AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #1 Skrevet 22. juli 2021 Jeg kjenner jeg er så lei nå… Han er 11 mnd, å skal borti fjernkontroller å alt som han ikke får lov å være borti. Kan ikke la noe pynt stå på stuebordet da han river alt ned. Tv har klikka så mange ganger pga han trykker på alt som er. Han har tusen leker, men det er fjernkontroller som er morsomst i hele verden.. OG mobil såklart, å lepomade. Alt som vi voksne fikler med, skal han også ha Anonymkode: 31803...3a2
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #2 Skrevet 22. juli 2021 Det er bare å finne gode systemer for å legge bort ting. En boks med lås til fjernkontrollen er et must. Eller legg den inn i nærmeste (barnesikrete) skap. Og har dere ikke en gammel fjernkontroll liggende et sted? Eller en ødelagt mobil? Anonymkode: 89f52...2cf 10
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #3 Skrevet 22. juli 2021 Sånn er det å ha 1-åring 🙂Pynt, fjernkontroller og annet han ikke skal borti er bare å legge bort. Anonymkode: 0514c...b4a 7
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #4 Skrevet 22. juli 2021 Anbefaler å barnesikre huset nå det meste året. Fjern og legg utenfor rekkevidde alt du ikke vil han skal røre. Et tips er å ha en av de nederste skuffene på kjøkkenet full av trygge kjøkkenredskaper så han kan undersøke og leke med. 1000 ganger høyere enn alle leker 😂 Anonymkode: dcd47...61e 10
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #5 Skrevet 22. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Anbefaler å barnesikre huset nå det meste året. Fjern og legg utenfor rekkevidde alt du ikke vil han skal røre. Et tips er å ha en av de nederste skuffene på kjøkkenet full av trygge kjøkkenredskaper så han kan undersøke og leke med. 1000 ganger høyere enn alle leker 😂 Anonymkode: dcd47...61e Gøyere ikke høyere. Anonymkode: dcd47...61e 1
Mt3 Skrevet 22. juli 2021 #6 Skrevet 22. juli 2021 Det er jo disse tingene dere voksne i hans øyne 'leker' med, så klart de er mest interessant. Det med nedriving er ofte bare en fase, når en har lært seg å gå så finner en noe annet interessant å bedrive tiden med. Finn noe pynt som kan tåle å gå i gulvet mens dere øver på at det på bordet skal få stå der i fred. 3
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #7 Skrevet 22. juli 2021 Derfor legger man bort pynt og andre ting og legger fjernkontroll, mobil og slike ting i en hylle som barnet ikke når. Anonymkode: 0170b...65e 2
proghodet Skrevet 22. juli 2021 #8 Skrevet 22. juli 2021 Vi plugget stikkontakter, festet barnesikring på skuffer og skap, skrudde opp ei hylle til fjernkontroller og annet, låste visse dører og satt opp grind foran vedovnen. Bare legg merke til hva han gjør som du ikke vil at han skal, så får du fortløpende tips til hva som kan sikres bedre. 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #9 Skrevet 22. juli 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Det er bare å finne gode systemer for å legge bort ting. En boks med lås til fjernkontrollen er et must. Eller legg den inn i nærmeste (barnesikrete) skap. Og har dere ikke en gammel fjernkontroll liggende et sted? Eller en ødelagt mobil? Anonymkode: 89f52...2cf Joda, han har sin egen fjernkontroll, men den er ikke like interessang da han ser at vi ikke bruker den 😂 Anonymkode: 31803...3a2
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #10 Skrevet 22. juli 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Gøyere ikke høyere. Anonymkode: dcd47...61e Beklager så meget for at jeg skrev et feil ord deres høyhet var sikkert veldig vanskelig å forstå hva jeg skrev. Anonymkode: 31803...3a2
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #11 Skrevet 22. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Beklager så meget for at jeg skrev et feil ord deres høyhet var sikkert veldig vanskelig å forstå hva jeg skrev. Anonymkode: 31803...3a2 ?? Personen korrigerte jo bare sin egen skrivefeil? Anonymkode: 0514c...b4a 14
