Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Førstegangsgravid her. 

Jeg er 6 uker på vei og engster meg sånn over å miste dette barnet. Jeg er så redd for det og er helt besatt av å telle ned antall dager til uke 12. Jeg vet at man ikke kan unngå at dette kan skje, men jeg klarer ikke å nyte graviditeten fordi jeg tenker alltid "hva om". 

Er jeg alene om dette? Er det så vanlig å gå rundt å tro at man kan sannsynligvis miste barnet sitt?

Anonymkode: 4bab9...cb4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er vanlig. Og ja, det er forferdelig slitsomt å gå med den bekymringen. Jeg følte jeg gikk og holdt pusten til uke 12. Det hjalp bittelitt å se på sånn sannsynlighetstabell over prosent sjanse for at det går bra. Håper de neste ukene går fort og at du klarer å roe ned❤

Anonymkode: c3bde...563

Gjest 123 eller noe
Skrevet

Du er ikke alene om det! Har holdt pusten i 8 uker omtrent, og sjekket dopapiret for blod etter hvert dobesøk, angstet etter blødning (var bare mørkt blod etter sex, vær obs på at dette er normalt og ikke noe å bekymre seg for 🙂) bekymret meg for Downs, og skalv og spydde nesten da jeg skulle til UL i dag uke 12. Alt sto heldigvis bra til så jeg skulle ønske jeg hadde slappet mer av i disse 2 mnd!  Krysser fingrene for at alt går bra med deg også, det gjør som oftest det ❤️

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er like langt på vei som deg og har det akkurat på samme måte! Jeg klarer virkelig ikke å tro på at dette skal gå bra, og det er veldig slitsomt. Skal på TUL om en uke til og gruer meg veldig. 

Om det ikke ender med SA/MA/BO/XU etc., kommer jeg til å bekymre meg for at den lille har ulike alvorlige sykdommer/syndromer, at det ender med dødfødsel osv.

Dette blir noen laaange måneder🥵

Anonymkode: c1935...30e

AnonymBruker
Skrevet

Det er normalt å være redd. Fra positiv test lever man med hjertet sitt på utsiden. Før uke 12 er det SA/MA som er muligheten. Mye som kan gå galt med organer/hjerne etter uke 12. Og når barnet blir født er man redd det skal bli sykt eller dø i ulykke.

Anonymkode: 56e02...ef8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er normalt å være redd. Fra positiv test lever man med hjertet sitt på utsiden. Før uke 12 er det SA/MA som er muligheten. Mye som kan gå galt med organer/hjerne etter uke 12. Og når barnet blir født er man redd det skal bli sykt eller dø i ulykke.

Anonymkode: 56e02...ef8

😅ja...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er like langt på vei som deg og har det akkurat på samme måte! Jeg klarer virkelig ikke å tro på at dette skal gå bra, og det er veldig slitsomt. Skal på TUL om en uke til og gruer meg veldig. 

Om det ikke ender med SA/MA/BO/XU etc., kommer jeg til å bekymre meg for at den lille har ulike alvorlige sykdommer/syndromer, at det ender med dødfødsel osv.

Dette blir noen laaange måneder🥵

Anonymkode: c1935...30e

Akkurat det jeg tenkte...😏

Jeg har tenkt å bestille UL om to uker, så når jeg er 8 uker på vei, gruer meg også 🤐

AnonymBruker
Skrevet

Ja veldig vanlig. Første graviditet var det ikke i mine tanker at noe kunne skje. Alt gikk bra. Så mistet jeg i SA, tok så 3 år å bli gravid igjen. Var så redd for å miste igjen. Følte jeg ble spist opp. Men jeg mistet igjen i MA. Er gravid igjen nå, og det har vært tøft. Følte litt lettelse etter uke 12, men det ble kortvarig. Fått ene risikoen etter den andre, og har følt at det kom til å bli umulig å komme i mål. Er i uke 35 nå, og angsten for at noe skal gå galt er der fortsatt. Blir nøye fulgt opp, men det er tøft.

Anonymkode: a6e53...158

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Ja veldig vanlig. Første graviditet var det ikke i mine tanker at noe kunne skje. Alt gikk bra. Så mistet jeg i SA, tok så 3 år å bli gravid igjen. Var så redd for å miste igjen. Følte jeg ble spist opp. Men jeg mistet igjen i MA. Er gravid igjen nå, og det har vært tøft. Følte litt lettelse etter uke 12, men det ble kortvarig. Fått ene risikoen etter den andre, og har følt at det kom til å bli umulig å komme i mål. Er i uke 35 nå, og angsten for at noe skal gå galt er der fortsatt. Blir nøye fulgt opp, men det er tøft.

Anonymkode: a6e53...158

Har du noen sykdommer som gjør at du er i risikosonen for en SA/MA? Du er jo så langt på vei nå, dette må bare gå bra 🤞🏻💕

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...