Gå til innhold

Så glad jeg ikke har barn når jeg leser Om barna deres

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei er så sykt glad jeg ikke har barn når jeg leser om hvor umulige barna deres er her på kg flere som er enige? 

Anonymkode: 260d3...2a6

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, virker helt ille å være forelder når man leser her. Men så tenker jeg på alle barna til vennene mine som er helt vanlige barn. Har ikke hørt mye klaging. Skal lage baby selv nå :) 

Husk at kvinneguiden er en klagemur og mest sannsynlig har et bredt utvalg innen mindre ressurssterke. 

Anonymkode: 8866d...e38

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Dette forumet er gull verdt sånt sett, vil ikke ha hverken barn eller kjæreste etter å ha vært her inne i 5 minutter 😂

Anonymkode: ccc5b...fc7

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Ja, virker helt ille å være forelder når man leser her. Men så tenker jeg på alle barna til vennene mine som er helt vanlige barn. Har ikke hørt mye klaging. Skal lage baby selv nå :) 

Husk at kvinneguiden er en klagemur og mest sannsynlig har et bredt utvalg innen mindre ressurssterke. 

Anonymkode: 8866d...e38

Tror det er ganske mange ressurssterke her... - eller mange som poengterer at de er det ihvertfall. 

Anonymkode: a4392...521

AnonymBruker
Skrevet

Det som slår meg når jeg snakker med kvinner som har barn er at alle kun snakker om de negative tingene. Jobbet på et kvinnedominerende yrke og ALLE var sånn: «Jeg elsker å jobbe kveld/dag for da kan jeg overnatte her og ikke reise hjem til ungene.» «De små krapylene.» «I dag har mannen reist bort med ungene. Håper ikke de kommer tilbake, haha.» osv. det er kun negativt både der og her. Skjønner at det sikkert er et snev av humor der, men allikevel. Skjønner ikke hvorfor alle skal ha unger, hva er det positive med det? Turte ikke å spørre kollegaene mine, var redd jeg skulle få svar som: «Jeg skulle abortert dem» eller noe i den duren.

Anonymkode: 30a77...060

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hei er så sykt glad jeg ikke har barn når jeg leser om hvor umulige barna deres er her på kg flere som er enige? 

Anonymkode: 260d3...2a6

Hva skjedde med tegnsettingen?

Anonymkode: 4a6db...ef3

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker å være mamma, og ungene mine er det beste som har skjedd meg i livet. Vi har veldig få konflikter om noe som helst egentlig, de er høflige, hører etter, følger regler, og er smarte, morsomme og snille.

Alt handler om tilknytning, dersom den er sterk nok vil ikke barna opponere og lage drama, de vil ønske å please foreldrene sine og gjøre som de får beskjed om.

Jeg synes det er trist å lese om alle som har dårlig tilknytning og relasjon til ungene sine, men det behøver ikke å være sånn. Jeg har en fantastisk mann også, som er en super pappa og behandler meg som en dronning. 

Nå kommer det sikkert til å bli sutring om at jeg juger og skryter, men det er faktisk helt sant. 😊

Anonymkode: df809...731

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg elsker å være mamma, og ungene mine er det beste som har skjedd meg i livet. Vi har veldig få konflikter om noe som helst egentlig, de er høflige, hører etter, følger regler, og er smarte, morsomme og snille.

Alt handler om tilknytning, dersom den er sterk nok vil ikke barna opponere og lage drama, de vil ønske å please foreldrene sine og gjøre som de får beskjed om.

Jeg synes det er trist å lese om alle som har dårlig tilknytning og relasjon til ungene sine, men det behøver ikke å være sånn. Jeg har en fantastisk mann også, som er en super pappa og behandler meg som en dronning. 

Nå kommer det sikkert til å bli sutring om at jeg juger og skryter, men det er faktisk helt sant. 😊

Barn SKAL opponere !

Anonymkode: 2c9b2...c0b

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Det som slår meg når jeg snakker med kvinner som har barn er at alle kun snakker om de negative tingene. Jobbet på et kvinnedominerende yrke og ALLE var sånn: «Jeg elsker å jobbe kveld/dag for da kan jeg overnatte her og ikke reise hjem til ungene.» «De små krapylene.» «I dag har mannen reist bort med ungene. Håper ikke de kommer tilbake, haha.» osv. det er kun negativt både der og her. Skjønner at det sikkert er et snev av humor der, men allikevel. Skjønner ikke hvorfor alle skal ha unger, hva er det positive med det? Turte ikke å spørre kollegaene mine, var redd jeg skulle få svar som: «Jeg skulle abortert dem» eller noe i den duren.

Anonymkode: 30a77...060

Folk som kommenterer sånt burde etter min mening ikke fått barn overhode. Har en 1åring selv, og skal være ærlig å si jeg har lyst å ta meg en frihelg en gang i blant, siden han kan være veldig krevende til tider, og spesielt ved leggetid.. men så fort jeg er ute av døra noen timer så savner jeg han jo! Vil bare hjem til babyen min igjen. 

Skal man på død og liv få barn, så får man ta ansvar, og ikke komme med sånna kvalme kommentarer som "Håper de ikke kommer tilbake". Det er min mening da.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Barn SKAL opponere !

Anonymkode: 2c9b2...c0b

Nei. Barn skal ha egen vilje og meninger, men ikke opponere for å opponere. Våre barn kan godt være uenig med oss, men da snakker vi sammen og tar en ny avgjørelse i felleskap, der enten vi innser at det ikke var nødvendig å gjøre ting sånn, barnet innser at vi har rett, eller vi finner et kompromiss. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ville ikke kalt det god tilknytning og relasjon når barna er ute etter å please foreldrene sine… Høres mer ut som at barna er redde for konsekvensene, om de ikke pleaser deg, og gjør det du vil de skal…

Har selv et veldig nært og tett forhold med mitt barn. Med gjensidig respekt, gode samtaler, forståelse for hverandres synspunkter og selvsagt litt krangling og uenigheter innimellom. Krangling er faktisk bare et tegn på trygg og god relasjon. 

Og til ts: selv om du her leser mange klager, eller innlegg skrevet i frustrasjon, betyr jo ikke det at hverdagen deres faktisk er så fæl som de kanskje gir uttrykk for. De fleste dagene med barn er fantastiske og givende. Leser mange klager på kjærester her også, men som regel er vel de fleste dagene med kjæresten fine..

Anonymkode: 3efb2...a87

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er ingen som gidder å høre om alt det flotte 11åringen gjør, eller hvor morsom 3åringrn er. Da får man dritt slengt etter seg. Hadde jeg spurt om råd for min umulige 3åring og frekke 3åring hadde jeg fått råd og støtte (pluss dritt selvsagt). Ser jo at de trådene med negativ vinkling får mest støtte og kommentarer. De positive får dritt eller blir oversett

Anonymkode: dd812...41b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Barn som pleaser foreldrene har ikke en god og trygg tilknytning. Mest sannsynlig er de oppdratt med autoritær oppdragerstil. Ikke bra. 
Barn skal utfordre litt. Barn med god og trygg tilknytning, og god relasjon til foreldre/omsorgspersoner, klarer å samarbeide ca.70% av tiden. Det er gjennomsnitlig. Å ha barn som bare utfordrer eller som bare hører etter er ytterpunktene ingen ønsker 

Anonymkode: a4628...aba

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Livet med barn blir rosemalt, folk vet ikke hva de går til og får seg en overraskelse. Da må det være lov å klage litt i blant😉 Bra at mye virkeligheten kommer frem her inne.

Anonymkode: 6f936...017

• Liker 2
Gjest WhisperingWind
Skrevet (endret)

Digger å være mamma. 

Men ja, det er til tider hardt som faen. 

Da er det fint å kunne ventilerte og ha litt galgenhumor om det med likesinnede🥳🥳🥳

Endret av WhisperingWind
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva skjedde med tegnsettingen?

Anonymkode: 4a6db...ef3

Den forsvant dessverre v.h.a. sms-språk og latskap, virker det som.. Trist som faen!

Anonymkode: c7ac4...35f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er ingen som gidder å høre om alt det flotte 11åringen gjør, eller hvor morsom 3åringrn er. Da får man dritt slengt etter seg. Hadde jeg spurt om råd for min umulige 3åring og frekke 3åring hadde jeg fått råd og støtte (pluss dritt selvsagt). Ser jo at de trådene med negativ vinkling får mest støtte og kommentarer. De positive får dritt eller blir oversett

Anonymkode: dd812...41b

Det er faktisk helt sant! Det er nesten mer tabu å snakke om hvor godt man har det med barna sine enn omvendt. 

Anonymkode: d72f1...7d6

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Her skriver jo bare et fåtall av norges befolkning om de negative tingene, så blir totalt feil å ta utgangspunkt i KG når det kommer til valg man skal ta i livet. Jeg elsker å være mamma, men det kan være hardt som fy. Noen dager vil man bare rømme, men alt i alt? Verdt det. 
Man skriver ikke her inne om hvor fantastisk det er. Ingenting er BARE rosa skyer og perfekt, det er alltid noe negativt og positivt, men her kommer bare det negative fram. Barn er krevende til tider, det burde vel være common sense. 

Anonymkode: a3058...afa

AnonymBruker
Skrevet

Om jeg hadde brukt samlivsforumet for veiledning ville jeg vært evig singel. Likevel har jeg vært i et fantastisk forhold i 15 år. 

Livet er litt mer en problemene som deles på KG, vet du ;)

Anonymkode: 5639b...666

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men her tar du jo feil. Barn som er trygge og med god tilknytning tester grenser, styrer og hoier. Barna skal heller ikke leve for å please foreldrene sine, det høres ikke ut som god tilknytning.. Snarere tvert imot! 
Det finnes selvfølgelig en balansegang her altså, mange barn er faktisk høflige og rolige. Men dette med at de ønsker å please foreldrene høres bare usunt ut! 

Anonymkode: a3058...afa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...