Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg flyttet inn i hans hus med mitt pikkpakk og unger. Veldig lite er endret sånn interiørmessig så ser ikke så mye av meg i huset. Grunnen til at det har blitt sånn er at jeg ikke ønsker å legge mye penger i et hus jeg ikke eier + at huset var bebodd da jeg kom og jeg syntes det var lite plass for meg. (Har prøvd å ta meg plass, men det er visst ikke like enkelt)

Det siste året har vi begge vært studenter. Jeg studerer fortsatt, mens han er på jakt etter arbeid. Jeg har hele tiden hatt problemer med å lese hjemme. Har for dårlig arbeidsplass (lite skrivebord, liten plass og lite dagslys) og føler ikke noe ro i huset. Han har den evnen at han kan sette seg over alt, med headsett og musikk, og gjøre det han skal. Jeg er mye mer var for forstyrrelser. Og forstyrrelser blir det med opptil fire unger i huset.

Nå har vi fått et rom ledig og begge ønsker det som arbeidsrom. I tillegg så vil jeg gjerne ha en ekstraseng da samboer snorker så mye at det går hardt ut over søvnen min. Han tok det uten å diskutere det med meg. Noe seng ble det ikke plass til. Og jeg har vel lite jeg skulle ha sagt siden jeg ikke eier huset, men kun betaler husleie?

Men jeg er sur og irritert. Nå må jeg ut av huset for å lese. Og da er jeg avhengig av at lesesalen er oppe. Jeg synes jeg kunne ha disponert rommet det siste året av studiene mine. Men kanskje det er jeg som er egoistisk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg synes han er egoistisk. Selv om det var hans hus i utganspunktet, er det begges hjem. Kan hende at han er så vandt til å bo alene, at han glemmer å ta hensyn? Hva sier han når du snakker med han om det da?

Skrevet

har du i det hele tatt snakket med fyren om dette? Det er jo ikke sikkert han kan lese tankene dine?

Skrevet

Får inntrykk av at du ikke har snakket med han om det og da kan du heller ikke beskylde han for å være egoistisk! Som Gaja sier er det jo ikke sikkert han kan lese tankene dine....

Og å irritere seg over dårlig leselys og lite skrivebord er tåpelig! Du kan få kjøpt skrivebordslampe for en 100-lapp og skrivebord for en billig penge. Ting kommer ikke fallende ned fra himmelen og menn er like lite tankelesere som vi er, man må gjøre en liten innsats selv! Så slutt å surmule over din egenpålagte martyrtilværelse, snakk med samboern og finn en ordning og kom deg på Ikea å kjøp skrivebord og - lampe! :)

Skrevet

Har nå bodd her i to år så han burde jo ha blitt vant til flere mennesker i huset.

Og nei, jeg har ikke sagt så mye. Ser egoismen hans på flere områder så.... Og når jeg har sagt i fra så har det ikke blitt tatt hensyn til. Har vel egentlig gitt opp.

Skrevet

Der jeg sitter er det ikke plass til større skrivebord.

Og ja, jeg har godt leselys, men sitter i en kjeller som er mørk. I tillegg så er det svinkaldt her på vinteren og ikke brukanes de første timene på morgenen. Har ekstra oppvarming, men kulda sitter i vegger og gulv. (Rommet brukes som soverom på natta)

Skrevet

Du kommer uansett ingen vei hvis ikke du tar det opp med ham og forteller om problemet ;)

Skrevet

Ta det opp med han på en ordentlig måte.

Du ser hans egoisme, men det er ikke sikkert han ser den selv. Har selv samboer som er enebarn og det merkes til tider, men vi har pratet om det og han er obs på det. Dessuten har det jo hjelpet utrolig mye da når han er obs på det selv :)

Og ingen irritasjon fra min side mer.

Kanskje du må si ifra på andre områder litt klarere også? Vet ikke hva du har gjort, men... Lar du han fortsette så vil det ikke bli bedre av seg selv med årene ihvertfall.

Skrevet

Jeg synes du er egoistisk. Her flytter du inn til ham med pikkpakk og unger, og forventer at det er du som skal styre disopneringen i hans hus. Hvordan går dette an? Det er da tross alt du som har flyttet inn i hans domene! Skjerp deg! :fyfy:

Skrevet

Jeg skjønner ikke hva han skal med arbeidsrommet, jeg, da, siden han hverken jobber eller studerer. Og du kan vel låne pulten hans hvis han ikke er der selv?

Forøvrig enig med mange av de andre her. Stå på ditt, og forklar i veldig tydelig klartekst hvordan du føler det og hva slags løsning du ser for deg. Kan hende han har misforstått og trodd at snakket om den ekstra senga bare var snakk og ikke et reelt ønske.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...