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #12 Skrevet 22. juli 2021 Vi hadde ingen form for pynt eller andre ting barnet ikke kunne leke med i barnets høyde. Stuebordet var tomt, aldri pyntet. Fjernkontroller, små ting med kvelningsfare (lepomade), mobiler, knusbare ting, kaffekopper (!!!) ble satt på et sted hen ikke nådde. Vi sørget for å ha bøker, blader, aviser, ufarlige kjøkkenredskaper, ting og tang hen kunne undersøke og leke med i hens høyde. Alle blader som slulle kastes ble først lagt i hylla "hens". Hver eneste gang ble de undersøkt, lest og på et tidspunkt ødelagt. Anonymkode: eb80e...b1c 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #13 Skrevet 22. juli 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Anbefaler å barnesikre huset nå det meste året. Fjern og legg utenfor rekkevidde alt du ikke vil han skal røre. Et tips er å ha en av de nederste skuffene på kjøkkenet full av trygge kjøkkenredskaper så han kan undersøke og leke med. 1000 ganger høyere enn alle leker 😂 Anonymkode: dcd47...61e Dette tipset nederst er så bra. Vi har en skuff nederst på kjøkkenet med drikkeflasker, matbokser og slikkepotter, sleiver o.l. Vi kan sitte på kjøkkenet lenge, bare for å ta ut og inn av den ene skuffen. Ellers er vi på badet og tar ut og inn av to skittentøyskurver. Ut og inn, flytter fra den ene til den andre osv. Lukker bare døra så er det fort gjort å rydde opp inne på det ene rommet. Anonymkode: 87922...cc9 1
globalagogo Skrevet 22. juli 2021 #14 Skrevet 22. juli 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Beklager så meget for at jeg skrev et feil ord deres høyhet var sikkert veldig vanskelig å forstå hva jeg skrev. Anonymkode: 31803...3a2 What? 5
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #15 Skrevet 22. juli 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Beklager så meget for at jeg skrev et feil ord deres høyhet var sikkert veldig vanskelig å forstå hva jeg skrev. Anonymkode: 31803...3a2 Eh, var meg selv som hadde skrevet feil 😄 Anonymkode: dcd47...61e 6
Marisana Skrevet 22. juli 2021 #16 Skrevet 22. juli 2021 Bare å legge ting som fjernkontroller høyt opp så 1-åringen din ikke får tak i de. Jeg har ikke pyntegjenstander som kan gå i stykker eller som jeg redd for innen rekkevidde, så de pyntetingene jeg har fremme er ting som det ikke gjør noe går i stykker. Jeg sier allikevel nei og ikke rør, for da lærer hun at pynt skal få stå i fred, men da gjør det iallfall ingenting om det går i stykker. Min er 2,5 år nå, så hun lar det meste stort sett få være fred nå, men yngste min er fem måneder, så jeg er jo snart i gang igjen med å si nei, løfte unna og løpe etter 😅 2
Gjest BethD Skrevet 22. juli 2021 #17 Skrevet 22. juli 2021 Gi han en gammel fjernkontroll,gammel mobil etc.
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #18 Skrevet 22. juli 2021 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Joda, han har sin egen fjernkontroll, men den er ikke like interessang da han ser at vi ikke bruker den 😂 Anonymkode: 31803...3a2 Da må dere leke med den dere og! Det er tydelig at barnet hermer etter det dere GJØR, ikke det dere vil at HAN skal gjøre. Legg vekk den ekte fjernkontrollen og lek med den falske, så skal du se han finner den falske morsom igjen! og du skal heller ikke kimse av det at når han trykker på den ekte så kommer det en reaksjon på tv-en, og at det er vel så gøy som trykkingen! Anonymkode: 82aa7...f61 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #19 Skrevet 22. juli 2021 Kjære vene, har selv en på 1,5 år og han var akkurat som din på 11 mnd. Fun fact: Han er sånn ENDA. Sånn er det i småbarnsfasen. Nå har ikke jeg vært så streng på fjernkontrollene, har valgt mine kamper og da har det ikke vært så spennende mer. Alt som er farlig har jeg lagt bort! De skal selvfølgelig drive med det mamma og pappa driver med, det er helt normalt. Blir litt matt av de som tror barna sitter pent og ikke rører noenting. Sånn ER det! Anonymkode: b6405...cd0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå