AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #1 Skrevet 22. juli 2021 Ikke ris og saus, det har jeg stort sett. Ønsker noe annet nå, kanskje med pasta? Hva pleier dere å lage med laks? Har ikke grill. Anonymkode: e3d64...ba6
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #2 Skrevet 22. juli 2021 Wok-grønnsaker med laksebiter er kjempegodt. Enklere blir det ikke. Kjøp et godt fiskekrydder. Anonymkode: ad641...e5d
Gjest Saph Skrevet 22. juli 2021 #3 Skrevet 22. juli 2021 I Pitabrød eller hamburgerbrød med salat og tsatziki
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #4 Skrevet 22. juli 2021 Noen ganger steiker jeg laks, har på krydder som Sitronpepper. Koker pasta. Serverer sammen. Veldig enkelt. Men kan og finne på noe hakket litt vanskeligere (ikke vanskelig, men litt flere ingredienser). Denne oppskriften her: https://godfisk.no/oppskrifter/laks/pasta-med-laks/ Uten erter (den har pleid å være uten erter), og med pesto som tipset foreslår. Veldig enkelt og greit 😄 En annen enkel Lakseoppskrift er å steke laks med litt salt og kajenne pepper på. Lage kål-tzaziki - gresk youghurt, hvitløk, kajennepepper, kål, alt til smak. Ha de to tingene i en lefse med noe mais 😄 Anonymkode: 3f53f...437
keops Skrevet 22. juli 2021 #5 Skrevet 22. juli 2021 Poteter og rotgrønnsaker dampes noen minutter. Lag en lys saus med fiskebuljong, spe med melk til ønsket mengde. Legg potet/grønnsaker i en form, laks oppå dette, hell sausen over. Bak i ovn på 180 grader ca. 30 min. Veldig godt. Eller bare wok laksebitene med det tilbehøret du ønsker. Må ha god saus til det også da-sweet chili eller noe.
Meadow Skrevet 22. juli 2021 #6 Skrevet 22. juli 2021 Vi har to lakseretter som vi spiser ofte. 1) Stekt laks med smørdampede poteter, agurksalat og rømme. Tradisjonelt og godt, skal ikke undervurderes. 2) Pasta med laks og asparges. Først steker jeg asparges i panna, deler de i mindre biter. Tar de ut. Så steker jeg et par sjarlottløk, en chilli og et par små fedd hvitløk (alt finhakket), krydrer med litt salt og pepper. Slår litt fløte i panna og saften av en halv sitron. Raskt oppkok, før jeg tilsetter laksen i små biter og den stekte aspargesen. Lar det stå i noen minutter før jeg blander oppi kokt pasta. 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #7 Skrevet 22. juli 2021 Du sa enkel, gjorde du ikke? Anonymkode: fb3d7...be2 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #8 Skrevet 22. juli 2021 Lun salat av linser og tomat, omtrent som denne https://www.deliciousmagazine.co.uk/recipes/puy-lentil-salad-with-feta-mint-and-tomatoes/, men uten feta, og med litt dijonsennep i vinaigretten. Ovnsbakt laks til, sitronbåter, og litt lettrømme. Ellers liker jeg også ovnsbakt salma med rå kjerne, ponzusaus, og båter av dampet sommerkål og neper, pluss litt ekstra limebåter og koriander. Anonymkode: 49de5...e37 3
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #9 Skrevet 22. juli 2021 Søtpotetmos og grønnkål(har grønnkålen ti min i ovnen sammen med laksen, da blir den sprø og god! Anonymkode: 4b105...800
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #10 Skrevet 22. juli 2021 Laksesalat med mango og chili er godt og enkelt 😋 Anonymkode: e725d...903
Milky Skrevet 22. juli 2021 #11 Skrevet 22. juli 2021 Lager ofte pasta med laks. Kok opp pasta, lag en saus av rømme/fløte/ost, litt rødløk og paprika og laksebiter
Brunhilde Skrevet 22. juli 2021 #12 Skrevet 22. juli 2021 *Fiskesuppe med laks i biter. *Sashimi med grønn salat, gjerne med grønt eple, og ponzusaus. *Laksetaco *Tikka masala med laks i stedet for kylling, naanbrød ved siden av *Stek laks i panna med godt med fiskekrydder, kok ut panna med creme fraiche, potet og grønnsaker ved siden av
Fufu Skrevet 22. juli 2021 #13 Skrevet 22. juli 2021 Meadow skrev (1 time siden): 1) Stekt laks med smørdampede poteter, agurksalat og rømme. Tradisjonelt og godt, skal ikke undervurderes Det er så godt! Når jeg skal være fancy lager jeg laks etter denne oppskriften:
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #14 Skrevet 22. juli 2021 - én laksebit per, med løk, paprika, smør, salt og pepper i aluminiumsfolie. I stekeovn. - har også nå begynt å ta løk, paprika, brokkoli og smør ca 10 min i airfryer først, og legger laksebitene oppå med salt, pepper og smør og kjører 20-25 min på 170g. Blir veldig godt. Tilbehør kokt potet og rømme. Anonymkode: 25c4f...d59
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #15 Skrevet 22. juli 2021 Mine absolutt enkleste lakserett er ovnsbakt laks, enten fileter eller Salma med hjemmelaget potetmos og dampet brokkoli (og kanskje en sitronskive og litt rømme, men potetmosen fungerer som saus). Jeg legger laks i ildfast form, krydrer med salt og pepper og legger tynne sitronskiver over, eventuelt drypper sitronsaft over og litt revet sitronskall. Jeg bruker ikke sitronpepper. Det er like lett som å steke en ferdigpizza omtrent. Potetmos går raskt når man har kuttet potetene i små biter, og brokkoli trenger bare et par minutter. Enkleste hverdagsretter nummer to er pannestekt laks - stek i smør, krydre med salt og pepper, den trenger ikke bli helt gjennomstekt. Server med babyleafsalat fra pose tilsatt cherrytomater delt i to (gjerne jordbær også på denne tiden) og ferdigkjøpte krutonger, drypp over olivenolje og balsamicosirup. Server med en liten sitronbåt og kanskje litt gresk yoghurt eller rømme. Dette er nydelig middag på få minutter. Pannestekt laks med mangosalsa. Mangosalsa er nydelig til den litt fete fisken. Pannestek laksen og lag salsa av mango, chili, hvitløk, rødløk, eventuelt avokado, olivenolje og presset lime (du kan google mangosalsa eller mangosalat). Til dette kan du ha litt ris eller potetbåter, men det er ikke nødvendig. Ellers er jo retter som ceviche, poke bowl og sashimi ekstremt enkelt og veldig godt. Anonymkode: f03c1...d5a 2
Arkana Skrevet 22. juli 2021 #16 Skrevet 22. juli 2021 Noen favoritter: - laks stekes i ovnen og flakes opp, serveres i wraps med rømme, guacamole, salat og de grønnsakene du ønsker - stekt laksefilet serveres med ovnsbakte småpoteter, saus av rømme med masse hakket gressløk, presset sitron, salt og pepper og en salat av stekte squashskiver, asparges og ruccola - hakk laksefilet i småbiter og bland med salt, pepper og ønsket smakstilsetning (f.eks. chili og vårløk eller sitron og gressløk). Form til burgere som stekes i panne og serveres i hamburgerbrød med salat, rødløk, avocado og aïoli 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #17 Skrevet 22. juli 2021 Meierismør, løk, squash, ingefær, litt av den frosne blandingen av gulrot, brokkoli, blomkål, salt, pepper, oregano, basilikum, persille, karri, litt matfløte og parmesan. Skinn og benfri laks deles i biter. Matfløte og parmesan tilsettes til slutt og får putre noen minutter. Om jeg orker koker jeg bittesmå terninger av potet og søtpotet og lager litt mos. Anonymkode: b0bf6...f91 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå