Gå til innhold

Kan alle få slanke lår/ben?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bmi på ca. 22,5. Så helt greit. Men er relativt kort, 160 cm.

Men føler at uansett hvor mye jeg trener (jogger + litt styrke) så blir lårene aldri slanke.

Vet at tung benbygning bare er tull. For vekta mi er helt ok. Men kan alle få slanke ben, eller har det med kroppssammensetning/gener å gjøre?

Bena har muskler da, men føler meg så lite feminin. Spesielt siden jeg er så lav.

Anonymkode: 92a0d...f31

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er som deg. 160 cm og litt varierende vekt. Men selv om jeg har veid under 50 kg så har jeg tykke lår. Alt annet er magert utenom lårene. Så jeg tror nei alle kan ikke ha/få det. Vanskelig med bukser også. 

Anonymkode: 485d8...3aa

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har bmi på ca. 22,5. Så helt greit. Men er relativt kort, 160 cm.

Men føler at uansett hvor mye jeg trener (jogger + litt styrke) så blir lårene aldri slanke.

Vet at tung benbygning bare er tull. For vekta mi er helt ok. Men kan alle få slanke ben, eller har det med kroppssammensetning/gener å gjøre?

Bena har muskler da, men føler meg så lite feminin. Spesielt siden jeg er så lav.

Anonymkode: 92a0d...f31

Fordi det er så mye mer feminint å være høy? 😅

Jeg bestemte meg tidlig i 20-årene for å endre idealene mine til noe oppnåelig for meg. Så jeg sluttet å fokusere på kjendiser med helt annen kroppsbygning enn meg selv, som gjorde meg deppa og selvkritisk, og begynte å legge merke til alle som liknet meg.

Så bygde jeg meg en virkelighet der mine karakteristika var idealet, og innså at mange menn liker min type kropp også. 

Jeg er 35 nå, og har hatt god selvtillit i nesten 15 år. Jeg holder meg rundt idealvekta mi (for MEG, uavhengig av om kjendiser veier mindre), og gir kroppen skikkelig næring og fysisk aktivitet som gir meg glede.

Heller enn å bruke ungdommen på å hate kroppen min for å ikke være bra nok, så har jeg hatt en flott tilværelse der det har vært klart at selvtillit er mer tiltrekkende på andre enn slankere lår/større pupper/større eller mindre rumpe.

Hvilke kjendiser likner din kropp på? Og kan du begynne å fokusere på skjønnheten hos de og deg selv istedet for å strebe mot noe du ikke vil få uten kirurgi eller spiseforstyrrelser?

Anonymkode: 06ad1...db6

• Liker 1
Skrevet (endret)

Om du har godt trente lår så vil de være større enn mindre trente/utrente lår. For å få veldig slanke lår må du ha lav fettprosent og lite muskelmasse. 

Men er det ikke bedre med trente, litt markerte lår uten cellulitter? Enn slappe lår? Du har sikkert så fin atte. :) 

Beinbygning har noe med hvordan kroppen ser ut med forskjellig mengde muskler/fett. Har man en stor benbygning er det ikke flatterende å svære superslank (veie det samme som en med liten beinbygning - hvor vekten er lav), fordi alt av ben stikker ut og blir så tydelig. Så en med kraftig benbygning kan se slank ut med lik vekt som en med "spinkel" benbygning, som ser "feit" ut.  

Endret av CorvusCorax
  • Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fordi det er så mye mer feminint å være høy? 😅

Hun føler seg lite feminin fordi hun har store lår, ikke fordi hun er lav. Lårene kan oppfattes større fordi hun er lav. 

Alltid noen som skal henge seg opp i høyde. 🤦‍♀️

Jo, man er like feminin som høy! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 1.57, og heller ikke særlig tung, men hos meg har tre barn lagt seg rundt magen😕 For å muntre opp dere som syns bein/lår er for store, så er jeg altså misunnelig. Mye heller det enn stor mage! Jeg har også problemer med å finne bukser, men også kjoler. Før gikk jeg mye i kjole om sommeren, og det er SÅ mye fint i butikkene. Bare å glemme😕 Kjole skjuler også beina på en kledelig måte, men framhever ofte magen.. 

Anonymkode: af6e2...cff

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er 1.57, og heller ikke særlig tung, men hos meg har tre barn lagt seg rundt magen😕 For å muntre opp dere som syns bein/lår er for store, så er jeg altså misunnelig. Mye heller det enn stor mage! Jeg har også problemer med å finne bukser, men også kjoler. Før gikk jeg mye i kjole om sommeren, og det er SÅ mye fint i butikkene. Bare å glemme😕 Kjole skjuler også beina på en kledelig måte, men framhever ofte magen.. 

Har du prøvd å endre kosthold og begynt å trene? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hypopressiv trening:

https://hypopressivtrening.no/

Og de 3 S'ene som setter seg rundt magen:

1. Sukker (raffinerte karbohydrater generelt)

2. Stress (yoga og mindfulness er gull!)

3. Søvn (Minst 7-8 hver natt reduserer midjen!)

Anonymkode: 06ad1...db6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...