AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #1 Skrevet 22. juli 2021 Dette er mitt andre svangerskap. Med første var det ville spark og enormt med liv fra uke 19-20. Nå er jeg i uke 26, kjenner noe liv, men lite. Vet man ikke skal sammenligne, men når jeg kjenner så lite, syns jeg det er rart og jeg blir bekymret. Det virker som denne babyen mest sover i magen og er ekstremt rolig. hva er «for lite liv» til å ringe jordmor i kommunen eller sykehuset for sjekk? Anonymkode: 7dd33...377
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #2 Skrevet 22. juli 2021 Jeg kjente liv fra uke 15-16. er slank og forliggende morkake, så ingenting som dempet bevegelsene. jeg kjente liv ofte, hver dag. MEN det var også dager hvor det var lite eller ingenting nesten. Da ble jeg bekymret. Men det viste seg at bebisen hadde snudd seg og sparket "ut i vannet". Ingenting var galt. Jeg gikk fra mye liv og røre til lite til mye liv og røre til lite igjen. Dette var også normalt. tenk så god plass babyen din har inni der fremdeles. Hvis den ligger litt annerledes til vil du kjenne mindre. på kjennliv.no står det bare at man skal kjenne daglig fra uke 28/30? Men ingenting om hvis man kjenner daglig tidligere av og så -slutter- å kjenne noe. Det plagde meg, og det gjorde meg nervøs. jeg fikk komme inn på sjekk i uke 19 og alt stod bra til. Jeg fikk snakke med jordmor på sylehuset og ble beroliget av det og ultralyden. Ikke hatt behov for å sjekke etter det, for jeg lærte mye av henne. Hvis DU er bekymret så ringer DU. Her på KG kommer det surmaga folk som hevder vi er overhysteriske og dramatiske når vi blir redde for lite bevegelse, du skal vite jeg fikk høre det da jeg opprettet en egen tråd!!! Derfor vil jeg anbefale deg å ta kontakt med jordmor eller føden, ikke spørre på KG. For din egen del! Det er opp til føden/jordmor å bestemme om de har kapasitet til å sjekke deg, eller om de vil avvente å se. Hva noen bitre kjipinger på KG mener er "riktig" å gjøre er helt uavhengig av deg og din situasjon. med det sagt så er nok alt helt fint hos deg og babyen din! Men er DU bekymret, så tar du kontakt. ❤️ Anonymkode: 4b131...f46 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #3 Skrevet 22. juli 2021 Åh, tusen takk for svar! ❤️🙏🏼 jeg avventer kutt og hvis det fortsetter, så hører jeg med føden. jeg har morkaken også sånn at jeg skal kjenne bevegelse og liv utrolig lett, og baby har nok som du sier godt med plass. bare så uvant da jeg kjente så voldsomt mye med første, og det hele tiden. Anonymkode: 7dd33...377 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #4 Skrevet 22. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Dette er mitt andre svangerskap. Med første var det ville spark og enormt med liv fra uke 19-20. Nå er jeg i uke 26, kjenner noe liv, men lite. Vet man ikke skal sammenligne, men når jeg kjenner så lite, syns jeg det er rart og jeg blir bekymret. Det virker som denne babyen mest sover i magen og er ekstremt rolig. hva er «for lite liv» til å ringe jordmor i kommunen eller sykehuset for sjekk? Anonymkode: 7dd33...377 Dersom det har vært lite hele tiden så er det jo ikke mindre liv? Det er fra og med uke 28 det virkelig teller. Min forrige var veldig rolig helt til han tok mer plass. Er i uke 26 nå og denne her er mye mer vilter, så jeg forstår tankene dine, men barn er ulike ❤️ Anonymkode: 927c4...790
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå