Gå til innhold

Hvilken farge på stueveggen når jeg har blå sofa? Hva anbefaler dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal male leiligheten i morgen og har enda ikke klart å bestemme meg for maling. Jeg har en blå sofa. 

Hva slags farge ville dere valgt til stueveggen mtp sofaen?  

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gikk for en lysere blåfarge.

Anonymkode: 430e9...b93

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde valgt en lys beige med detaljer i Klassisk hvitt eller Letthet hvis du har gyllent gulv. 

Anonymkode: a63f4...888

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes så veldig mange blåfarger at det er det jo helt umulig å svare på 😄   (Jeg har f.eks en petrolblå stuevegger, og det er knallfint til min sofa som er orange. Både petrolblå og orange finnes i mange nyanser, så det er ikke slik at det alltid vil se bra ut sammen)

Anonymkode: 9ae60...684

Skrevet

Beige. Lyseblå vil gjøre rommet "kaldt". En lun beige farge vil gjøre rommet mer innbydende. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Chiubi skrev (4 timer siden):

Beige. Lyseblå vil gjøre rommet "kaldt". En lun beige farge vil gjøre rommet mer innbydende. 

Hadde beige først (Space), men opplevde at den fikk et grønnskjær og ble da anbefalt en spesifikk blåfarge i stedet. Ikke lyseblå som i babyblå altså, men Ocean air, som er skikkelig fin til sofaen. Og stuen min er både varm og innbydende😊

Anbefaler prøvestrøk av forskjellige farger slik at du får sett dem live hos deg. Er store forskjeller!

AnonymBruker
Skrevet

Beige toner eller en lysere grønnfarge. Er sofaen skikkelig blå og litt mørk, kanskje Laurbær eller lignende, ikke for lys som mintgrønn... Hvis du liker farger 😊 Beige er mer nøytralt. 

Anonymkode: 572ec...0ac

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har jeansblå sofa og orange teppe.  Har fargen vasket lin på veggene.  Er en lys nøytral gråbeige farge

Anonymkode: 0d1ce...56a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har blå sofa og hvit vegg 😊

Anonymkode: 089c7...feb

AnonymBruker
Skrevet
Kiwipie skrev (På 21.7.2021 den 22.37):

Jeg skal male leiligheten i morgen og har enda ikke klart å bestemme meg for maling. Jeg har en blå sofa. 

Hva slags farge ville dere valgt til stueveggen mtp sofaen?  

Hva ble det? 😊

Skrevet

Jeg har bestemt meg for å ha lys antikk på veggene til å begynne med.  Så skal jeg se nærmere på en annen farge til en kontrastvegg.  Jeg tenker litt på fargen velvet eller ginseng :)   De er varm og fine 

AnonymBruker
Skrevet

Kommer litt ann på blåfargen. Selv har jeg valmuefrø som passer godt til blå. Washed linen har jeg i et annet rom som også passer fint til blå. 

Hadde gått for en beige eller varm gråfarge. 

Vil råde deg til å kjøpe slike små malingsprøver og teste først siden fargen kan variere en del med lys og lignende. Da kan du sette sofaen inntil prøvene og se hvilken farge som harmonerer best med sofa, gulv osv. 

Anonymkode: 7978e...5fc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Se på insta til Hedvig Sophie (hun som er sammen med David Eriksen....), de har blå sofa og fargen comfort grey på veggen - en fin kombinasjon👍🏻

Anonymkode: 7f46e...e8f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...