Gå til innhold

Kan man sett sparepenger inn på BSU?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er sikkert et teit spørsmål, men jeg er ganske grønn på økonomi 😳

Hvis jeg oppretter BSU konto i DnB, kan jeg sette in gamle sparepenger i måneden sammen med mine inntekter? 

Anonymkode: 536a8...ca4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

image.png.108781c972b135600a325b6b7e4f2e26.png

Jeg skjønner ikke helt spørsmålet ditt. Det er det samme om det er sparepenger eller bruspenger som settes inn på BSU-kontoen.

Anonymkode: 2c576...64e

• Liker 5
Skrevet

Penger er penger uansett hvilken konto de kommer fra, men du kan bare sette over 27500 kr i året. Om du setter over alt i en gang eller fordeler det pr mnd er jo opp til deg

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ok, takk! Jeg leste litt rundt om kring (litt for fort sikkert) og et sted fikk jeg inntrykk om at det måtte være fra inntekt. Da er det oppklart 😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Ok, takk! Jeg leste litt rundt om kring (litt for fort sikkert) og et sted fikk jeg inntrykk om at det måtte være fra inntekt. Da er det oppklart 😊

Er bare å kontakte banken om du er i tvil.  De er de beste til å gi deg riktig informasjon 🙂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det kan du. Jeg sparer opp i løpet av året, og 1. januar setter jeg over full BSU-pott fra sparekonto. Det er lurt å gjøre det så tidlig på året som mulig, da får du renter på beløpet gjennom hele kalenderåret :)

Anonymkode: de95b...9fb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja, det kan du. Jeg sparer opp i løpet av året, og 1. januar setter jeg over full BSU-pott fra sparekonto. Det er lurt å gjøre det så tidlig på året som mulig, da får du renter på beløpet gjennom hele kalenderåret :)

Anonymkode: de95b...9fb

Takk for tips! 👍

Skrevet

Ja. Men det er en fordel om du har inntekt og betaler skatt, da får du skattefradrag. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
PetterKanin skrev (3 timer siden):

Ja. Men det er en fordel om du har inntekt og betaler skatt, da får du skattefradrag. 

Det var det det var, ja! Gir mer mening nå, takk

AnonymBruker
Skrevet

BSU-kontoen kommer sannsynligvis til å legges ned uansett ved ny regjeringsskifte. Alle partiene på venstresiden har dette i sitt partiprogram!

Anonymkode: dfb39...013

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

BSU-kontoen kommer sannsynligvis til å legges ned uansett ved ny regjeringsskifte. Alle partiene på venstresiden har dette i sitt partiprogram!

Vet du hvorfor?

Anonymkode: cd3e9...da9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vet du hvorfor?

Anonymkode: cd3e9...da9

Det er fordi det er kun de ressurssterke ungdommene som har råd til å spare i BSU og de trenger ikke som regel hjelp til boligmarkedet. I tillegg er det få som bruker BSU til å spare i bolig, og derfor vil de heller bruke disse pengene til hjelpe vanskeligstilte unge.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...