Gå til innhold

Hva når jeg som mann ikke finnes praktisk anlagt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du har to muligheter:

• Lær deg det. Du har vel YouTube? Ingen blir ekspert med en gang.
  • Kjøp tjenestene du trenger i stedet.

Jeg er nok mer teoretisk anlagt av natur og født med minst ti tommeltotter. Det har likevel ikke hindret meg i å montere stillas, skifte kledning på huset, legge tak, pusse opp, reperare ting i heimen og alt mulig av elektronikk.

Liker jeg å holde på med det? Absolutt ikke, men det er mange fordeler med å prøve å lære seg praktiske ting utover bare det å dra damer...

Endret av Jdz
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er handy nok til å fikse en del ting selv. Kunne ikke brydd meg mindre om en mann er handy. Får ikke jeg og en eventuell partner til å fikse det selv så får man betale noen for å gjøre det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten historie herfra ts, som jeg synes er fin og morsom, og som tydelig viser at du ikke er eneste ikke- handy mann i verden. 

Jeg holdt på å snekre i hagen, og to unge fedre kom forbi med hvert sitt lite barn. Som jeg ofte ser at de gjør. De har tydeligvis laget seg en treningsrutine ved å jogge med barna i vognen, så jeg hadde allerede lagt merke til disse to, og tenkt hvor bra løsning det er. De trener, og tar seg av barna samtidig. Helt genialt!

Uansett, den dagen jeg snekret i hagen stoppet de ganske så udiskret og kikket på meg en stund. Så sier ene av dem "Jeg skulle ønske min kone kunne slikt som dette." Da kommer det kjapt fra den andre "Ikke tull! Jeg skulle ønske jeg kunne slikt jeg, og det burde nok du også ønske deg." 

Så lo de begge godt, og var enige om sine egne begrensninger på feltet.

Jeg tenker at de begge to har kvinner som bør være veldig så fornøyd med dem som partnere jeg. Som nevt ser jeg dem ofte med sine barn. Dedikerte og flinke fedre som tar sitt viktigste ansvar seriøst tenker jeg. Koser seg med å ha barna sine med seg, som den naturligste ting i verden. 

Slikt betyr langt mer for kvinner flest enn at menn er superhandy.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 år senere...

Sålenge du innrømmer at du ikke er praktisk anlagt, har du i hvertfall selvinnsikten - og det er det viktigste. En mann som nekter å innrømme for seg selv at han ikke er god på praktiske oppgaver når sannheten er at han er håpløs, er enda verre. Er du derimot lærevillig og ydmyk i prosessen kan du komme langt. 

Anonymkode: 45c37...880

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Sålenge du innrømmer at du ikke er praktisk anlagt, har du i hvertfall selvinnsikten - og det er det viktigste. En mann som nekter å innrømme for seg selv at han ikke er god på praktiske oppgaver når sannheten er at han er håpløs, er enda verre. Er du derimot lærevillig og ydmyk i prosessen kan du komme langt. 

Anonymkode: 45c37...880

Tråden er 3 år gammel 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mardina skrev (På 8.4.2025 den 20.51):

Tråden er 3 år gammel 😄

Kanskje vi får en oppdatering fra TS!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

knooters skrev (På 10.4.2025 den 11.46):

Kanskje vi får en oppdatering fra TS!

Han har ikke tid. Har startet snekkerfirma. 

Anonymkode: 3a0ab...e14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt inntrykk er at mange kvinner i dag er ganske handy selv - jeg er hvert fall det. 

Nå er min mann VELDIG handy, men jeg har aldri hatt det som "krav" da jeg har klart meg fint selv alle de årene jeg var alene. Bygde utemøblene mine og søppelstativet ved å se på filmer på You Tube :)

Det viktigste er at man ikke er en sofasliter. Bidra på de områdene du kan og gi henne mange klemmer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du betaler andre for å gjøre det du ikke får gjort selv. Det eneste som betyr noe i det kapitalistiske samfunnet er penger og din evne til å tjene penger. Vi har alle ulike ferdigheter. Det perfekte finnes ikke. Du bør ha realistiske forventninger til deg selv. Det spiller ingen rolle hva andre mennesker mener. Hvis en dame vil pusse opp huset, så kan hun gjøre det selv. Hvis hun vil utnytte en praktisk anlagt mann, så får hun finne en lettlurt stakkar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...