Gå til innhold

Hva når jeg som mann ikke finnes praktisk anlagt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hver gang jeg prøver på noe praktisk så ender det med at jeg hiver ting eller gir opp. Jeg simpelthen skyr alt praktisk arbeid som krever kunnskaper, fordi jeg skjønner ikke noe av det. Jeg kan male, det er det.

Det er jo en veldig høyt ansett egenskap hos damene, har jeg skjønt. Dette er bare èn av mange egenskaper jeg føler er veldig forventet til menn. Jeg blir så nedfor av det, og velger å holde meg unna damer.

Anonymkode: a5e89...316

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hver gang jeg prøver på noe praktisk så ender det med at jeg hiver ting eller gir opp. Jeg simpelthen skyr alt praktisk arbeid som krever kunnskaper, fordi jeg skjønner ikke noe av det. Jeg kan male, det er det.

Det er jo en veldig høyt ansett egenskap hos damene, har jeg skjønt. Dette er bare èn av mange egenskaper jeg føler er veldig forventet til menn. Jeg blir så nedfor av det, og velger å holde meg unna damer.

Anonymkode: a5e89...316

Har et vennepar, han er helt ubrukelig praktisk. Ødela trappen ved å bruke feil beis, klarer ikke henge opp bilder, prøver å lokke meg med betaling for å male en vegg hos dem. Men dame har han likevel. Hans kompetanse er elektroniske duppeditter, han er kjempeflink. Alle har noe. Du også.

Anonymkode: e032b...98f

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er utrolig hva to mindre kompetente mennesker kan finne ut sammen🙂

Anonymkode: 5b62a...a13

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lær deg det da, kjønn spiller ikke noe rolle - alle som gidder å øve får til det meste. Synes du virker lat og tafatt, ikke gi opp så lett.

Anonymkode: 273ba...5ce

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe blir man bedre på etterhvert som man har vært huseier en stund. Men ellers er det jo ikke noen krise; du kan jobbe med det som er ditt yrke, og bruke penger du tjener på å utøve din kunnskap til å betale folk for å utøve sitt yrke som snekker/rørlegger hjemme hos deg.

Ingen grunn til å holde deg unna damer bare for at du føler du har 'ti tommeltotter'. Kanskje finner du ei handy dame, kanskje finner du ei som hater håndarbeid og baking, og det er selvsagt helt greit.

Min mann kan aldri forvente å få gensere jeg har strikket til ham, for jeg liker ikke slike sysler. Symaskinen tåler jeg knapt se på før jeg blir rasende irritert.  Kunne ikke falle meg inn å tenke at jeg da ikke skulle ha kjæreste,fordi 'menn forventer nok ei dame som kan strikke eller sy fine ting med symaskinen'.

Endret av Eneri
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Broren min er fullstendig ubrukelig når det kommer til praktiske ting (han kan ikke engang male en vegg uten hjelp) 🙈 Han er likevel gift på 6 året og har 4 barn med en meget handy dame 😉 

Når det er sagt så er han er flink pappa og en veldig god samtalepartner! Alle har noe, man må bare fokusere på det man kan og ikke alt man ikke får til 😊

Anonymkode: 7bf0d...4fe

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da finner du deg en slik dame som meg. Det gjorde min mann, og det fungerer utmerket.  Han bidrar med lek, moro, kjærlighet, matlaging og sin del av husarbeid. Male kan han også etterhvert. Samt han kan holde og gi meg verktøy. 

Det er en fordel at alle har noe å bidra med i et forhold, men det er ikke lenger gitt at mannen må være den praktiske. Til og med forhold med to stk med ti tommeltotter hver kan fungere veldig fint. Da må man bare betale andre for slikt. 

Ingen grunn til å gi opp altså. 😊

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bare vær åpen om det, og styr unna de damene som må ha en handyman. Vi har alle våre styrker og svakheter. Jeg er foreksempel nesten ubegrenset handy, med praktiske anlegg og bakgrunn.  Jeg mangler derimot initiativ, driv, og interesse for å dra i gang prosjekter og oppussing f.eks. 

Anonymkode: 79067...cd7

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er sikkert mye godt i deg også - selv om du ikke er noen handy-man. Men jeg kunne ikke hatt deg, for jeg er totalt avhengig av min samboer som kan "alt" og er det noe han ikke kan, så gir han seg ikke før han har klart å fikse det. Men han tilhører kanskje en annen generasjon enn deg? Han er 55+, som ikke er en bruk og kast generasjon. 

Anonymkode: da376...b92

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bamseklemmer? Noen tips ift kommunikasjon og godlyder her?

Anonymkode: d4de0...6b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og omsorg? 😂😂😂😂

Anonymkode: 79067...cd7

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er flere som tenker det samme her ja 😁😅

Anonymkode: 5bad9...9ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vel, eksen min kunne ikke male engang (han trodde han kunne, men det ble streker og ekstra maling overalt), så du er ikke alene. Han er en eks fordi han drev med psykisk vold, ikke fordi han manglet handy-man skills.

Ja, det er praktisk med noen som kan ordne ting, men jeg som kvinne kan da også ordne ting selv! Jeg forventer ikke at en mann skal fikse alt for meg eller pusse opp huset. Det kan jeg gjøre selv, eller betale noen til å gjøre.

Anonymkode: 31afc...5d7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Mannen min er verken praktisk, eller kan noe om elektronikk.

Det fungerer utmerket. Jeg har en far som tok meg med på alt, og er teknisk interessert.

Det er mange nok andre oppgaver i en husholdning til at vi deler arbeidet likt likevel. 

Anonymkode: ae129...3ee

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du får deg jobb det offentlige, sammen med resten.. 

Anonymkode: 6e7de...a56

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Broren min var temmelig hjelpeløs med praktiske oppgaver, men etter å ha fått mye hjelp og veiledning av faren vår, klarer han det meste selv nå. Ellers så finnes det jo håndverkere og andre som tar på seg oppdrag mot betaling. Det funker best for meg å bruke fagfolk, så kan jeg heller bruke tiden min på å tjene penger i jobben som jeg mestrer. 

Anonymkode: 9be65...1ca

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Du klarer sikkert å lære NOE - mannen min er for eksempel ansvarlig for gressklipping, som er en kunst jeg kunne innen jeg var 10 år, men som allikevel tar endel timer i året (hvis man har hage). Sette sammen IKEA-møbler er også bare å lese instruksjonene grundig og prøve noen ganger - ikke stort verre enn å bygge Lego. 

Anonymkode: 18b6d...a39

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alle kan noe. Min mann er ikke så praktisk anlagt heller men har andre gode sider. Jeg er heller ikke praktisk anlagt, men sammen får vi det til på en eller annen måte. Det finnes damer der ute for deg også.

Anonymkode: 58ca7...216

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så lenge du kan betale for å få fikset det praktiske og/eller er åpen for å lære deg så klarer du deg fint. Det er greit å være litt handy i livet, men det er ikke et krav i et parnerskap. 

Anonymkode: 7b63f...dab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde prøvd å trent opp handy egenskapene ☺️ Både kvinner og menn trenger en dose av det! At en mann er handy er ett must for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...