Gå til innhold

Besteforeldre som viser null interesse

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen fler her som har foreldre som viser svært liten interesse i barnebarnet sitt? Som så og si aldri tar noe iniativ når det kommer til barnet? 
Kjenner det gjør så vondt i mamma hjertet mitt. Min mor viser absolutt ingen interesse. De gangene barnet blir nevnt, så er hun kun ute etter å vite hvor barnet mitt er til ei hver tid. Spørr aldri hvordan det går på skolen, hvordan hun har det etc.. det er kun ei evig klaging at barnet ikke kommer på besøk oftere, at hun aldri ser henne etc.. 

Anonymkode: 4bfc3...1a7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men hun viser jo interesse? Hun ønsker jo at barnet skal komme oftere?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Trodde du mente NULL interesse. 

Her hadde vi en bestemor som aldri nevnte barnet, aldri besøkte barnet, og når andre spurte inn til barnet snudde hun samtalen over på noe annet. Topp bestemor til andre barnebarn, men vi fikk feil kjønn 🙈 Hun kom ikke i bursdag (Impulsiv jentetur til Sverige den dagen "dessverre" og kom heller aldri med gave). Barnet var heller ikke ønsket i selskaper... Så plutselig var det ei venninne av henne som begynte å komme på døra vår. Hun ble kjent med barnet, gikk på trilletur, lekeplass, kjøpte gaver og inviterte barnet ofte. Etterhvert startet barnet å omtale henne som bestemor på eget initiativ. Da kan du tro den biologiske bestemoren ble forbannet. Da var det VI som ikke "lot" henne ha kontakt stakkars. Dette fortalte hun til alle hun møtte på. Men siden vi bor i en liten bygd ble hun raskt avslørt. Da gikk hun over til å stjele bilder fra vår fb og dele de som sine egne. "Kosetid med besta" med et bilde jeg hadde tatt på mor-og-barn trening 3 måneder tidligere 😅 osv osv. Til sist fikk hun litt bedre kontakt med barnet, men det ble aldri så nært som med venninnen. Hun er fremdeles "bestemor" alle disse årene senere. Og barnet vårt gikk gjennom en periode der hun ofte spurte om hvorfor bestemoren alltid møtte opp sammen med de andre barna, men aldri for vårt barn. De kunne ha samme idrett og bestemor heiet kun frem de andre. Eller hvorfor de andre barna fikk så mange ting av henne. Vi bodde 5 hus fra så ikke lett å unngå heller.

Det var dessverre en lettelse når hun vandret til den andre siden

Anonymkode: 1795f...f6e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det høres ut som hun viser interesse, kanskje hun bare har lyst til å snakke/spørre barnet direkte om disse tingene når hun møter henne?

Anonymkode: 352fb...873

AnonymBruker
Skrevet

Her har vi besteforeldre på begge sider som viser null interesse. Min mor bor 1 km unna, en sjelden gang drar vi innom uten å gi beskjed, for sier jeg i fra på forhånd passer det aldri. Men når vi er der sitter hun kun på telefonen og spiller kabal og er lite interessert. Besteforeldrene på andre siden gir julegaver, og vippser 200 i bursdagsgaver. Men vi hører aldri noe ellers. Vi har tatt intiativ til middager osv, men det passer aldri. 

Her er gutten 6 år, og ingen av besteforeldrene har noen sinne tilbudt seg å passe eller finne på noe med han. 

Her kan ikke dem skylde på dårlig helse, eller noe annet heller. Besteforeldrene på farssiden passer andre barnebarn, og mine foreldre er mer opptatt av fjellturer, kafe og ferieliv. 

Anonymkode: c116b...cf4

• 4 uker senere...
Skrevet

Sånn går det når når en flere generasjoner er oppdratt til '' å realisere seg selv''. Dette advart jeg om for noen tiår siden, og er overhodet ikke overrasket av hvordan det er blitt.

Anonymkode: 0bb10...ec7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...