fortvilet mamma Skrevet 22. juli 2021 #1 Skrevet 22. juli 2021 Her om dagen ble jeg kjent med en ny fyr som sa til meg at han er sikker på at jeg har ADHD. Jeg ble kjempelei meg i etterkant, sannsynligvis fordi det traff meg veldig. Etter å ha lest en del på internett, ser jeg at mange av tingene som damer sliter med når de har ADHD har jeg også slitt eller sliter med. Jeg har mye indre uro/tanker, har slitt med angst/depresjon og kjenner meg godt igjen i at jeg er veldig pratsom, avbryter og er rastløs og impulsiv. Jeg er mye sliten mentalt, og lurer på om en diagnose og evt. behandling kan hjelpe å roe meg ned mentalt. Noen her som er diagnostisert i voksen alder og har erfaringer å dele? Jeg sitter nå og lurer på om medisiner kunne gitt meg et bedre liv.
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #2 Skrevet 25. juli 2021 Ta kontakt med fastlegen og ta det derifra. Legen skriver ev en henvisning til DPS for en utredning. Du får ev ikke medisiner ellers. Medisinene er nødvendigvis ikke en vidunder kur, men kan hjelpe på noe, f.eks uro og litt på konsentrasjonen, men samtidig kan du også få uønsket effekt, bivirkninger. Men det er flere typer som kan prøves ut for å se hva som ev passer deg best. Anonymkode: 75cd3...ff3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå