AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #1 Skrevet 22. juli 2021 Hei Jeg er en 24 år gammel mann som har truffet en fantastisk dame. vi ble betatt av hverandre,og har hatt det veldig bra når vi er sammen. Problemet mitt,og der hvor det skurrer litt er når det kommer til ting å ta opp. Det virker som om hun ikke klarer å unnskylde seg, og legger veldig mye over på meg konstant. Jeg prøver virkelig alt jeg kan å prate om ting på en ordentlig måte,men hun blir så sint og går rett til motangrep. Hun klager veldig mye om at jobben har slitt henne ut den siste tiden, og jeg har prøvd å være flink til å gi både massasje og tenne lys og i det hele tatt gjøre det behagelig å komme hjem. Vi har bra sex og hun sier ofte hun er glad i meg, og er flink på å vise det. Jeg har bare aldri følt meg så «dum» før, og jeg merker jeg blir usikker og om det er meg alle feilene står på. Føler liksom jeg blir en hoggestabbe uansett, og jeg vil liksom ikke fyre opp til bråk når vi har ferie sammen,men kjenner jeg må si ifra at dette ikke er greit. Hun fyrte seg plutselig opp på en ellers hyggelig telefonsamtale fordi jeg var utydelig men noe betydningsløst. hun mener også at hun ikke har vært helt seg selv, og at jeg kan være en trigger for ting. Selv føler jeg at jeg har gjort alt i min makt for å være god og snill,og tok hun med på weekend på spahotell for noen uker siden. vi har avstandsforhold, men besøker hverandre ofte og har 3 uker sammen nå. Jeg vil virkelig dette,men får litt kalde føtter for om jeg kan ha med en som bevist bryter meg ned å gjøre. hun er supersnill og grei,og alle rundt meg liker henne. Hun er full av følelser,men det er bare jeg som får «hele» pakka. Vi har det veldig bra ellers,men hvordan går jeg fram for å si ifra på en ordentlig måte? Anonymkode: ed880...585
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #2 Skrevet 22. juli 2021 Hun her høres ut som om hun enten ikke har lært seg følelsesregulering, noe som må på plass før man klarer å være en god partner synes jeg, eller at hun ikke er så forelsket. Da kan man ofte begynne å irritere seg over småting. Anonymkode: d5c9c...c36 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #3 Skrevet 22. juli 2021 Hvilke ting er det hun klager på da? Anonymkode: 7aeb1...0c2
Trolltunge Skrevet 22. juli 2021 #4 Skrevet 22. juli 2021 Dessverre er det veldig mange som ikke har filter angående å oppføre seg ok mot sin partner, men har en slags tro på at "Elsker du meg tåler du meg på mitt verste. Jeg burde ikke trenge å oppføre meg ok mot akkurat deg." Det er korrekt at en kjæreste/samboer/kone/ektemann kan og bør tåle også dårlige dager, men det blir veldig feil at partner skal tåle drittoppførsel man klarer å la være ovenfor andre veldig ofte, eller mer eller mindre konstant. Det blir bare nedbrytende og ødeleggende for følelser og forhold. Personlig tror jeg at flere forhold ryker på at folk ikke oppfører seg ok mot partner, tror det er unødvendig, enn forhold ryker på utroskap og dype reelle konflikter. Jeg har skrevet en del om hverdagshyggelighet i forhold tidligere, viktigheten av det, for det er egentlig ganske forferdelig at mange oppfører seg veldig lite greit mot egen partner, og tror at det er greit. Bør tåles. Ikke engang sterkeste kjærlighet går på drivstoffet dritt. Veldig synd at så mange ikke forstår det, og ødelegger partner de egentlig elsker, og forhold de egentlig ønsker å være i og ønsker skal være godt, ved å være uhøflig, ufin, lite omtenksom og styggere mot den man liksom skal elske enn noen andre. Du bør prøve å snakke skikkelig med henne om dette, men dessverre virker det som mange rett og slett ikke forstår at man bør være ok mot den man elsker. Ikke tro at kjærlighet skal tåle alt. Ingen kjærlighet og ingen mennesker tåler slikt over tid. Det dreper alt godt mellom to. 3
Gjest Skogsalv Skrevet 22. juli 2021 #5 Skrevet 22. juli 2021 Det er veldig mye klokt og sant i det Trolltunge sier over her ,TS 🙂 Jenta di vet å oppføre seg ellers. Så totalt unødvendig at du skal gå på eggeskall og veie orda dine støtt. Virker som hun trenger en leksjon i respekt og folkeskikk. Fortsetter det slik, så tåler kjærligheten nemlig ikke alt.
Antiviruset Skrevet 22. juli 2021 #6 Skrevet 22. juli 2021 Skogsalv skrev (3 timer siden): Det er veldig mye klokt og sant i det Trolltunge sier over her ,TS 🙂 Jenta di vet å oppføre seg ellers. Så totalt unødvendig at du skal gå på eggeskall og veie orda dine støtt. Virker som hun trenger en leksjon i respekt og folkeskikk. Fortsetter det slik, så tåler kjærligheten nemlig ikke alt. De fleste slike mennesker er hyggelige mot andre som arbeidskollegaer, venner og øvrig familie. Så tar de dritten ut på partner. Merker jeg at min kjæreste tar sine frustrasjoner ut på meg sier jeg klart i fra. Jeg kan støtte og trøste, men dritten tar jeg aldri mer i mot. Da trekker jeg meg tilbake og fortsetter det er forholdet slutt. Ta det opp med slike mennesker virker stort sett ikke heller, det er noe i personligheten som er ekstremt vanskelig å endre på. Er det en person som man skal vise godhet, snillhet og toleranse for er det sin partner, ellers vil forholdet aldri vare. 1
Gangerolv Skrevet 23. juli 2021 #7 Skrevet 23. juli 2021 Trolltunge skrev (12 timer siden): Dessverre er det veldig mange som ikke har filter angående å oppføre seg ok mot sin partner, men har en slags tro på at "Elsker du meg tåler du meg på mitt verste. Jeg burde ikke trenge å oppføre meg ok mot akkurat deg." Det er korrekt at en kjæreste/samboer/kone/ektemann kan og bør tåle også dårlige dager, men det blir veldig feil at partner skal tåle drittoppførsel man klarer å la være ovenfor andre veldig ofte, eller mer eller mindre konstant. Det blir bare nedbrytende og ødeleggende for følelser og forhold. Personlig tror jeg at flere forhold ryker på at folk ikke oppfører seg ok mot partner, tror det er unødvendig, enn forhold ryker på utroskap og dype reelle konflikter. Jeg har skrevet en del om hverdagshyggelighet i forhold tidligere, viktigheten av det, for det er egentlig ganske forferdelig at mange oppfører seg veldig lite greit mot egen partner, og tror at det er greit. Bør tåles. Ikke engang sterkeste kjærlighet går på drivstoffet dritt. Veldig synd at så mange ikke forstår det, og ødelegger partner de egentlig elsker, og forhold de egentlig ønsker å være i og ønsker skal være godt, ved å være uhøflig, ufin, lite omtenksom og styggere mot den man liksom skal elske enn noen andre. Du bør prøve å snakke skikkelig med henne om dette, men dessverre virker det som mange rett og slett ikke forstår at man bør være ok mot den man elsker. Ikke tro at kjærlighet skal tåle alt. Ingen kjærlighet og ingen mennesker tåler slikt over tid. Det dreper alt godt mellom to. Så veldig bra skrevet 👍 Du virker som drømmedame på alle måter Trolltunge. hilsen en litt forelsket 😍
Gjest Skogsalv Skrevet 23. juli 2021 #8 Skrevet 23. juli 2021 Antiviruset skrev (8 timer siden): De fleste slike mennesker er hyggelige mot andre som arbeidskollegaer, venner og øvrig familie. Så tar de dritten ut på partner. Merker jeg at min kjæreste tar sine frustrasjoner ut på meg sier jeg klart i fra. Jeg kan støtte og trøste, men dritten tar jeg aldri mer i mot. Da trekker jeg meg tilbake og fortsetter det er forholdet slutt. Ta det opp med slike mennesker virker stort sett ikke heller, det er noe i personligheten som er ekstremt vanskelig å endre på. Er det en person som man skal vise godhet, snillhet og toleranse for er det sin partner, ellers vil forholdet aldri vare. Ja,og det viktigste er å ikke bli FOR LENGE værende i slike forhold, om ting ikke endrer seg raskt og permanent , etter man har sagt ifra.
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #9 Skrevet 23. juli 2021 Kanskje hun liker at du blir forsiktig, ydmyk og gir ekstra av deg selv. Hva med å slutte med det? Du vet jo egentlig at du ikke har gjort noe galt Anonymkode: f41e9...b96
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå