AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #1 Skrevet 22. juli 2021 Jeg tror jeg trenger å høre andres historier. Jeg har en søster og jeg er svært nær henne. Det er bare oss på en måte, for alle andre er døde eller for fjerne til å kjenne vår historie. Vi vokste opp i et hjem med mye vold og misbruk og vi har utviklet oss i hver vår retning. Jeg er den nervøse som lever med angst og hun er hard og iskald. Hun kan være veldig omsorgsfull og jeg vet hun har alt for høye tanker om meg. Men hun kan være uendelig stygg med meg også. Hun kan straffe meg lenge for ting jeg ikke klarer å forutse. Jeg spør ikke de spørsmål hun ønsker, eller lever mitt liv på en måte hun ikke liker. Et eksempel: jeg var alvorlig syk og innlagt på sykehuset over en lengre periode. Jeg ser hun legger ut på fb at hun er bekymret. Jeg ringer henne, som naturlig er, jeg trodde det var noe alvorlig. Men hun var bekymret for at en av hennes mange kjærester hadde glemt matpakken sin før han dro på jobb. Bare tull, synes jeg. Så jeg sa jo det. - Dette har ikke jeg kapasitet til å bry meg om. Hun straffet meg i to år. Hun nektet å se meg i øynene og prate med meg. Hun sendte meg stygge e-post og sms og skrev sånne ting som at hun ønsket meg smerte. Hun har i voksen alder også gitt meg juling. Hun slo meg i bakken, satte seg på meg og tok kvelertak på meg. For en filleting. Jeg holder henne litt unna meg og er alltid enig. Men nå vet jeg det smeller igjen. Og jeg tror det er fordi jeg er på et godt sted i livet, mens hun har noen utfordringer med helse, jobb og barna. Så nå går jeg bare rundt å gruer meg. For noe kommer. Jeg synes uendelig synd i henne, for jeg var jo der i oppveksten hennes. Men jeg er også redd henne. Er det noen som kjenner seg igjen? Hva gjør dere med narsissister i familien? Anonymkode: 812ab...370 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #2 Skrevet 22. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg tror jeg trenger å høre andres historier. Jeg har en søster og jeg er svært nær henne. Det er bare oss på en måte, for alle andre er døde eller for fjerne til å kjenne vår historie. Vi vokste opp i et hjem med mye vold og misbruk og vi har utviklet oss i hver vår retning. Jeg er den nervøse som lever med angst og hun er hard og iskald. Hun kan være veldig omsorgsfull og jeg vet hun har alt for høye tanker om meg. Men hun kan være uendelig stygg med meg også. Hun kan straffe meg lenge for ting jeg ikke klarer å forutse. Jeg spør ikke de spørsmål hun ønsker, eller lever mitt liv på en måte hun ikke liker. Et eksempel: jeg var alvorlig syk og innlagt på sykehuset over en lengre periode. Jeg ser hun legger ut på fb at hun er bekymret. Jeg ringer henne, som naturlig er, jeg trodde det var noe alvorlig. Men hun var bekymret for at en av hennes mange kjærester hadde glemt matpakken sin før han dro på jobb. Bare tull, synes jeg. Så jeg sa jo det. - Dette har ikke jeg kapasitet til å bry meg om. Hun straffet meg i to år. Hun nektet å se meg i øynene og prate med meg. Hun sendte meg stygge e-post og sms og skrev sånne ting som at hun ønsket meg smerte. Hun har i voksen alder også gitt meg juling. Hun slo meg i bakken, satte seg på meg og tok kvelertak på meg. For en filleting. Jeg holder henne litt unna meg og er alltid enig. Men nå vet jeg det smeller igjen. Og jeg tror det er fordi jeg er på et godt sted i livet, mens hun har noen utfordringer med helse, jobb og barna. Så nå går jeg bare rundt å gruer meg. For noe kommer. Jeg synes uendelig synd i henne, for jeg var jo der i oppveksten hennes. Men jeg er også redd henne. Er det noen som kjenner seg igjen? Hva gjør dere med narsissister i familien? Anonymkode: 812ab...370 Jepp. Har en tante som jeg tror må være det. Hun liker alle andre i familien, bortsett fra meg - fordi jeg ikke tok utdannelse og skaffet meg en fin jobb overser hun meg og svare ikke når jeg prøver å snakke med henne i familieselskap .jeg gar sa en psykisk lidelse som har gjort meg ufør men det bryr hun seg ikke om tror je.g. Hun har hatt mange forhold til menn. Men de varer ikke lenge.. jeg har sett mye av henne når jeg var mindre siden jeg brukte å sitte mye barnevakt for barnet hennes. Hun var psykisk voldelig mot alle menn. Og alt var alltid dens feil. Husker en sommer jeg var der og hun var syk- da passet jeg datteren og vi hadde ikke råd til mat men siden jeg hadde penger så kunne vi liksågodt bruke de pengene til å ganske mat til alle- jeg var da 17 år og fadde ikke stort med penger og måtte bruke sparepengene mine på mat. Hadde da ikke penger til turen tilbake så mamma måtte kjøre i 4 timer for å hente meg. ×+ at en av hennes tidligere ekser kom ned litt ekstra mat til oss.. Hun hater moren sin og har forfalt meg at hennes mor brukte å mishandle henne, men at det skulle jeg ikke sivil noen. Her snakke vi altså om min mormor. Jeg spurte mamma om ser men hun sa at stemte ikke... hun har altså en tendens til å lyve så mye. Hun er alltid også festens midtpunkt og snakker bare om seg selv og sitt ene fantastiske barn. I tillegg gar hun mange spesielle evner. Hun kan dra ut vondt energi fra mennesker som er dårlige.. og hun tror på aliens... Anonymkode: 947e8...e54 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #3 Skrevet 22. juli 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg tror jeg trenger å høre andres historier. Jeg har en søster og jeg er svært nær henne. Det er bare oss på en måte, for alle andre er døde eller for fjerne til å kjenne vår historie. Vi vokste opp i et hjem med mye vold og misbruk og vi har utviklet oss i hver vår retning. Jeg er den nervøse som lever med angst og hun er hard og iskald. Hun kan være veldig omsorgsfull og jeg vet hun har alt for høye tanker om meg. Men hun kan være uendelig stygg med meg også. Hun kan straffe meg lenge for ting jeg ikke klarer å forutse. Jeg spør ikke de spørsmål hun ønsker, eller lever mitt liv på en måte hun ikke liker. Et eksempel: jeg var alvorlig syk og innlagt på sykehuset over en lengre periode. Jeg ser hun legger ut på fb at hun er bekymret. Jeg ringer henne, som naturlig er, jeg trodde det var noe alvorlig. Men hun var bekymret for at en av hennes mange kjærester hadde glemt matpakken sin før han dro på jobb. Bare tull, synes jeg. Så jeg sa jo det. - Dette har ikke jeg kapasitet til å bry meg om. Hun straffet meg i to år. Hun nektet å se meg i øynene og prate med meg. Hun sendte meg stygge e-post og sms og skrev sånne ting som at hun ønsket meg smerte. Hun har i voksen alder også gitt meg juling. Hun slo meg i bakken, satte seg på meg og tok kvelertak på meg. For en filleting. Jeg holder henne litt unna meg og er alltid enig. Men nå vet jeg det smeller igjen. Og jeg tror det er fordi jeg er på et godt sted i livet, mens hun har noen utfordringer med helse, jobb og barna. Så nå går jeg bare rundt å gruer meg. For noe kommer. Jeg synes uendelig synd i henne, for jeg var jo der i oppveksten hennes. Men jeg er også redd henne. Er det noen som kjenner seg igjen? Hva gjør dere med narsissister i familien? Anonymkode: 812ab...370 Hvis du har angst og er mye nervøs. Kan det være sjans for at du opplever andre som mer iskalde enn de kanskje er? Anonymkode: 489b6...65d
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #4 Skrevet 22. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis du har angst og er mye nervøs. Kan det være sjans for at du opplever andre som mer iskalde enn de kanskje er? Anonymkode: 489b6...65d Det kan godt hende. Men min søsters handlinger er ikke til å ta feil av da. Som du ser av HI forsøker hun å ramme meg med både utfrysning, med ord og vold. Det er ingen andre mennesker i mitt liv jeg er nervøse for. Bare henne. TS Anonymkode: 812ab...370 3
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #5 Skrevet 22. juli 2021 Ja, en søster. Hun mener hun er mye bedre enn alle andre i familien.. Hun mener hun har rett på mer, hun skal ha det beste.. Og hun snakker svært stygt om oss andre, vi er søppel for henne, ikke verdt en dritt.. Meg liker hun ikke I det hele tatt og hun har spyttet av sine kompiser i ansiktet fordi han kalte meg pen engang.. Hun er fryktelig sjalu. Anonymkode: 1e839...47c 1
Lorieen Skrevet 22. juli 2021 #6 Skrevet 22. juli 2021 En mor og en søster. Ikke hatt kontakt med noen av dem på mange år. Good riddance! 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #7 Skrevet 22. juli 2021 Ja, jeg har en søster med den diagnosen. Men ingen kan merke det. Anonymkode: 5d64c...901 1
Silva Pluvialis Skrevet 22. juli 2021 #8 Skrevet 22. juli 2021 (endret) . Endret 6. oktober 2022 av Tvillingsjel
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #9 Skrevet 22. juli 2021 Min far er narsissist og alt han gjør, er med hensikt å ødelegge for andre. Han kan drive min mor til sykehusinnleggelse fordi hun blir så fysisk syk av hvordan han behandler henne, mens ovenfor helsepersonell er han en engel. Spiller uskyldig, spiller omsorgsfull, spiller snill… Han er svært opptatt av å finne grunner til å anmelde andre, om det seg være til politi eller barnevern. F eks hunder som løper ut i gaten, kan han vri om til «forsøkte å bite meg» og da vet man hva følgene av det blir. Dette er ren ondskap. Vokste opp med ekstremt grov vold fra jeg var lita, har indre fysiske skader som aldri vil repareres. Han ødela meg fysisk og psykisk på så mange vis at jeg er ufør pga det. Drapstrusler fra han og for mye vold da jeg var seksten år, fikk meg til å flytte ut for å klare å fullføre skolen. Alt i livet mitt har dreid seg om å være uavhengig av han, men han har hatt sine metoder… Han har krevd betaling for fra jeg var tolv år, altså har jeg evig vært skyldig han penger for at han liksom «forsørget» meg som barn, og jeg har måtte betale ned. Alt har dreid seg om penger for han. Aksjer har gjort han rik, jeg er lutfattig. Alt har gått til han, uten å gå for mye inn på hvorfor. Jeg betaler ham f eks 6000kr, så reiser han til Spania og kjøper seg horer på bordeller mens min mor er uvitende alene hjemme. Går omkring til familien sin og skryter av de spaniaturene sine mens jeg vet hva han har drevet på med… (har sett nettlogg, kvitteringer, telefonnumre, adresser etc da jeg lette etter tingene han har stjele fra meg. Han har tatt våre pass, min pc, iPad, bilnøkkel, fotoalbum, ødelagt alle maleriene jeg lagde og kasta alt kunstutstyret mitt, alt som kan få meg opp og frem, kaster eller stjeler han. (Nei, bor ikke sammen men han har hatt tilgang på leiligheten vår uten å gå inn på detaljer hvorfor) Har en bror med samme holdning til penger. Ordner seg sugardaddys som er gamle og dør, og dater ny før liket er kaldt. Lever gratis på de, og er ekstremt opptatt av luksus. Alt dreier seg om penger, men gode og ekte mellommenneskelige forhold eksisterer ikke, heller ikke følelser. Jeg hadde seks katter (ikke samtidig) som barn som en felles barndomsvenn i voksen alder kom og fortalte meg at broren min hadde tatt livet av de… Voldelig mot meg likeså. Det merkelige, er at han tilogmed er venner på Facebook med to av mine ekser, de klarer å sjarmere ALLE… Poenget med slike, er å holde seg unna de så mye som mulig. Helst ikke gi narsissisten plass i livet ditt, da de bare vil ødelegge, for deg og dine og det du har i livet ditt. Vern om deg selv. Blod er ikke tykkere enn vann… Anonymkode: d0925...9f9 2
SoWhat? Skrevet 23. juli 2021 #10 Skrevet 23. juli 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det kan godt hende. Men min søsters handlinger er ikke til å ta feil av da. Som du ser av HI forsøker hun å ramme meg med både utfrysning, med ord og vold. Det er ingen andre mennesker i mitt liv jeg er nervøse for. Bare henne. TS Anonymkode: 812ab...370 Jeg vet ikke om hun er narssisistisk, men dere har blitt skadet på hver deres måte av oppveksten. Når hun reagerer som hun gjør, så er det nok fordi hun blir krenket eller såret. Adferden hennes er jo langt forbi normalt ang reaksjoner. Har dere prøvd å gå i terapi sammen? Det går fint an selv om dere ikke er et par. Familiemedlemmer kan også gjøre det. Jeg tenker at du ikke vil kutte henne ut fra livet ditt. Så da bør dere få hjelp?
