Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva nå? :(

Anonymkode: f7fc4...912

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du vært på ultralyd i uke 22 og fått vite at barnet har økt sannsynlighet for downs?

Anonymkode: a8851...5e1

AnonymBruker
Skrevet

Er du alene? Håper du har en partner, og at dere kan støtte dere på hverandre. 

Har du flere barn, eller er dette første?

Anonymkode: ef049...369

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er dette en seriøs post? I så fall så har jeg et barn med DS, så bare å spørre om du lurer på noe. 

Anonymkode: 68986...70c

• Liker 6
Skrevet

Nei altså, her er det ikke så mye du får gjort?
Om ungen har downs så har den det. Du kan selvfølgelig velge å adoptere bort barnet etter fødsel, men det hadde jeg aldri hatt samvittighet til. Ville evt snakket med noen om dette, om dine tanker og følelser rundt det. Melde deg inn i Norsk Nettverk for Down syndrom på facebook, Link: https://www.facebook.com/groups/186423594724195

Vet det kan være skuffende å få et barn som ikke er "friskt", men da er det viktig med gode støtteapparater rundt seg.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Har de ikke oppdaget det før nå?

Nå må politikere raske på å få på plass nipt test i Norge som ble lovlig, slik at de som ønsker å vite mest mulig om barnet i maget tidlig, kan det. 

Anonymkode: 54e75...fd7

• Liker 29
Skrevet

Jeg fikk først vite det etter barnet mitt ble født , men gå tilbake til start på www.lillelevi.blogg.no :) 

Del 1

Del 2

Del 3

Der kan du lese om Sarah som fikk samme beskjed som deg i svangerskapet, men med en hjertesyk gutt💙 

AnonymBruker
Skrevet

Fikk du ikke vite det før uke 22??? Jeg forstår at dette er en kjempetøff beskjed! Alle snakker om at de med downs bare er søte og tenker på Tangerudbakken. Men det er ofte masse tilleggsproblemer som hjertesykdom, atferdsproblemer, vold osv. Ts har lov å bli kjemperedd. Håper det finnes et støtteapparat som settes i gang når en gravid får en slik beskjed.

Anonymkode: e0180...f9d

• Liker 40
AnonymBruker
Skrevet (endret)

Stor klem til ts. Jeg håper ungen blir mest mulig funksjonsfrisk tross downs, og at du slipper hjertefeil etc i tillegg.

Anonymkode: 705f2...ff9

Endret av Elaine Marley
  • Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Du har teknisk sett enda denne uke , uke 22, på å få innvilget sen abort, om det er det du ønsker.

Jeg personlig ville ikke valgt å få et barn med downs. Jeg har noen i familien som har det, og jeg har sett mer enn de søte ansiktene på tv. De man ser på tv er de som er godt fungerende i samfunnet. Men realiteten er at mange ikke er slik, de har mange andre plager enn en kromosomfeil. De er syke, de trenger hjelp 24/7. de kan aldri bo helt alene, og ta vare på seg selv.

Anonymkode: dfac0...c9f

• Liker 36
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Fikk du ikke vite det før uke 22??? Jeg forstår at dette er en kjempetøff beskjed! Alle snakker om at de med downs bare er søte og tenker på Tangerudbakken. Men det er ofte masse tilleggsproblemer som hjertesykdom, atferdsproblemer, vold osv. Ts har lov å bli kjemperedd. Håper det finnes et støtteapparat som settes i gang når en gravid får en slik beskjed.

Dette er jo bare noen av problemene. Mennesker med downs har en iq mellom 30-70 som i realiteten betyr at de kan ikke følge vanlig skolegang eller får seg en ordentlig jobb.

Anonymkode: 6a3e3...59d

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Er du sikker på at du ikke kan ta abort denne uken? Personlig ville jeg virkelig prøvd det, ring i dag! 

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er du sikker på at du ikke kan ta abort denne uken? Personlig ville jeg virkelig prøvd det, ring i dag! 

Hun vil få tilbud om abort. Men mistenker dette er en trolletråd?

Anonymkode: f3df3...b76

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Du og hele kjernefamilien kommer til å slite dere ut og barnet vil være avhengig av helsevesenet for resten av livet.

Jeg ville deifinitivt tatt abort koste hva det koste vil. I tillegg er det en helt massiv stor kostnad for samfunnet.

Anonymkode: bbeb2...b95

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hun vil få tilbud om abort. Men mistenker dette er en trolletråd?

Skulle ønske det var det. Var på ultralyd tidligere i uken, da tok de fostervannsprøve pga hjertet. Hun mistenkte downs. 
Jeg kan ikke gjøre noe før jeg får et definitivt svar, men det begynner å nærme seg grensen. 

Hvis jeg kan ta abort, så gjør jeg det. Verden er for ond for mennesker med downs. 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Hva nå? :(

Jeg hadde nok sett på mulighetene til å kvitte meg med det

Anonymkode: 55b59...c63

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Enkelte av dere ser tydeligvis ikke på mennesker med downs som mennesker, men som søte rare vesner. Kvalmt.

Anonymkode: 5f3a1...f82

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Skulle ønske det var det. Var på ultralyd tidligere i uken, da tok de fostervannsprøve pga hjertet. Hun mistenkte downs. 
Jeg kan ikke gjøre noe før jeg får et definitivt svar, men det begynner å nærme seg grensen. 

Hvis jeg kan ta abort, så gjør jeg det. Verden er for ond for mennesker med downs. 

Jeg var i samme situasjon for et par år siden. Det gjaldt et annet syndrom og jeg var litt kortere på vei, men jeg valgte abort og ville med 100% sikkerhet valgt det samme i din situasjon. Jeg jobber med mennesker med Downs og andre utviklingshemninger og vet hvor utrolig slitsomme liv de fleste av dem og ikke minst familiene deres har.

Anonymkode: d529f...cd7

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det er leit du må oppleve dette og potensielt gå gjennom en senabort. Vi må få nipt innført så vi damer slipper dette, det er så utrolig unødvendig. Klem

• Liker 11
Skrevet

Kjenner et par som har ei lita jente med downs syndrom, skjønnere unge skal man lete lenge etter💗 Alltid så blid og skal alltid trille vogna og sette på plass vognene som ikke er skikkelig plassert inntil hverandre, de gangene jeg har møtt dem på butikken💗 Men, selvfølgelig, de vil jo med tiden kreve mer enn andre funksjonsfriske barn og da er jo spørsmålet om man vil klare å stå i det og gi det som trengst selv med hjelp.💗 

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...