Gå til innhold

Fikk kjeft fordi min 4 mnd gamle baby har vært på overnatting!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en baby på 4 mnd. I forrige uke overnattet h*n hos faren sin. Vi er ikke sammen, men vi har et fantastisk bra samarbeid. Han er hos oss 3-5 dager i uken og overnatter som oftest minst 1 gang per uke hvor han har baby på natten så jeg får sovet ut. Baby elsker pappaen sin og han har vært der fra dag 1. 
Jeg fikk 2.dose koronavaksine forrige uke og ble skikkelig dårlig med feber, muskelverk og svimmelhet. Barnefar måtte være hjemme hos seg selv av diverse grunner, men ville gjerne hjelpe til, så da foreslo han å ta med baby og ha h*n over natten. Jeg synes det var litt vanskelig, men følte meg helt elendig så tenkte det var det beste for alle parter. Natten gikk strålende med baby og jeg ble frisk. Lille kom da hjem på formiddagen og smilte stort til meg ❤️ Barnefar er en fornuftig mann og krever ikke overnatting hos han ennå, men jeg syntes at det fungerte bra så det er fint å ha muligheten når man f eks er syk

Fortalte min venninne om dette og hun ble helt satt ut og sa at min lille kom til å få tilknytningsvansker og bli traumatisert 😱 Hun sa at babyer for all del ikke skal overnatte hos noen.

Har hun et poeng? Jeg ble veldig lei meg, men tenkte det var det beste for den lille. H*n er masse med faren i det daglige og de har jo sovet sammen mange ganger før, bare at denne en gangen var de hjemme hos han (som forøvrig er 10 min unna der jeg bor).

Hva mener dere?

Anonymkode: 699d1...bad

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke kjeftet på deg, men jeg hadde heller ikke valgt likt som deg - men det kommer mer enn på barnet mitt. Mini her ble fullammet til 6 mnd, tok ikke flaske, brukte lang tid på å spise nok fast føde til at jeg kunne være borte lengre enn en arbeidsdag. I tillegg blir hun medisinert for refluks og hun har hele livet slitt med refluksplager på natt selv med medisinering. Mini sov hos bestemor natt til i går, første gang borte fra mamma og pappa - hun er litt over 2 år. For det var først nå hun var klar.

Men jeg velger å tro at hver mor kjenner sitt barn og dermed legger jeg meg aldri borti hva andre gjør selv om jeg ikke ville valgt likt.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Tenker det er veldig bra at babyen har flere den har knyttet seg til, hvis ikke, hvordan vil det gå hvis det skjer deg noe som gjør at du ikke kan ta deg av den?

Anonymkode: ab8f4...3d9

• Liker 30
AnonymBruker
Skrevet

Herregud, for et opplegg.

Anonymkode: 73047...1ab

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Absolutt ikke noe problem. Alle babyer er ulike. Din tar flaske og kjenner og er trygg på pappaen sin. Kan ikke forstå hvorfor det skulle være et problem at babyen er borte en natt. Babyen hadde det nok bedre med en frisk og opplagt far enn en utmattet mor.

Anonymkode: 36667...f51

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet

Babyen min sov over hos mormor og morfaren sin etter 3-4 mnd, og bestefar og bestemor etter ca 5-6 mnd. Har også sovet hos onkler, tanter og søskenbarn senere. Hun er meget sosialt oppegående og trives med folk. Er nå 3 år. Ikke noe problem ts😀

Anonymkode: d403e...6a7

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg har en baby på 4 mnd. I forrige uke overnattet h*n hos faren sin. Vi er ikke sammen, men vi har et fantastisk bra samarbeid. Han er hos oss 3-5 dager i uken og overnatter som oftest minst 1 gang per uke hvor han har baby på natten så jeg får sovet ut. Baby elsker pappaen sin og han har vært der fra dag 1. 
Jeg fikk 2.dose koronavaksine forrige uke og ble skikkelig dårlig med feber, muskelverk og svimmelhet. Barnefar måtte være hjemme hos seg selv av diverse grunner, men ville gjerne hjelpe til, så da foreslo han å ta med baby og ha h*n over natten. Jeg synes det var litt vanskelig, men følte meg helt elendig så tenkte det var det beste for alle parter. Natten gikk strålende med baby og jeg ble frisk. Lille kom da hjem på formiddagen og smilte stort til meg ❤️ Barnefar er en fornuftig mann og krever ikke overnatting hos han ennå, men jeg syntes at det fungerte bra så det er fint å ha muligheten når man f eks er syk

Fortalte min venninne om dette og hun ble helt satt ut og sa at min lille kom til å få tilknytningsvansker og bli traumatisert 😱 Hun sa at babyer for all del ikke skal overnatte hos noen.

Har hun et poeng? Jeg ble veldig lei meg, men tenkte det var det beste for den lille. H*n er masse med faren i det daglige og de har jo sovet sammen mange ganger før, bare at denne en gangen var de hjemme hos han (som forøvrig er 10 min unna der jeg bor).

Hva mener dere?

Nei, hun har ikke et poeng. Drit i mamnapolitiet. Så bra at du og faren til barnet samarbeider så godt! 

• Liker 49
AnonymBruker
Skrevet

Baby har jo ikke overnattet hos "noen". Baby har vært med en av sine to primæromsorgspersoner. :klo:

Det er, ts, en rekke kvinner som insisterer på at mor er den eneste omsorgspersonen et barn har. Jeg antar at det er fordi de er såpass usikre at de legger mye eller all sin egenverdi i rollen "mor". Uansett årsak er det viktig at du innser at slike kvinner finnes, og at de er psykisk ustabile og at du ikke, under noen omstendigheter, må følge råd de gir eller ta til deg kritikk de kommer med. Faktisk vil jeg si at deres kritikk og råd er en god rettesnor: gjør du det motsatte er du på rett vei.

Anonymkode: cf713...b35

• Liker 31
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hva mener dere?

babyen overnattet jo hos sin egen far og er jeg antar flaskebarn? Ser ikke problemet så lenge babyen ikke tok no skade av det. Og fu var jo steinsjuk. Er da bedre for bsby å være alene med en frisk forelder som er oppegående enn en forelder som er så dårlig at hn såvidt kommer seg ut av senga

• Liker 8
Skrevet
Sportsidioten skrev (24 minutter siden):

Jeg hadde ikke kjeftet på deg, men jeg hadde heller ikke valgt likt som deg - men det kommer mer enn på barnet mitt. Mini her ble fullammet til 6 mnd, tok ikke flaske, brukte lang tid på å spise nok fast føde til at jeg kunne være borte lengre enn en arbeidsdag. I tillegg blir hun medisinert for refluks og hun har hele livet slitt med refluksplager på natt selv med medisinering. Mini sov hos bestemor natt til i går, første gang borte fra mamma og pappa - hun er litt over 2 år. For det var først nå hun var klar.

Men jeg velger å tro at hver mor kjenner sitt barn og dermed legger jeg meg aldri borti hva andre gjør selv om jeg ikke ville valgt likt.

ts hadde sikkert ikke kunne gjort det slik hun heller om hun var iblik situasjon som deg. Og babyen overnattet hos sin egen far da

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
Sportsidioten skrev (26 minutter siden):

Det er jo ikke så relevant hva du ville gjort med ditt barn som hadde x antall utfordringer fra start? Gratulerer med første overnatting, det er stort og hyggelig - men ikke direkte relevant for TS som var syk og heldigvis har god kontakt med barnefar som tok ansvar her?

Anonymkode: d403e...6a7

• Liker 22
Gjest Alterego666
Skrevet

Dette løser du og far, og ut fra HI gjør dere dette på en strålende måte! Jeg blir bare glad når jeg leser slikt. ☺️

Skrevet

Ungen var hos faren? Og alt tyder på at at det var ok for alle parter og har gått fint? 
Da er det vel ingen sak da :) Gjør det som er riktig for deg, ditt barn og din situasjon :)

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Herregud, for et opplegg.

Anonymkode: 73047...1ab

Enig. Psykt.

Men så lenge babyen kjenner far, så går det nok bra et natt eller to. Regn med at babyen reagerer med stress på fraværet ditt dog.
https://www.kk.no/mamma/varige-konsekvenser-dersom-mor-er-borte-for-lenge/63934241

Er likevel en bunch med psykologer som mener at pappapermen starter for tidlig og at barnet bare kan knytte seg til en voksen det første leveåret. Vi guttene i min familie ble slengt i sprinke-grind fra vi var et par måneder, og lå og skrek hele natta uten å få ligge med mor (det var visstnok det de tilrådet den gang, i følge mamma). Tipper det har bidratt til visse karaktertrekk og lite velutviklede relasjonsevner, for å si det slik.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Sportsidioten skrev (34 minutter siden):

Du kan jo ikke sammenligne overnatting hos besteforeldre med hva lille til ts gjorde! Den lille til ts sov hos sin egen pappa, ikke besteforeldre!

Anonymkode: 65a4e...2b9

• Liker 13
Skrevet

Jeg er enig med Alterego666, jeg blir også glad av å lese dette! Det virker som dere begge er fantastiske foreldre, som er genuint opptatt av barnets beste. Det er en fryd å lese om foreldre som klarer å samarbeide så godt sammen - på tross av at de ikke er sammen. Dere har gitt dette barnet den beste starten barnet kunne fått. At barnet overnatter hos sin far ser jeg på som uproblematisk - han er barnets far. 

Om det gir deg noen trøst; mitt barn måtte overnatte en uke hos sine besteforeldre da barnet var 1 uke gammel. Jeg var innlagt på sykehuset pga alvorlig sykdom - og min mann var der sammen med meg. Barnet er i dag det mest tillitsfulle og omsorgsfulle barnet jeg vet om. Ingen skade skjedd. 
Barna har det best sammen med omsorgspersoner som har overskudd til å ta vare på det - og det har man ikke når man er skikkelig syk. Dere valgte helt riktig for barnet deres.

All lykke i fremtiden ❤️

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kunne ikke faren overnatte hos dere? Hvorfor måtte babyen bytte hus?

Anonymkode: 42bc3...30c

• Liker 1
Skrevet

Det kalles da ikke å være på overnatting når barnet har sovet hos far? Barnet har to hjem, det «besøker» ikke far. Det er hjemme hos far.

• Liker 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...