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #11 Skrevet 23. juli 2021 Jeg er ikke psykiater så det har jeg ikke kompetanse til å vurdere. Hva er det med denne kg-trangen til å dytte narsissist-diagnose på alle man ikke liker? Anonymkode: b5b46...cc3
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #12 Skrevet 23. juli 2021 SoWhat? skrev (1 time siden): Jeg vet ikke om hun er narssisistisk, men dere har blitt skadet på hver deres måte av oppveksten. Når hun reagerer som hun gjør, så er det nok fordi hun blir krenket eller såret. Adferden hennes er jo langt forbi normalt ang reaksjoner. Har dere prøvd å gå i terapi sammen? Det går fint an selv om dere ikke er et par. Familiemedlemmer kan også gjøre det. Jeg tenker at du ikke vil kutte henne ut fra livet ditt. Så da bør dere få hjelp? Hun mener hun hadde en god oppvekst. Og hun mener hun ikke har noen problemer, så å få henne med i terapi er usannsynlig. Men det er jo et godt forslag da. For andre. Vi kan ikke prate sammen. Det er så mange tema som er "forbudt". Jeg kan ikke være personlig. Jeg kan kun bekrefte henne og være enig med henne. Ellers blir det bråk. AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er ikke psykiater så det har jeg ikke kompetanse til å vurdere. Hva er det med denne kg-trangen til å dytte narsissist-diagnose på alle man ikke liker? Anonymkode: b5b46...cc3 Jeg liker henne. Utrolig nok. Jeg har bodd i samme hus som henne i 20 år. Hun er det. Ingen tvil. Jeg vil si at hun er til dels psykopat. Jeg bruker disse ordene for å gi dere som leser noe å forholde dere til. Men, hun skremmer og terroriserer alle rundt seg. Ingen i min familie tørr å prate med henne i frykt for konsekvensene. Hun har ingen venner, for hun er slem med alle. Hun mishandler kjærestene sine, fysisk og psykisk. Og hennes barn har store problemer grunnet oppveksten hun har gitt de. Så hva vil du kalle et slikt menneske da? TS Anonymkode: 812ab...370 1
SoWhat? Skrevet 23. juli 2021 #13 Skrevet 23. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hun mener hun hadde en god oppvekst. Og hun mener hun ikke har noen problemer, så å få henne med i terapi er usannsynlig. Men det er jo et godt forslag da. For andre. Vi kan ikke prate sammen. Det er så mange tema som er "forbudt". Jeg kan ikke være personlig. Jeg kan kun bekrefte henne og være enig med henne. Ellers blir det bråk. Jeg liker henne. Utrolig nok. Jeg har bodd i samme hus som henne i 20 år. Hun er det. Ingen tvil. Jeg vil si at hun er til dels psykopat. Jeg bruker disse ordene for å gi dere som leser noe å forholde dere til. Men, hun skremmer og terroriserer alle rundt seg. Ingen i min familie tørr å prate med henne i frykt for konsekvensene. Hun har ingen venner, for hun er slem med alle. Hun mishandler kjærestene sine, fysisk og psykisk. Og hennes barn har store problemer grunnet oppveksten hun har gitt de. Så hva vil du kalle et slikt menneske da? TS Anonymkode: 812ab...370 Hun er vel låst og redd da. Virker det som. Ikke at du skal behøve å forstå henne ihjel...
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #14 Skrevet 24. juli 2021 Hun høres definitivt psyk ut 😳 Anonymkode: cd02f...213
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #15 Skrevet 24. juli 2021 Mannen har en bror som er narsissist. Det har vært så mye greier med den fyren der, han manipulerer og lyver og tåler ikke at folk liker oss, osv osv. Vi har kuttet all kontakt. Anonymkode: d8a2a...801
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #16 Skrevet 24. juli 2021 Min far. Har ingen kontakt med han i dag. Bodde med han til jeg var 15 til jeg til slutt fikk nok og flytta ut i fosterhjem. Det var så mye overdreven kritisering, sinneutbrudd og mobbing fra jeg var liten av, i mens han spiller så omsorgsfull og god når det er andre tilstede. Kunne heller ikke snakke med andre om hvordan han behandla meg privat siden da hadde han bare blitt pissed og straffa meg for det igjen så fort jeg endte opp alene med han og han visste ingen kom til å få det med seg. Disse menneskene er direkte ondskapsfulle og gjør alt de kan for å prøvde å bryte deg ned når du er alene med dem i mens de får andre til å tro at de er så omsorgsfulle og gode og bare vil ditt beste. Ugh. Og de endrer seg heller aldri. Anonymkode: 87448...252
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå