Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Reiser på ferie til Oslo med barn i helga (4 og 8 år). Noen som har tips til ting vi bør gjøre og se? 

Hvilke restauranter bør vi besøke og hvilke butikker bør vi få med oss?

Anonymkode: 9c604...943

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Teknisk museum, botanisk hage, Vigelandsparken, Holmenkollen.

Anonymkode: 84b2b...7e8

• Liker 3
Skrevet (endret)

Hadde droppet Holmenkollen, og forsåvidt butikker.

En tur på Outland for å kjøpe Lego eller annet kan jo være gøy for begge de to. Sprell har og litt moro på Grunerløkka - så kan dere ta turen til Sofienbergparken etterpå. 

Reptilparken er gøy, og ikke like slitsomt som Teknisk Museum. 

Endret av Fløff
AnonymBruker
Skrevet

Vi har nettopp kommet hjem fra Oslo med barn på samme alder.  Noen av tingene som slo ann hos oss:

- teknisk museum, vi brukte flere timer i underetasjen

- klatrepark

- bading på operastranden (kom tidlig! Allerede kl 11 var det ganske mye folk der)  Det er toalett der, men  vi fant ingen kiosk i umiddelbar nærhet

- etter bading, gå over broen mot Munch museet. Det er masse spisesteder i området og moro arkitektur. Midt på plassen der var det et stort klatrestativ jeg ikke har sett makan til før og som var populært. Stikk innom dougnut sjappen der også

- bade mer? Gå videre utover på Sørenga for bading og/eller sette seg ned for en matbit el drikke

- på vei tilbake, gå på Operataket og stikk innom det nye biblioteket rett over veien. Registrerer du deg på Deichman kan fu låne bøker der, og levere inn igjen der du bor

- Lunch på Vippa

- stikk oppom slottet

- ta trikk og t-bane

- Vigelandsparken. Fint lekeplass der også  generelt sett er det masse lekeplasser i Oslo

Det var ganske mye folk i byn, og lange køer på en del av spisestedene. Å bestille bord kan være et triks

Anonymkode: 9980d...55c

Skrevet

Du har fått mange gode tips. Jeg vil bare legge til at Teknisk museum kan kombineres med bading, det er en badeplass noen skritt unna. Ta gjerne toget én eller begge veier, det går fort (men ikke så ofte).

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

zoologisk museum med utstoppede dyr fra Norge og hele verden!

Besøk en Yummi Heaven godteributikk. De har i hvertfall en i Arkaden og en ved Gunerius så jeg. Veldig populært hos min 11-åring.

Lekebutikker i sentrum er Sprell ved Rådhuset og Lekia i Oslo City. Men de var utsolgt for Pop Its på Lekia!

Restauranten Pincho Nation slo an hos min 11-åring (etter tips fra noen på KG!). Book bord kl. 16, så er det superrask levering.

Husk nok drikke og is i varmen. Akershus festning er en fredelig oase midt i byen.

Anonymkode: c03c1...90f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...