp? Jeg får det ikke til å stemme??? 

Kan noen opplyse en stakkar??

Endret av Den Sagnomsuste
  • Liker 37
Skrevet
Tipponull skrev (4 minutter siden):

I stemme sosialistisk i norsk politikk, betyr å stemme for uhemmet innvandring. Svært mange mennesker, fattige som rike, er svært kritiske til dette, og stemmer derfor på høyresiden.

Men det stemmer jo ikke...? De ekstreme sosialistene ønsker åpne grenser, men det gjør jo ikke SP eller AP? Venstre er langt mer liberale når det gjelder innvandring enn nevnte partier...?

• Liker 14
Skrevet
Commander skrev (2 minutter siden):

Tanke eksperiment. De rødgrønne vinner valget. Miljøpartiet får lagt ned olja, SV og Rødt får vedtatt økt flyktningekvoten Innvandrere fra MENA (middel east north Africa) er 75% trygdet etter 10år i Norge.

Dette skal betales. Skatter og avgifter økes kraftig og det blir flere på trygd og flere arbeidsledige.

Siden kaken blir mindre og flere skal ha en bit blir biten mindre.

Det er greit å ville kutte olja, det er greit med internasjonale solidaritet og mottake av flere.

Men de som kommer dårligst ut er folk nederst ved bordet. Trygdede, uføre og ufaglærte.

Den dagen flytter familien utav Norge.

• Liker 10
Skrevet

Det kan jo være at de tenker prinsipielt og hva de tror er viktig for samfunnet? 
Trist hvis du selv tenker mest på egen lommebok. 

• Liker 31
Gjest havrekaffe
Skrevet
10 minutter siden, Tipponull said:

I stemme sosialistisk i norsk politikk, betyr å stemme for uhemmet innvandring. Svært mange mennesker, fattige som rike, er svært kritiske til dette, og stemmer derfor på høyresiden.

Høyre har vært en pådriver for høyere innvandring til Norge gjennom at de ønsker fri flyt av varer, penger, tjenester og arbeidskraft.

Skrevet
Commander skrev (3 minutter siden):

Tanke eksperiment. De rødgrønne vinner valget. Miljøpartiet får lagt ned olja, SV og Rødt får vedtatt økt flyktningekvoten Innvandrere fra MENA (middel east north Africa) er 75% trygdet etter 10år i Norge.

Dette skal betales. Skatter og avgifter økes kraftig og det blir flere på trygd og flere arbeidsledige.

Det er greit å ville kutte olja, det er greit med internasjonale solidaritet og mottake av flere.

Men de som kommer dårligst ut er folk nederst ved bordet. Trygdede, uføre og ufaglærte.

Greit nok, men Vedum vil jo ikke støtte en regjering med Rødt, MDG. Han vil jo ikke engang gå i regjering dersom det innebærer SV rundt bordet... Jeg føler hele greia blir whataboutism. Alle vet jo at det blir enten Ap/Sp eller AP/Sp/SV. Dommedagsscenarioene med Rødt og mongo-MDG blir ikke noe av. 

• Liker 8
Skrevet
havrekaffe skrev (1 minutt siden):

Høyre har vært en pådriver for høyere innvandring til Norge gjennom at de ønsker fri flyt av varer, penger, tjenester og arbeidskraft.

Nettopp... Det er seriøst ingen forskjell på høyre og venstresiden når det gjelder innvandring.

• Liker 7
Skrevet (endret)

Jeg og synes det er veldig rart!

Tipponull skrev (16 minutter siden):

Commander skrev (9 minutter siden):

Det er jo ikke så stor forskjell på ap og høyre sin innvandringspolitikk i praksis. Sp (som kommer til og bli store i dette valget)er jo også restriktive i innvandringspolitikken, så det er jo heller tvilsomt at en venstre regjering vill føre så annerledes innvandringspolitikk.  Det er jo trist om folk er så rasistiske at de stemmer mot sine egne interesser på grund av fremmedfiendtlig retorikk alene.  

Endret av Pippi Lotta
  • Liker 14
Skrevet (endret)
Pippi Lotta skrev (4 minutter siden):

Jeg og synes det er veldig rart!

Det er jo ikke så stor forskjell på ap og høyre sin innvandringspolitikk i praksis. Sp (som kommer til og bli store i dette valget)

er jo også restriktive i innvandringspolitikken, så det er jo heller tvilsomt at en venstre regjering vill føre så annerledes innvandringspolitikk.  Det er jo trist om folk er så rasistiske at de stemmer mot sine egne interesser på grund av fremmedfiendtlig retorikk alene.  

Jeg tror vi er enige i mye her. Dersom vi skal forsøke å løse denne gåten kan man selvsagt se til Oslo for svar. Raymonds ekteskap med MDG er jo skremmende selv for oss som er glade i Arbeiderpartiet. Dette er et løsningsforslag, men mange av de jeg snakker om har stemt borgerlig siden tidenes morgen. Lenge før MDG hadde sitt gjennombrudd og innvandring ble en greie... Jeg forstår det bare ikke...

• Liker 2
Gjest havrekaffe
Skrevet
2 minutter siden, Den Sagnomsuste said:

Nettopp... Det er seriøst ingen forskjell på høyre og venstresiden når det gjelder innvandring.

Det positive med arbeidsinnvandringen er at det generer kjøpekraft og at de betaler skatt, men samtidig sender Norge ut milliarder av velferdskroner til Polen og andre land for disse folka kommer fra.

Man burde begrense arbeidsinnvandring til et minimum og heller fokusere på å hjelpe barn som ikke har noe eller noe håp om en fremtid. De kan man hjelpe til et bedre liv i Norge og gi dem mulighet til utdanning og jobb slik at de kan få et ok liv og bli samfunnsyttige borgere i Norge.

Skrevet
havrekaffe skrev (1 minutt siden):

Det positive med arbeidsinnvandringen er at det generer kjøpekraft og at de betaler skatt, men samtidig sender Norge ut milliarder av velferdskroner til Polen og andre land for disse folka kommer fra.

Man burde begrense arbeidsinnvandring til et minimum og heller fokusere på å hjelpe barn som ikke har noe eller noe håp om en fremtid. De kan man hjelpe til et bedre liv i Norge og gi dem mulighet til utdanning og jobb slik at de kan få et ok liv og bli samfunnsyttige borgere i Norge.

Absolutt! Norge og mer Norge! Vi bør fokusere på å stimulere norsk økonomi med norsk arbeidskraft! Det burde være opplagt for de fleste!

• Liker 5
Skrevet
7 minutter siden, Pippi Lotta said:

Det er jo ikke så stor forskjell på ap og høyre sin innvandringspolitikk i praksis. Sp (som kommer til og bli store i dette valget)er jo også restriktive i innvandringspolitikken, så det er jo heller tvilsomt at en venstre regjering vill føre så annerledes innvandringspolitikk.  Det er jo trist om folk er så rasistiske at de stemmer mot sine egne interesser på grund av fremmedfiendtlig retorikk alene.  

Nok en gang kommer det påstander om rasisme og fremmedfiendtlighet rundt dette temaet, men jeg har fortsatt til gode å se noe grunnlag for disse påstandene. Kan man ikke ønske redusert eller ingen innvandring uten å samtidig være rasist eller fremmedfiendtlig, er det det som påstås? Kan du i så fall forklare hvorfor?

• Liker 23
Skrevet (endret)
Ubiquiti skrev (2 minutter siden):

Nok en gang kommer det påstander om rasisme og fremmedfiendtlighet rundt dette temaet, men jeg har fortsatt til gode å se noe grunnlag for disse påstandene. Kan man ikke ønske redusert eller ingen innvandring uten å samtidig være rasist eller fremmedfiendtlig, er det det som påstås? Kan du i så fall forklare hvorfor?

Selvsagt kan man det! Man er ikke rasist bare fordi man tenker på barna sine og velferden de eventuelt får del i! Penger vokser jo ikke på trær...

• Liker 11
Annonse
Skrevet
Den Sagnomsuste skrev (32 minutter siden):

Jeg får det bare ikke til å rime??! Jeg har et par trydga slektinger ( de er skralle og fortjener trygda si) som stemmer Høyre på vane. Det virker litt som om det er deres ene dag hvert fjerde år hvor de kan føle seg som piffen 🙄?. Når jeg spør de hvorfor i alle dager de stemmer på de rike får jeg alltid unnvikende svar... 

Dette har fått meg, som livslang sosialist, til å undre meg stort! Hvorfor i all verden stemmer trygda mennesker på partier som vil frata fattige barn retten til tannregulering og senke minstesatsen for sosialhjelp? Jeg får det ikke til å stemme??? 

Kan noen opplyse en stakkar??

Nå er jo høyre for en mere selvstendig avgjørelse fra hver enkelt person. AP vil bestemme hva du skal bestemme. Hva er best?

• Liker 12
Skrevet
Hr. Aktiv skrev (Akkurat nå):

Nå er jo høyre for en mere selvstendig avgjørelse fra hver enkelt person. AP vil bestemme hva du skal bestemme. Hva er best?

Joda, jeg hører hva du sier. Men likevel var det Høyre som bestemte seg for å farge alle snusboksene grønne her til lands. Jeg ser seriøst ikke forskjellen verken på snusen jeg kjøper eller overformynderiet du påpeker.

• Liker 2
Skrevet
Firefine skrev (16 minutter siden):

Det kan jo være at de tenker prinsipielt og hva de tror er viktig for samfunnet? 
Trist hvis du selv tenker mest på egen lommebok. 

Dette! Selvom en person er trygdet er ikke han/ hun hjernedød. De anser vel at Høyre er de som tar vare på bedrifter som øker antall jobber, minsker skatter slik at Norge som helhet blir rikere. Det er faktisk fullt mulig å være syk/ trygdet og allikevel sette landet først, før sine egne " griske" behov. 

• Liker 27
Skrevet
JaVel skrev (1 minutt siden):

Dette! Selvom en person er trygdet er ikke han/ hun hjernedød. De anser vel at Høyre er de som tar vare på bedrifter som øker antall jobber, minsker skatter slik at Norge som helhet blir rikere. Det er faktisk fullt mulig å være syk/ trygdet og allikevel sette landet først, før sine egne " griske" behov. 

Så de som stemmer borgerlig gjør det av solidaritet, mens vi andre tenker på oss selv...? Rimelig opp/ned logikk jf blokkenes synspunkter. Summa summarum: tenk på fellesskapet og stem for lavere beskatning for de som har mest...🙄

• Liker 10
Skrevet (endret)
Den Sagnomsuste skrev (40 minutter siden):

Det er ikke i trygdedes interesse at flest mulig går på trygd. Når det strammes inn slik at kun dem som trenger det får motta ytelser fra det offentlige og flere kommer ut i arbeid blir det mer skatteinntekter og lavere utgifter for staten, og dermed en tryggere fremtid for dem selv. Høyre gjør jo også bare det de rødgrønne gjorde da de regjerte, nemlig å kutte et sted, og øke trygdene et annet slik at de trygdede ikke får noen kutt, samtidig som man forsøker å gjøre arbeid mer lønnsomt.

Sosialistenes politikk er jo heller ikke i de trygdedes interesse hvor man vil ha flere flyktninger med lav sysselsettingsgrad, flere offentlig ansatte og flere trygdede samtidig som næringslivets vilkår skal svekkes gjennom skatteøkninger og vår viktigste industri oljen skal legges ned. Det går ikke opp og vil gå hardest ut over dem med minst. Det ser mange trygdede selv også.

Endret av Imariuz
  • Liker 20

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...