AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #1 Skrevet 21. juli 2021 Har en baby på 10 mnd og jeg holder på å bli GAL. Hun er veldig aktiv og kan ikke sitte stille i et minutt en gang. Er bare krabbing, forsøk på å gå, fall, ta ting og rive i etc. Hun er også blitt mye mer sutrete enn tidligere og sutrer med en gang hun ikke får det som hun vil. Må skje noe hele tiden og får hun "fritt frem" så må jeg løpe etter for å avverge. Dagene er lange, starter som regel mellom 05 og 06. Når klokka er 12 på dagen føler jeg at vi har vært oppe en evighet. Tips til aktivsering for sånne små og ville babyer?😅 Per nå så går dagene i trilletur, hender vi stopper på en lekeplass etc. Leker i sandkassen i hagen, leker med lekene inne, øver på å gå/baby klarter på meg, åpner skuffer og skap hun kan rote i, har et langt bad med masse leker i hver dag.. likevel blir hun lei etter kort tid, så hver aktivtet varer ikke lenge. Har i deperate tider prøvd å sette på barne tv - men det er kun 2 min så er hun lei. Kjenner få andre med små barn, men hender en sjelden gang vi treffer noen. Hun er glad i å titte på mennesker, så å gå på matbutikken osv er stas - har ofte gått innom bare for å kjøpe en pakke tyggis for å få tiden til å gå. Hva gjør dere andre? Jeg er helt utslitt! Får sjeldent under 18 000 skritt daglig. Sovetiden hennes blir kortere og kortere på dagtid og den må jeg omhyggelig prioritere om jeg vil slappe av eller gjøre nødvendige ting. Pappaen jobber nordsjøturnus så blir lange og til tider ensomme dager. Er nok fælt å si det, men jeg ser frem til den dagen hun skal begynne i bhg. Føler ikke jeg klarer å følge med og tilby henne det hun ønsker😪 er nok litt for lite action og ting som skjer. Anonymkode: f6a84...78d
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #2 Skrevet 21. juli 2021 I den alderen fenget aktiviteter som lekeland (med småbarnsavd 0-3 år), biblioteket, utendørs lekeplasser, åpen barnehage og lignende veldig. Hjemme var leker som gåvogn/bil og aktivitetsbord veldig populært Anonymkode: 48908...35f 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #3 Skrevet 21. juli 2021 Det var pappaen her som var i permisjon da vår aktive lille turbo var 10 mnd, men det var sommer slik som nå. Han pleide å pakke matpakke, stellebag og klær til været og gå ut i nærområdet og være ute hele dagen. På lekeplasser, skogen, parker, gårder, ved vann, bekker osv,bare la ungen krabbe rundt så mye som mulig og utforske, og sette i vogn og trille når ungen var trøtt. Frisk luft er bra for aktive barn! Så ofte som han fikk lov dro han også innom barnehagen vi hadde plass i til høsten for å besøke de når de var ute, det gjorde tilvenningen veldig lett til høsten Anonymkode: e0e4f...715 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #5 Skrevet 22. juli 2021 Vil bare si at jeg skjønner deg veldig godt! 🙈❤️ Det der er den mest slitsomme perioden synes jeg (hittil iallfall, min eldste er sju år). Jeg gleda meg som en gal til barnehagestart, og alt ble bedre da 😅 Anonymkode: a833b...038 1
jaromei Skrevet 22. juli 2021 #6 Skrevet 22. juli 2021 Lekeplasser med grind som kan lukkes er gull verdt! Ellers syns jeg det var ålreit å ha med baby på kjøpesenter for å shoppe litt og menneskekikke. En tur innom kafé var koselig. De har jo som regel fått ganske ålreite ammerom og stellerom på sentere nå også. Hjemme barnesikret vi veldig godt, sånn at barnet kunne få leke fritt uten mye engstelse fra meg. Selvfølgelig er det tider hvor barnet ikke syns det er noe moro å leke på egenhånd, men dette blir nok bedre jo eldre babyen din blir. Når gutten min var 18 måneder kunne han fort plutselig ha lekt i en time på egenhånd. Alle barn er forskjellige dog. Nå vet jeg ikke om dette er et tilbud i nærheten av deg, men åpen barnehage hvor man er med barnet var også veldig stas. Der lærte han veldig fort av å observere andre barn. Rundt den tiden der var gutten min MYE frustrert, fordi han kunne _nesten_ gå, men ikke helt, og det virket til å være ekstremt frustrerende for ham. Mye gråting og furting. Det kommer nok til å gå over, det gjorde det hvertfall her. Det er rett og slett perioder som er mer utfordrende enn andre. Lykke til med den kommende tiden. Jeg vet hvor slitsomt det kan være. 🙈
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå