AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #1 Skrevet 21. juli 2021 Jeg har hatt kjæreste et halvt år, og jeg har barn på 8 og 10 år. Vi har det fantastisk i ukene med barnefri. Men i ukene med barn er det ofte mer turbulens. Han har barn i slutten av tenårene som er mye mer selvgående enn mine, og rekker å kjenne mer på savnet etter meg enn jeg gjør etter ham. Og fordi han ikke er introdusert for barna mine ennå får jeg ikke møtt ham som jeg vil i de ukene. Jeg er veldig aktiv med barna og bruker mye tid på dem i ukene de er hos meg. Han vil at jeg skal ringe (i så fall må jeg ut av leiligheten hvor barna er) eller chatte med ham. Jeg gjør begge deler, men det blir aldri nok for ham. Men jeg vil tross alt ikke henge på telefonen når jeg har ungene. Jeg har også problemer med at han vil vi skal være sammen nonstop når vi har barnefri, men dette er jo også uka hvor jeg kan treffe venner. Han sier ingenting om jeg avtaler noe annet, men jeg ser på hele minen hans at egentlig er krenket. Hvor mye forventer dere fra en kjæreste i barneukene? Anonymkode: e64bd...b9e
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #2 Skrevet 21. juli 2021 Du må tenke deg om og vurdere hva slags forhold du vil ha. Hvor ofte vil du møtes og hvor ofte du vil du ha egentid uten mann og barn ? Det må du informere han om, og samtidig gi han en sjanse til å avgjøre om det er noe han vil leve med og synes det er ok. Å holde ønsker og behov hemmelig for en partner er ikke greit. Jeg hadde en ex, og han satt og nærmest furtet fordi han tydeligvis ikke var fornøyd. Men å si hva som var problemet kunne han ikke gjøre. Det hele sprakk en dag, og da fikk jeg hele regla om hva han savnet og fikk dårlig samvittighet av. Det var egentid og tid med venner. Vi var jo ikke samboere og pendlet et par -tre dager i uka , av til mindre. Poenget mitt er at hadde han vært ærlig og sagt at han ville treffes 5 dager pr mnd feks , så hadde jeg takket nei. Det ville han ikke ta sjansen på siden det ville se om som jeg fikk besøk kun for sex. Ærlighet varer lengst Anonymkode: f422e...144 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #3 Skrevet 21. juli 2021 Her må jo du finne en ordning som fungerer for deg og som gir deg det du ønsker i livet ditt. Anonymkode: 6c756...de8 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #4 Skrevet 21. juli 2021 Er du villig til å gi avkall på venner og nedprioritere barna for at sutrekoppen din skal bli fornøyd? Anonymkode: 1574d...281 10
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #5 Skrevet 21. juli 2021 Ikke dytt hele voksenlivet ditt inn i ukene du ikke har ungene. Det er en felle mange går i, å melde seg helt ut ellers når de har ungene. Da tror jeg du er på god vei til litt mer balanse. For det blir veldig lite tid igjen til kjæresten om du først er kun mamma i ei uke, så prioriterer venner i barnefri uka - og til sist blir det litt tid igjen til kjæresten. Kanskje ikke helt realitetene, men oppleves nok slik for ham. Ha venninnekveld hjemme en dag, selv om du har ungene? Gjør greier sammen med ungene og venne dine med deres unger? Da blir det straks litt mer tid til kjæresten i den barnefrie uka. Anonymkode: cea72...f00 11
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #6 Skrevet 22. juli 2021 Har du funnet deg en sugekopp du da... Anonymkode: 73fa9...baa 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #7 Skrevet 22. juli 2021 LOL STAKKARS MANN. HAN ØNSKER BARE KONTAKT. Anonymkode: 737f3...8e0 2
moho Skrevet 22. juli 2021 #8 Skrevet 22. juli 2021 Oi, det hadde jeg ikke orket. Jeg hadde løpt. Vil ha en mann som har mer enn meg som innhold i livet sitt. 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #9 Skrevet 22. juli 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Ikke dytt hele voksenlivet ditt inn i ukene du ikke har ungene. Det er en felle mange går i, å melde seg helt ut ellers når de har ungene. Da tror jeg du er på god vei til litt mer balanse. For det blir veldig lite tid igjen til kjæresten om du først er kun mamma i ei uke, så prioriterer venner i barnefri uka - og til sist blir det litt tid igjen til kjæresten. Kanskje ikke helt realitetene, men oppleves nok slik for ham. Ha venninnekveld hjemme en dag, selv om du har ungene? Gjør greier sammen med ungene og venne dine med deres unger? Da blir det straks litt mer tid til kjæresten i den barnefrie uka. Anonymkode: cea72...f00 Vi har veldig mye tid sammen i den barnefrie uka. Da bor vi sammen, og jeg møter ikke venner ofte (litt fordi jeg tilpasser meg ham), kanskje én gang annenhver uke? Det hender også at jeg har besøk i barneuker, for jeg er enig med deg der, at barn og venner fint kan kombineres. Han har meg som samboer i barnefri uke. Vi møtes i blant i barneukene også, ellers er vi mye på chat. Men jeg har jo ikke sjangs til å matche nivået i barnefriukene, og jeg føler at jeg, når jeg har barna, har fullt opp med å være med barna og samtidig sende nok meldinger til at ikke alarmen går hos kjæresten. Anonymkode: e64bd...b9e 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #10 Skrevet 22. juli 2021 Så hva gjør han med egne barn? Vier han ikke dem oppmerksomhet nå som de snart skal flytte hjemmefra? Anonymkode: 48902...bea
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #11 Skrevet 22. juli 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Så hva gjør han med egne barn? Vier han ikke dem oppmerksomhet nå som de snart skal flytte hjemmefra? Anonymkode: 48902...bea Jo, det gjør han, men de stikker jo plutselig til venner og har planer, og er ikke sammen med ham hele tiden som mine barn er. Anonymkode: e64bd...b9e 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #12 Skrevet 22. juli 2021 Det høres ut som du føler deg litt kvalt. Kanskje en alvorsprat om at du må prioritere barna dine når de er hos deg (det burde egentlig han som far forstå helt av seg selv), og så bør du nok kreve litt mer rom også i barnefrie uker (besøke venner, overnatte en natt hjemme og lignende). Du må på en eller annen måte gjøre det klart for han at du har større behov for alenetid, enn det han har. Anonymkode: b7985...1cf 1
Gjest Skogsalv Skrevet 22. juli 2021 #13 Skrevet 22. juli 2021 (endret) Vel,han pusher litt vel mye,såpass tidlig. Når skal du få tid til deg selv, egne interesser ,venner og øvrig familie. ? Litt dumt dersom dette ikke går veien,og du ikke har pleiet deg selv og dine vennskap,fordi han har tatt alt av tid. Nei,han bør roe litt. Temmelig barnslig av en voksen mann å bli snurt på den måten. Han bør vise deg respekt og forståelse på en hyggelig måte . Dette er altfor mye. Barna er jo ikke engang introdusert. Om han er så forelsket at han ikke får nok deg, så trenger han ikke rushe og være så intens ,men heller satse på det lange løp. Særlig når dere begge har barn,og du har små barn- enhver pappa vet at det krever mer. 🙂 Endret 22. juli 2021 av Skogsalv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå